{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

hvor lang tid? {{forumTopicSubject}}

Ja nu er det jo ved at komme tættere på det her med at tilride Santos, og jeg begynder at tænke på hvornår man bør begynde at opbygge musklerne? da jeg har en idé om at når han skal tilrides skal han have musklerne til det OG mere til, da jeg ikke går ind for at han kun lige skal kunne bære mig, jeg ønsker jo så derfor at træne muskulaturen op FØR jeg begynder med tilridningen, ved at der er 6 måneder endnu til han er 3 og det slet ikke er sikkert han er klar der, men derfor skader det ikke at være i god tid jo smiley

Så håber der sidder nogen som kan hjælpe mig lidt med hvornår jeg bør sætte gang i træningen sådan for alvor, pt er han i longen 1-2 gange om ugen, hvilket kun er for at holde ham i gang og vedligeholde stemme signagler, og alt andet. smiley

Mvh


Kommentarer på:  hvor lang tid?
  • #1   21. nov 2013 Altså min 2½ års bliver longeret ca. 2 gange i ugen, intet hårdt, bare lidt volter i skridt og trav smiley

    Gåture er også en god idé, specielt hvis I har noget bakket tærren smiley Det kan I jo også sagtens gøre nu smiley


  • #2   21. nov 2013 Begynd først at tilride efter han er blevet 3, ikke kun en uge, men til han rigtig er klar.
    Husk at få hjælp og uv. Til tilridningen, det hjalp mig rigtig meget! (-:
    Først skal du have helt styr på longe og sådan, så skal han sadle og trense tilvænning.
    Så kan du begynde at få trækker på, derefter longe mens du skridter på ham.
    Så kan du øge tiden lidt, når du føler for det.
    Men ikke rid mere end højest 30 min, til han har muskler.
    Når han har det, kan du begynde at trave, med en der løber ved siden af ham imens.
    Når i kan det, så trav i longe, når i kan det, kan i jo prøve at slippe ham, og se hvad han så gør.
    Husk at have signalere fra ryggen på plads, inden i slipper ham. (-:

    Håber det kunne bruges, tilred selv en 2'er pony på 3 her for 2-3 mr. Siden. (-;


  • #3   22. nov 2013 Det er ikke selve tilridningen, der er et problem, for eg for hjælp af en som tilrider dagligt, og underviser osv. ogdet bliver på ingen måder gjort til han er helt klar i sin opbygning og psykisk, men det var mere hvor lang tid før man tilrider t man burde begynde med for alvor at opbygge muskler, da jeg IKKE vil op og sidde eller ligge på ham før han har musklerne, selvom det kun er "sølle" 50 kg.
    Så hvornår bør jeg begynde at tage alvor i træningen, for at han kan opbygge muskler til han som udgangspunkt er 3 smiley ?


  • #4   22. nov 2013 Nu.... Det tager lang tid at styrke musklerne, så ville bestemt starte nu... smiley

  • #5   22. nov 2013 Osie bliver trick trænet vær dag og longeret vær dag (i en stor firkant i skridt) og han er kun 2

    og han går til bidet i skridt i longe uden nogle indspænderinger eller noget


Kommentér på:
hvor lang tid?

Annonce