{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Utrolig stiv venstre side! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min kære ung hest er rigtig stiv i sin venstre side, også tænkte jeg på, hvad jeg kunne gøre for at afhjælpe dette?
I skridt er der ingen problemer: Der må jeg bøje ham af til begge sider på begge volter. I traven kniber det en smule, men han kan godt bøje sig lidt. Dog er det helt galt i galoppen! Jeg kan hverken runde ham i hjørnerne eller noget som helst på venstre volte - han er stiv som et bræt.

Mit spørgsmål er så, om det kan være at det bare er ung heste balancen der driller eller om i kender til nogle gode øvelser der løsner op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 275 kr.
  • Udskiftning af bilbatteri Citroen C3, 2016 560 kr.
  • Vinduespudsning indvendig og udvendig. 1.250 kr.
  • Fast rengøring af 5 Airbnb lejligheder 205 kr.
  • Samle et bord fra jysk, model: Trappedal 250 kr.
  • stubfræsning af buske rødder 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utrolig stiv venstre side!
  • #3   23. dec 2010 Overvejer også at få "min" hestemassør til at komme ud og mærke, inden jeg bruger penge på at bestille en kiropraktor (:

• #5   23. dec 2010 Jeg skridter allerede i 100 år inden jeg traver, for så fungerer tingene bedst for os (:
    Også traver jeg meget for lange tøjler og laver volte figurer.

Men tror jeg skal have tjekket sadlen og ryggen som det første (:

• #8   24. dec 2010 JRM
    Tror jeg lige du skal passe på med dine udtalelser inden du kender hest og rytter bedst (;

Jeg er bedst i min højre side, og derfor var min tidligere hest ( og denne hest i starten) bedst på venstre, da jeg bedre kan støtte op på højre og ride ud til udvendige. Det ville jeg rette op på, på den unge, så jeg begyndte at ride meget på højre volte med min venstrearm yderst, som jeg næsten ingen kontrol har over - men pga. træning er han blevet god på højrevolte.
    - Så det er "desværre" ikke grunden.

• #9   24. dec 2010 - ventsre arm og venstre side hører IKKE sammen! Jeg rider nemlig ikke på indvendige (;

• #12   27. dec 2010 slap dog selv af - og jeg ønsker da i hvert fald ikke din hjælp igen. Den kan jeg godt klare mig uden!

• #14   28. dec 2010 Fordi det ingen logik giver. At sige hesten er dårlig på sin venstre side fordi jeg er dårlig i min venstre hånd?
    Jo, det er lige så meget rytter som hest der skal træne - hesten kan ikke træne alene? Men eftersom jeg HAR lært at ride ud til min udvendige og gør dette, synes jeg bare det er en voldsom antagelse fra din side af, når du hverken kender hest eller rytter.

• #17   29. dec 2010 DU er ret morsom! DU fortsætter. Kan slet ikke forstå du skal være så latterlig og fortsætte - kom dog op på et voksent niveau: "hvis du har nogle venner" Hvad fanden er du for en idiot?

Jeg har sagt tak for "din hjælp", og derved sluttet samtalen, men du er vist ikke særlig skarp til at forstå dette.

Derudover vil jeg lige pointere at jeg spurgte efter ØVELSER TIL HESTEN der kunne smidiggøre den, for jeg ved godt hvori problemet ligger. Derudover har jeg lagt op til om der måske kunne være noget galt med ham (muskelatur, skævhed ect.), hvilket jeg har fået positiv og konstruktiv respons på i et andet gruppeindlæg. Og herudover har jeg snakket med min far, begge undervisere og nogle af de "kloge hoveder" i stalden om problemet.

Men problemet er løst. Hesten var bare øm i sine muskler pga. hård træning. Så efter 2 dage var den blød som smør igen - og han forsætter sådan.

Kommentér på:
Utrolig stiv venstre side!

Annonce