{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Pludselig meget stiv under ridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle


Står lige nu med min 6 års hoppe, som fra den ene dag til den anden er blevet utrolig stiv i hele venstre side af kroppen. Plejer med lethed at kunne stille hende til venstre og lave alverdens dressurøvelser. Men mandag da jeg skulle ride undervisning kunne jeg næsten ikke stille eller bøje hende til venstre, hun var fuldstændig stiv. Tænkte at hun fik fri tirsdag, da hun havde gået 5 dage i steg hvilket hun normalt kun gør meget sjældent.

Så da jeg startede op idag var det lige så slemt, og min træner som altid er i ridehuset har aldrig set hende sådan før. Vi har nu besluttet os for at give hende nogle meget rolige arbejdsdage den næste uges tid for at se om det bliver bedre. Hun er meget følsom med ting og der skal ikke meget til før hun siger stop hvis noget ikke er som det skal være. Men er noget i vildlede om hvad jeg skal gøre med hende. Den eneste ændring der har været er at hun ikke fik sit rapsolie hele sidste uge da jeg ikke havde mere herhjemme. Dette begyndte hun at få igen i går.

<b>Hun har været igennem følgende inde for de sidste 3 måneder:</b>
- Ny sadel da den gamle ikke passede hende mere. Hun har virket utrolig tilpas med den nye, og hvad der var svært for hende at lave før er ingen problem nu. Sadlen er blevet tjekket igennem af sadelmager og den passer perfekt!
- Kiopraktor og akupunktur, fik kommentaren at hun er en utrolig smidig hest, dejlig muskeløs og ingen spændinger at finde nogle steder. Hun fik dette da jeg skulle være sikker på at den gamle sadel ikke havde gjort nogen skade på hendes ryg.
- Hendes tænder er tjekket og ordnet

<b> Ellers: </b>
- Hendes bid passer, og vi har prøvet 120 forskellige slags, det hun går med er det hun har været mest tilpas med. Hun har gået med dette de sidste halve år uden problemer
- Trensen er med et specielt nakkestykke som sidder længere tilbage end normale trenser og som fordeler trykket bedre.

Kan i komme på nogle ideer hvad det kan være, for er helt i vildlede, syntes hun er passet til ug og reagere promte når hun ikke er som hun plejer smiley Men ellers må kiopraktoren forbi igen hvis det ikke forsvinder i løbet af næste uge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig meget stiv under ridning
  • #1   18. jul 2012 Dejligt at se du sørger for at udelukke så mange ting som muligt! smiley
    Jeg ville nok forsøge med noget massage og evt. noget kapsun træning hvis du kan dette - ellers bare almindeligt longering med fokus på frem og nedad søgningen. Sådan plejer jeg at træne mine hvis jeg kan mærke de begynder at blive stive og "trælse", så er par dage i kapsun, så mærker jeg en forbedring smiley


  • #2   18. jul 2012 Mange mener måske at jeg er pyldret overfor min hest, men når jeg kræver så meget af hende som jeg gør under arbejde. Så skal hun også bare fungere helt ud til halespidsen (:

    Tror også jeg giver hende noget bomtræning i morgen så hun får løsnet lidt op i kroppen og så noget massage inden det. Og så må hun bare blive masseret godt igennem de næste par dage, så håber jeg det hjælper lidt på tingene (:


  • #3   18. jul 2012 Kommer selv fra Fyn, og har overvejet Dorte Ringer før. Bare for en gennetjek af hesten, dette bliver nok også en mulighed hvis hun ikke begynder at løsne op i kroppen inden for den næste uge. Ved nemlig at Dorte har ferie i de næste 2 uger mener jeg det er (:

Kommentér på:
Pludselig meget stiv under ridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce