{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny sadel !!!! {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Jeg sidder med det problem, at min hest har et lidt "mærkeligt" sadelleje. Jeg rider lige nu i en Bates Innova Cair dressursadel, men den glider frem på min hests skuldre på trods af, vi har den smalleste "bom" og lammeskin. Jeg skal derfor have en ny sadel.
Er der nogen af jer der har været ude for dette og kender til gode sadler for netop sådan en hest. Det skal siges at det SKAL være en dressursadel og med god støtte til rytteren. smiley
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg står lidt på bar bund!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ny sadel !!!!
  • #1   29. dec 2010 Kan du beskrive din hests sadeleje lidt mere?::) måske kan jeg hjælpe lidt! Da jeg efterhånden har erfaring med lidt forskellige sadler, for min pony er/var ekstrem svær at finde sadel til... så kan måske hjælpe...
    Hvis du kan beskrive din hests leje lidt bedre:)

• #2   29. dec 2010 Brug ALTID en sadelmager til at finde sadel, så du er sikker på at du får den rigtige sadel (:

• #3   29. dec 2010 Maria: Det har jeg skam også tænkt mig, men jeg er som sagt fuldstændig på bar bund hvilke sadler der kan være gode til min hest. samtidigt er det altid godt at ha et par idéer om hvad man kigger på inden sadelmageren kommer. smiley

Claire: Der er egentlig ikke så meget at sige, for selve sadellejet er vel normalt. Det, der gør det "mærkeligt" er min hests skuldre.Hun har åbenbart meget store skuldre og jeg kan simpelthen ikke få min Bates sadel til at blive liggende bag hendes skuldre når jeg rider. Hvilket giver hende stor smerte smiley Jeg ved desværre ikke, hvad jeg kan gøre ved dette kun, at jeg skal have ny sadel.

• #4   29. dec 2010 Godt nok, men sadelmageren kan jo nemt komme med ideer til hvilke sadler du vil passe din hest.
    Kan altid anbefale en Kieffer. De kan altid justeres, sådan at du er helt sikker på at den passer din hest 100 procent. (:
    Og resten synes jeg du skal lade din sadelmager om. Hellere lade dem komme med en masse ideer, så du ikke behøver sidde og blive forvirret. (:

• #5   29. dec 2010 Jeg spurgte også bare om råd og erfaringer, det er der jo ingen der tager skade af smiley men tak!

• #6   29. dec 2010 Okay det luder underligt.
    Et lille midlertidligt fif hvis sadlen glider frem, så kryds gjordstropperne så den bagerste bliver spændt i det forreste spænde på gjorden, og omvendt:) og hvis du har et skrid-underlag kan du også smide det under sadlen (imellem sadel og underlag). Her er et link til et anti skrid underlag:)
    http://www.jo-po.dk/shop/antiskrid-underlag-perfect-578p.html

Men kan desværre ikke hjælpe dig i forhold til det problem med din hest og dens skuldre. Vil anbefale at du får en sadelmager ud at kigge på den, og hjælpe med til at give råd og vejledning om hvilken sadel der vil passe til din hest:)

• #7   30. dec 2010 Jeg kunne forstille mig du skulle bruge Kieffer master eller wien, der er lidt højere fortil..
    Har samme problem med min hest, den er tagrygget og har ligesom en dal bagved sine skuldre..
    Men din sadelmager kan fortælle dig hvilken sadel der ville være bedst smiley

Kommentér på:
Hjælp til ny sadel !!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce