{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

taber sig ! {{forumTopicSubject}}

Hej.
jeg er efterhånden blevt ret bekymret for Fjalladis !
sidste vinter var hun fed, og havde ingen problemer med at holde fedtet på sig, det har hun sådan set aldrig haft.
hun pjejer at stå i boks, og derfor pjeler jeg at kunne bestemme hvor meget hun får at spise.
i år står hun i løsdrift, og for at sige det ligeud er de andre heste onde ved hende ! der bliver fodret med massere af wrap, men fjala kan aldrig få noget af det , de jager hende simpelthen væk.'
jeg vil gøre alt for hun tager på, men da jeg er på efterskole, og ikke har særlig meget fritid er det begrænset hvor meget tid jeg kan komme der ned.
hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taber sig !
  • #1   8. jan 2011 der er desværre ikke mulighed for at flytte hende , da de er delt op, og jeg ikke må sætte hende ind til skolehestene, og heller ikke ind til vallakerne.
    jo der er boks, men tror ikke jeg får hende til at stå alene, og alle de andre heste står jo i løsdrift smiley


  • #2   8. jan 2011 er på efterskole så det er ikke muligt smiley
    altså om sommeren er det jo fint nok da der er massere græs, men det er godt nok hårdt om vinteren .,,,


  • #3   8. jan 2011 Hvis ikke det er muligt med boks, så spørg om det er muligt at de deler wrappen op, så det ligger flere steder i løsdriften (:
    På det stutteri jeg er, om sommeren, deler vi det op i et antal bunker, som der er heste, så har alle mulighed for at få noget.
    Ellers er det en god ting, hvis det nu er muligt, at få hende på boks, da du derved kan styre hvor meget hun får at spise.


  • #4   8. jan 2011 vi ligger det forskellige steder på marken , men hun får ikke nok !
    det kan selvfølgelig også være noget med at hun er ved at være en ældre dame, snart 19 år ...
    hun skal snart have tjekket tænder for at være sikker på det ikke er noget med det at gøre


  • #5   8. jan 2011 Får hun kraftfoder ved siden af?

  • #6   8. jan 2011 ja det er nok det eneste tilbage at gøre .. smiley
    problemet er bare at de bliver fodret to gange om dagen om det tager rimelig lang tid for dem at spise , og da jeg jo går på efterskole har jeg ikke tid til det, da jeg har timer osv ...


  • #7   8. jan 2011 I vores løsdrift er der også visse heste der ikke altid får lov at komme helt hen, men så deler vi maden op i flere forskellige bunker og i værste tilfælde, lægger vi en bunke udenfor så dem der bliver jaget væk, altid har noget at gå hen til.

  • #8   9. jan 2011 Hvor er du på efterskole henne?

  • #9   9. jan 2011 Himmelbjergegnens natur og idræts efterskole
    super sted virkelig ! fantastiske faciliteter til hestene , det er desværre bare min hest der ikke helt kan komme ind i hiearkiet..
    nu prøver vi lige lidt forskelligt, ellers kommer hun på boks fra næste uge ..


  • #10   13. jan 2011 Okay, jeg gik der sidste år. Jeg ved Gulla er deroppe i år, sidste år havde vi en der hed Kira...
    I har jo bokse, så du kan jo bare lukke ham derind om aftenen og så ud om morgenen, så han kan spise godt om natten.
    Sidste år var der mange heste, der havde de samme problemer og vi fandt en løsning, at dem der havde heste vagten tog de heste ind om aftenen og gav dem foder og lukkede dem ud igen om morgenen, så slap man nemlig for selv at skulle derned hele tiden, for der er jo et godt stykke vej.
    Du kan prøve at forslå det næste gang i har linjefag.
    Btw - JEG MISUNDER DIG! ville gerne være der forevigt.. tiden går så hurtigt..


Kommentér på:
taber sig !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce