{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie i foder?
  • #1   11. feb 2011 min hest får olie i sin mad..
    jeg er tilfreds med det, men der går lang til før hestens krop har vendt sig til det..

min hest får det fordi han godt kan li det.. så han får ikke særligt meget..

• #2   11. feb 2011 min for også olie i maden, men han for den for at få en pænere pels, og for at han har lidt ekstra energi smiley

• #3   11. feb 2011 olie er ikke nødvendigvis for at fede hesten op, det er også fordi hesten, ligesom os, har brug for oliens gavnlige egenskaber. mange vitaminer er fedtopløselige dvs. hvis hesten ikke får fedt (olie) gavner vitaminer ikke, da de ikke bliver optaget, og så kan hesten få mangel. det gælder bl.a. gulerødder som til dels er uden effekt hvis der ikke også er fedt til stede...
    jeg fodrer ikke pt. med olie som tilskud, da der i forvejen er en passende mængde olie i min ponys foder (icelandic power). men jeg gjorde det ved min gamle hest, som havde brug for det dels til at holde huld (hun havde en ekstrem forbrænding og mere foder ville være skadeligt for hendes system, så det var en nødsløsning, da hun i forvejen også havde ubegrænset tilgang til hø (fik som minimum 10kg om dagen)) og dels fordi det er en god energi og pleje hvis det er en god olie.
    men mængden har selvfølgelig også betydning. 1-2 dl om dagen passer fint, så skal man selvfølgelig bare passe på at hesten ikke bliver tyk.

jeg synes personligt at det er godt at bruge med lucerne, da det så blive lidt mere "spændende", og begge dele er gavnlige for tarmfloraen smiley

• #4   11. feb 2011 Sarah
    Jeg bruger også icelandic power det er et super godt produkt er lige begyndt at bruge det,

den eneste grund til at mig for det stadig er fordi jeg har mere tilbage ellers havde han heller ikke fået det mere. eller brugte jeg det til det tidligere produkt jeg havde.

• #5   11. feb 2011 Min ene får også Olie, for at holde huld af samme årsag som sarah skrive, jeg kan ikke give ham mere fuldfoer end han allerede får, hans forbrænding er også helt ekstrem, siden af får han fri wrap og 4 kg, foder, olien er god da der ikke er protein og stivelse i. han er allerede dækket rigeligt ind med protein igennem sin wrap. Ville jeg eks. give linamix istedet for olie ville han få for meget protein. Derfor bruger jeg olie, og så bliver pelsen samtidig rigtig flot.
    Jeg har fået fin huld på 2 tidligere heste med olie, det har virket hver gang : )

• #6   11. feb 2011 Tak skal i have:)

Hvad for noget olie kan i anbefale?

• #7   11. feb 2011 Jeg bruger Rapsolie fra aldi til min, simpelthen fordi hun ellers får vindkolik.. For min hest har det hjulpet med olie og roepiller. Jeg synes ikke hun tager på af det.

• #8   12. feb 2011 Bruger også rapsolie

• #9   12. feb 2011 bare sørg for at det er en "smagsneutral" olie smiley

Kommentér på:
Olie i foder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce