Sadel .. {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om det er det rette sted at lægge dette emne. Men synes at der er god hjælp at hente her inde
Så her kommer det altså.
Jeg får undervisning på en hest ude på rideskolen, som bare er rigtig lækker. Han gik dog noget stift i galoppen, så min ridelærer fik en sadelmager til at kigge på det. Det viste sig så at sadlen kunne tippe en lille bitte smule. Så nu har han fået en anden sadel, hvilket jeg er rigtig træt af. For den sadel har jeg haft på min tidl. part - hvor jeg havde så ondt efter hver ridetur, så der fik jeg en anden sadel. Det er dog ikke en mulighed nu, da jeg kun rider ham 1 gang i ugen og hende der har part på ham synes man sidder fint. Jeg kan bare ikke holde ud til at ride i den, og tror heller ikke at det er særlig godt eller sundt for mig. Nu kigger jeg så på lidt forskellige muligheder.
Da jeg synes at sadlen er rigtig hård og det føles lidt ligesom en pind man sidder på, har jeg kigget på forskellige overtræk, men er stadig lidt i tvivl.
Jeg har bl.a kigget på den her: (link fjernet)
Har i andre ideer der muligvis kan hjælpe mig?
På forhånd tak
maj 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 68
- Glider et lammeskind ikke nemt af? og hvad så til sommer, det bliver jo mega varmt
maj 2010
maj 2010
Er bare ude efter så mange muligheder som overhovedet muligt
Tak!
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 10 Emner: 42 Svar: 345
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 867
når du kun rider den 1 gang om ugen, så er det vel til at holde til...
og det er nu ikke vigtigst om sadlen passer din popo, men om den passer hesten.
mit bedste bud er helt klart også lammeskind. jeg har oplevet flere der rider med det om sommeren også. men har ingen anelse om det er varmt.
pøj pøj med en løsning
maj 2010
Men ja, jeg ved også godt at det er vigtigt at den passer hesten - det er jo også derfor jeg søger andre muligheder end at skifte sadlen..
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 867
maj 2010
Sadel ..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside