{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale nyheder fra Odder
vores-odder.dk kan du læse lokale nyheder fra Odder og omegn - læs om alt der rør sig i byen.
Kommentarer på:  Sadel
  • #1   27. jan 2021 Den sadel, der passer hesten, er den bedste smiley Men jeg ville klart vælge en brugt sadel i god stand pga. økonomi. Det kan bare bedre betale sig at købe brugt.

  • #2   27. jan 2021 Det kommer meget an på hvor mange penge du har til sadel. Men først ville jeg nu bruge penge på en go sadelmager, der kan finde den sadel, der passer bedst til, først hesten og bagefter, dig.
    Når du så ved hvilken sadel, der er tale om, kan du jo så afgøre om du vil bruge xxx tusinde kr til en ny, frem for en brugt.


  • #3   27. jan 2021 Jeg har god erfaringer med brugte sadler, men nok mest fordi mine er bomløse og flytbare paneler

  • #4   27. jan 2021 Jeg er mest til brugt sadel, og det er mest fordi så er den ligesom redet til og blevet blød i læderet. For mig er det vigtigst at sadlen er tilpasset hesten og det kan mange af de brugte heldigvis smiley
    Men er sikker på man kan få en helt ny sadel, som også er lækker og blød:)


  • #5   27. jan 2021 Det kommer an på rigtig mange ting. Men jeg har selv rigtig god erfaring med brugte sadler. Så er den også blevet redet til, så hesten ikke får et cykelstativ af en sadel på smiley smiley

  • #6   27. jan 2021 Rigtig mange tak for jeres svar???? det var det jeg hade behov for at vide ??

  • #7   27. jan 2021 Find en god sadelmager, og følg dennes anbefalinger.

    Personligt vil jeg heller købe en brugt kvalitetssadel, frem for en ny i dårligere kvalitet.


  • Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 17
    #8   27. jan 2021 Skulle jeg ud og købe sadel ville jeg nok vælge brugt, medmindre jeg var 100% sikker på, at sadlen passer både hest og rytter. En ny falder hurtigt meget i pris, mens man nemmere kan komme af med en brugt igen uden det store tab. Og så er det også så ærgerligt, når man får lavet den første ridse i en ny sadel.

  • #9   27. jan 2021 Bøhø...

    Hm.
    Hvad er budgettet?
    Ved et lavt budget, så er du normalt bedst tjent med en brugt sadel af middel kvalitet eller høj kvalitet - men vær opmærksom på, om den brugte sadel har fejl og mangler.
    Køber man direkte fra privatperson kan det nogen gange være svært at bytte eller reklamere over en fejl, hvis sælger er uenig.

    Ved et middel budget ville jeg kigge på en fabriksny sadel i middel kvalitet.
    Ja, den holder kun 5-10 år, i stedet for en brugt topkvaliterssadel.
    Men, hvem siger at dine behov er det samme efter 5 år alligevel??
    (Siger jeg og rider i en gammel western sadel med masser af patina, sadlen er sikkert ældre end hesten...)

    Hvis penge ikke er et problem, ville købe en ny sadel af god kvalitet - ups, nej, jeg ville nok købe en sadel i middel kvalitet og en trailer eller ekstra hest


Kommentér på:
Sadel

Annonce