{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

At flytte hesten {{forumTopicSubject}}

Jeg skal forhåbentlig starte på Landbrugsskolen til august og vil selvfølgelig rigtig gerne have min dejlige hest med. Men jeg ved bare ikke hvordan heste har det med at blive flyttet for meget rundt? Det er jo synd han hele tiden skal tilpasse sig nye steder. Men hvis jeg lader ham blive hjemme skal jeg undvære ham 5 dage om ugen - og egoistisk sagt; så længe kan jeg altså ikke undvære ham!
Han kom fra Wales til DK da han var 2 år gammel. Så boede han 5 år hos tidligere ejer, og blev så flyttet for tredje gang hjem til en privat gård hvor han har stået i snart et år..
Hvis jeg skal have ham med på Landbrugsskolen skal han først stå ét sted i 5 måneder og derefter et nyt sted i ca. 3 år. Når jeg så er færdig der regner jeg med at finde et permanent sidste sted (hos mig selv).

Ville det være synd at flytte ham? Kan han klare det?
(OBS! Han skal alligevel flyttes da stalden hvor han står nu skal rives ned.)

Undskyld det blev så langt og lidt forvirrende, håber virkelig i kan/vil hjælpe!
På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte hesten
  • #1   19. feb 2011 * Fejl: Han er kun blevet flyttet 2 gange indtil videre smiley Fra Wales til DK og så fra tidligere ejer og til mig..

  • #2   19. feb 2011 Jeg har været turen igennem da jeg selv tog landbrugsuddannelsen og min hest blev flyttet med rundt på hhv skole og der hvor jeg nu arbejdede. Den tog det rigtig pænt og der var ingen problemer overhovedet i at flytte den rundt, jeg tror faktisk vi fik stærkere bånd af det da den knyttede sig endnu mere til mig da jeg var det faste punkt i dens liv, så længe jeg kom hver dag var den ligeglad med hvor den stod (sådan virkede det i hvert fald). Den var altid glad og tilfreds.

  • #3   19. feb 2011 Jeg vil sige at umiddelbart er det jo ingen problem.
    men heste er jo lige så forskellige sig imellem som os mennesker.
    Nogle kan flytte med måneders mellemrom og de kan ikke være mere ligeglade, og andre bliver nærvevrag og trænger god tid på at blive sig selv igen efter at være flyttet bare en gang.

    Men hvis din hest har taget det fint de andre gange den har været flytttet og falder hurtig til, kan jeg ikke se problemet.


  • #4   19. feb 2011 Okay smiley Tak for svarene! Altså han falder meget hurtigt til - bare der er noget at spise xD

  • #5   19. feb 2011 Hvis hesten tager det fint at blive flyttet rundt ville jeg da helt klart tage den med :b - Det er jo heller ikke sådan at det bliver et kæmpe flyttekaos hvor han skal flyttes en gang i måneden - han kommer jo til at være de samme steder nogle måneder så jeg vil bestemt ikke mene at det er noget problem smiley

    Hvis det var mig havde jeg helt sikkert taget mulen under armen og så afsted :b !


  • #6   19. feb 2011 Mange tak smiley

Kommentér på:
At flytte hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce