{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Seperations angst.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Ville høre om i kender nogle smarte triks til at træne heste der lider af seperationsangst? Jeg har to hopper der er tæt knyttet... Før jeg flyttede dem hjem var problemet ikk så stort for der var der jo andre heste på folden og den der er sammen med mig siger ikk noget. Men nu hvor de er kommet hjem og jeg kun har de to kan jeg ikk trække en ud fra folden uden den anden vil med og den går gerne på hegnet for at teste om der er strøm i... Sidst prøvede jeg bare at gå ud gennem gårdspladsen og rundt om det første træ på vejen og tilbage igen der nåede hun at teste hegnet 4 gange (min kæreste stod på afstand og kiggede) Det skal lige siges hun kunne se min anden hoppe hele vejen gennem gårdspladsen det er kun de max 4m op til træet og tilbage igen hun ikk kan se hende...
HJÆLP! Hvad gør jeg drømmer jo om at ride tur på dem hver for sig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperations angst....
  • #1   23. feb 2011 De er jo flokdyr s; men desværre er der kun det at gøre, når du ikke har mulighed for at have en 3. hest? at fortsætte med at skille dem ad. start med at trække den ene ud, hvor den anden stadig kan se den, og så trække rundt med den ved siden af folden, med større og større distance med tiden..

  • #2   23. feb 2011 hvis jeg får en 3hest opstår problemet igen når jeg så har en veninde med ude og ride tur... ;/ Men har selv tænkt på det samme...

  • #3   23. feb 2011 Hm smiley jeg tror ikk der er meget andet at gøre end at skille dem ad, evt have dem til at gå på to forskellige folde ved siden af hinanden, noget tid.. Dele folden op en uges tid? så de stadig kan se hinanden, men ikke er op af hinanden.. så der kommer lidt mere distance ..men kun gæt.. har aldrig rigtig været ude for at det var så slemt at det ikk ku løses med at have dem adskilt noget tid, ved at trække den ene ud en times tid, i en uge. og så var problemet løst her .. s;

  • Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 116
    #5   23. feb 2011 Mere selvskab eller en hel del træning. Hvis du træner hestene skiftevist fra jorden i helt basale bevægelser med konsekvense signaler og responser, så bør du gradvist kunne træne dem lidt længere fra hinanden. Vi snakker om en meter om dagen eller der omkring. Først når du kan få din hest til at reagere afslappet 10 meter fra hegnet rykker du 11 meter væk. Processen skal gentages med dem begge.
    Det kan godt tage noget tid.


  • #6   23. feb 2011 Det er jo desværre primært hesten på folden der er problemet for ville ønske jeg kunne berolige hende men er oftest kun mig selv når jeg træner... Hende jeg trækker ud er ligeglad hun er jo med mor... hun kan godt græsse og hygge... Det jeg frygter er hende der står tilbage skal gå gennem hegnet...
    Er i fuld gang med at træne at de bare kommer lidt på tur (læses max 10-15m fra folden)
    Det sjove er jeg har delt folden i 2 og så rider jeg på den ene del mens den anden er lukket fra det siger de ikk noget til... og kan ikk rigtig finde forskellen... Ud over de begge kender foldene...


  • #9   24. feb 2011 min Frede har forelsket sig på rideskolen, så når jeg tager ham væk, for at strigle, ja selv når vi rider i hallen! så kalder og kalder han på hende. Det var ikke et problem før den her nye hest kom og det sagde bare SMAK så kan han ikke undvære hende
    Jeg har simpelthen overvejet at tage ham hjem igen, for at bryde båndet...


Kommentér på:
Seperations angst....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce