{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Seperations angst- hjælp? {{forumTopicSubject}}

Halløj! - Sagen er, at min hest Ruby lider af seperations angst, den er værst når hendes bedste ven er væk (som også er hendes foldkammerat)

Og nu har den bedste ven så flyttet stald! Bum bum, nu har jeg en meget stresset hest som væver konstant, og står uden foldkammerat.

Vi har prøvet alle mulige heste, men hun nægter at gå med nogle som helst, hun gider dem simpelthen ikke.

Hvad i al verden kan jeg gøre!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperations angst- hjælp?
  • #1   23. dec 2013 Hvor lang tid giver i hende med en anden, inden i konkluderer hun ikke kan med den? Og hvad gør hun overfor de nye?

  • #2   23. dec 2013 Jeanette - Den hun går med nu ligger hun øre af, den må slet slet ikke komme i NÆRHEDEN af hende! Alle de andre har hun bare ingen interesse i, hvor hun altid står i et hjørne og ser nærmest trist ud.

    Vi giver dem altid en uge, og det kan ret tit ses de første dage at hun bare hader de nye heste.


  • #3   23. dec 2013 Åhhh hvor er det synd for hende... Hun er tydeligvis i sorg over at have mistet sin ven smiley
    I må simpelthen finde den hest hun virker mest tilpas med, så at sige, og så give dem flere uger... Sørg for at de forbinder hinanden med noget godt, som at dele hø på folden f.eks....


  • #4   23. dec 2013 Jeanette - Ja det er sgu noget skidt, hun plejede at gå med 2 andre (den ene skulle dog aflives smiley ) de har stået sammen i snart 2 år, og ind i mellem har vi tit prøvet nye heste som vi håbede hun kunne gå med. Hun har altid afvist dem, og nu står vi så den situation hvor den bedste ven er væk .. Jeg synes det er utrolig synd at hun stresser så meget, også ude på folden kalder hun på sin ven.

  • #5   23. dec 2013 Det er hjerteskærende når de bliver så kede af det smiley
    Håber virkelig hun får knyttet sig til en ny og der er det vist kun tiden der kan hjælpe...


  • #6   23. dec 2013 Altså min mors hest (Prins på min profil) og min pinto (Frida på min profil) blev bare lukket sammen, og ja, så har Prins efterhånden fundet sig i hende. De er bestemt ikke perlevenner, absolut ikke, men de tolerere hinanden.

    Nogle gange må man bare lade dem finde ud af det ved at give dem tid til det, så længe de ikke ligefrem dræber hinanden eller forvolder store skader.

    Prins mistede sin foldkammerat igennem to år her i efteråret 2013, og da blev Frida lukket ind til ham, da hun skulle derud i stedet for, da der nu var en ledig boks.
    Prins jagtede Frida rundt det første stykke tid, men de har vænnet sig til hinanden.

    Prins lider også af (meget!) kraftig seperationsangst, bare Frida står på staldgangen (selvom han kan se hende) og han er i boksen farer han frem og tilbage i boksen indtil hun er inde i hendes boks, der er ved siden af ham.

    Han virker til at "hade" hende, men kan heller ikke undvære hende.


  • #7   23. dec 2013 Cecilie - Ja kan godt se det, har også selv tænkt lidt at de måske bare skulle vænne sig til hinanden, men det er bare så synd at se at hun ligefrem jager den nye kammerat væk, har aldrig set hende sådan før! Hun plejede altid at være 'undermåleren' og nu er hun den nye boss.

    Der er stadig en til hest vi kan prøve, men efter den, så har vi sgu prøvet alle dem der er i stalden smiley


  • #8   23. dec 2013 Kan hun ikke også blive stresset over at hun hele tiden får en ny hest ind til sig, en uge er ikke meget.

  • #9   23. dec 2013 Line - Det er gjort over flere år, så øøhhh smiley Hendes ven var ikke ret venlig ved hende til tider og hun fik store sår og spark, så vi prøvede med andre heste, som stadig står her idag.

    Den vi prøver nu kan hun absolut ikke lide. Og vi er ved at løbe tør for muligheder, derfor ..


Kommentér på:
Seperations angst- hjælp?

Annonce