{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Hurtig svar... Aflivning!!! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skriver det her for min veninde, hun har 2 skønne shetlandsponyer, (det er hoppe og føl) nå, men nu til sagen hun er kommet ud for at deres smed/beskærer har kigget på deres hoppeplag, han har sagt til dem at hendes hov ser meget dårlig ud og det ville være bedst at aflive hende, det har de så besluttet sig at gøre, fordi at de kunne se at hun led (hun kunne ikke stå op mere) men nu står de så i problemmet at deres plag bliver aflivet imorgen, men de har ikke fået en anden hest ud til hoppen?
-Tror i at hoppen evt. ville kunne gå alene, efter at ha' gået med plaget i 2 1/2 år (altså hun er mor til plaget)
-Vil hun kunne komme sig over det, har i nogle særlige måder at hjælpe hende på? smiley

På forhånd TAK!!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig svar... Aflivning!!!
  • #1   24. feb 2011 det ville hun helt sikkert men de ville være bedst at få en anden hest ud til hende hurtigst muligt

• #2   24. feb 2011 Det er meget hårdt for hende bare at tage plagen fra hende når hun har gået med den så længe og det jo er den mor - Syntes i måske skal køre den hen til en anden gård med en nogle heste og gå så den ikke bliver alt for alene (:

• #3   24. feb 2011 hvor er det henne eventuelt? smiley
    -husk at heste er flokdyr, det er utrolig synd at lade dem stå alene.
    find en anden hest af en eller anden art, meget hurtigt, indtil da så flyt hoppen et andet sted hen, den skal ikke stå alene! smiley

• #5   24. feb 2011 Der er aftalt at de skal have en ny hest ud til hende søndag, de vil helst ikke flytte rundt på hende efter alt det her, plaget skal jo først aflives imorgen og de synes det ville være for stressende for hende hvis hun også skulle flyttes frem og tilbage eller hvad mener i om det? smiley smiley

-Det er i Mejrup de bor! smiley

• #6   24. feb 2011 Sandra Joy - det er ikke ulovligt.
    Hun vil godt kunne gå lidt tid alene, men hun vil nok kalde lidt.
    Det skal nok gå.

• #7   24. feb 2011 Okay, det er vi meget glade for at høre!!

• #8   24. feb 2011 Det ville hun sikkert godt kunne, hvis bare man får en pony derud så hurtigst som muligt:)
    ifølge loven gør det ingenting da det med at to ponyer skal gå sammen aldrig blev indført

• #9   24. feb 2011 hun kan godt, men i kan risiker a ende med en hest som min.. sky og ikke kan finde ud a funger i en flok... hun gik alene i et ½ år. ville skynde mig a finde en lille ny ponze den kan gå med... du får dm jo smidt i nakken smiley 2 dage gør sikker ikke noget, men helst ikke længere tid

• #10   24. feb 2011 Mange tak, men det er alligevel langt at køre for at hente hende og de har fundet en anden hoppe til søndag, den står ikke nær så lang væk! smiley
    -Mange tak for alle jeres svar!!

• #11   25. feb 2011 Jeg har også hørt om flere der lader de tilbageværende heste snuse til den afdøde.

det skulle gøre at de forstår hvor den "forsvundne" hest er blevet af, og de vil ikke blive ved at kalde og kalde på dem.

jeg har selv fået aflivet to heste her inden for de sidste to år, hestene kunne kun se den afdøde ligge lidt fra folden og de forstod det/så den egentlig ikke rigtig

jeg fortrød lidt jeg ikke lod dem snuse til den afdøde så de bedre forstod.
    de kaldte i 2-3 dage, mindre og mindre og til sidst så er det "glemt"

så en anden gang vil jeg helt sikkert lade de tilbage værende heste tage afsked.

Kommentér på:
Hurtig svar... Aflivning!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce