Hurtig svar... Aflivning!!! {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg skriver det her for min veninde, hun har 2 skønne shetlandsponyer, (det er hoppe og føl) nå, men nu til sagen hun er kommet ud for at deres smed/beskærer har kigget på deres hoppeplag, han har sagt til dem at hendes hov ser meget dårlig ud og det ville være bedst at aflive hende, det har de så besluttet sig at gøre, fordi at de kunne se at hun led (hun kunne ikke stå op mere) men nu står de så i problemmet at deres plag bliver aflivet imorgen, men de har ikke fået en anden hest ud til hoppen?
-Tror i at hoppen evt. ville kunne gå alene, efter at ha' gået med plaget i 2 1/2 år (altså hun er mor til plaget)
-Vil hun kunne komme sig over det, har i nogle særlige måder at hjælpe hende på?
På forhånd TAK!!!!
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 90 Heste: 9 Emner: 102 Svar: 473
okt 2008
Følger: 248 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.418
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.189
-husk at heste er flokdyr, det er utrolig synd at lade dem stå alene.
find en anden hest af en eller anden art, meget hurtigt, indtil da så flyt hoppen et andet sted hen, den skal ikke stå alene!
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 5
-Det er i Mejrup de bor!
jul 2009
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 60
Hun vil godt kunne gå lidt tid alene, men hun vil nok kalde lidt.
Det skal nok gå.
okt 2010
nov 2009
Følger: 82 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 382
ifølge loven gør det ingenting da det med at to ponyer skal gå sammen aldrig blev indført
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
okt 2010
-Mange tak for alle jeres svar!!
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 151
det skulle gøre at de forstår hvor den "forsvundne" hest er blevet af, og de vil ikke blive ved at kalde og kalde på dem.
jeg har selv fået aflivet to heste her inden for de sidste to år, hestene kunne kun se den afdøde ligge lidt fra folden og de forstod det/så den egentlig ikke rigtig
jeg fortrød lidt jeg ikke lod dem snuse til den afdøde så de bedre forstod.
de kaldte i 2-3 dage, mindre og mindre og til sidst så er det "glemt"
så en anden gang vil jeg helt sikkert lade de tilbage værende heste tage afsked.
Hurtig svar... Aflivning!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside