{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Glæde/problem {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Først vil jeg lige fortælle om mine super dejlige ungheste..

Jeg har 5 islændere der går sammen på en mark. den yngste er 2 og den ældste er 5. Igår kom podamanden og skulle lave sådan nogle ædepladser... Han kørte ind på marken med sin traktor (som skulle banke pælene i jorden)
og mens traktoren kører og banker pæle står hestene omkring tratoren og er ved at æde den smiley super cool heste sys jeg smiley

Mit problem kommer her:

Jeg har fået bygget en roundpin også fra poda. Idag havde jeg hoppen på 5 (som ikke er tilredet endnu) i den og det gik fint... Men da vi skulle ud igen rendte hun fra mig, fordi hun ville hen til de andre på marken igen... Jeg havde ikke kræfter til at holde hende, men hvordan undgår jeg, at denne situation opstår igen næste gang jeg vil træne hende??

på forhånd tak

Kristina


Kommentarer på:  Glæde/problem
  • #1   8. mar 2011 Duh bliver bare ved med at træne hende.
    Lige i starten når duh går fra det sted siger duh stille stille, og hvis hun såh går stille roser duh henne, og så prøver duh bare igen og såh løber hun ikke fra dig til sidst. smiley

    Det har hjulpet hver gang jeg har haft det problem.


  • #2   8. mar 2011 super tak... altså min tanke er også, at jeg bare vil forsøge til det lykkedes. det var jo også første gang idag jeg havde hende ude af flokken og "forlangte" noget af hende... Blev bare sådan helt trist og usikker ved sådan en oplevelse lige første gang jeg skulle træne hende... håber alting går godt i morgen, hvor alle 5 heste skal have hovsmed...

  • #3   8. mar 2011 Hvor kan man læse mere om den metode? lyder spænende... tænker også om jeg bare generelt havde lidt for travlt idag og måske glemte lidt at det er en unghest.. skulle jo lige nå at have én hest ind inden det blev mørkt nu træningsbanen endelig var færdig... skal nok bare lige ha lidt ro på selv og god tid til at gøre det når jeg går i gang.

  • #4   8. mar 2011 Ja det kunne også godt være hun bare ikke ville noget idag, men når det er første gang hun er væk fra de andre er det vel okay at hun løber.
    Jeg blev også ret overresket da det skete for mig, fordi man ved du jo ikke på forhånd. smiley
    Men held og lykke med imorgen. smiley


  • #5   8. mar 2011 ..Har hun grime eller hovedtøj på?

  • #6   8. mar 2011 jeg går ud af den ikke har bid i munden siden hun kan løbe væk.. tag evt en kapsun på, så bliver hun lettere at holde. eller en pisk med så kan du holde den foran hende, så han lærer at hun ikke så løbe

  • #7   9. mar 2011 ja, hun havde kun grime på. er ikke meget for at have fat i bidet, på så ung en hest... Må forsøge i morgen, nåede det ikke idag, er der nogen der har erfaring med, at hvis ikk hun går pænt, at man så går ind og tager en runde i longen igen og prøver igen.. og bliver ved med det til hun går pænt ind? det er en lang løsning, men tror i den virker?

  • #8   9. mar 2011 ja jeg tror det virker hvis man har tiden til det..

  • #9   10. mar 2011 tror jeg vil prøve her i weekenden bare at tage træktovet rundt om næseryggen.. se om ikke det er nok, jeg vil så nødig bruge hovedtøjet/biddet som "straf"

Kommentér på:
Glæde/problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce