{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Doven hest??eller andet?? {{forumTopicSubject}}

hej med jer der ude smiley
jeg har det problem med min Tinker at når jeg trænder hende fra jorden er det som om hun er mega doven altså jeg kan løbe rundt med hende uden problemer, men det er som om at hun keder sig men jeg kan virkelig ikke finde på noget?

de ting jeg laver med hende fra jorden:
-De syv lege.
-og den der leg hvor hesten skal følge efter mig i skidt trav og galop uden tov.
-små hygge tricks.
-hvor hun skal gå sidelens flytte bag part og for part
-og bakke ved at jeg bare siger bakke.
og så hygger vi meget smiley

men det er som om hun ikke gider lave noget?
jeg kan få hende til at løbe ved kun at bruge min stemme men nogen gange skal jeg lige svinge sticken (uden at ramme self.)
men hun ser bare så trist ud smiley
hun hænger med hovedet og har ørene omvendt!

og når jeg rider skal jeg ogs kun bruge min stemme og der er hun meget frisk på tur men hun ser stadig trist ud smiley

HJÆÆLP MIG!!! hva skal jeg gøre?

100000000000000 TAK på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Doven hest??eller andet??
  • #1   17. mar 2011
    Bare fordi hesten ikke er over energisk er den ikke nødvendigvis trist og ked af det - eller doven.
    Tror du ikke det der dig der ligger lidt for meget i hendes øjenudtryk? Maja kunne man sikkert også godt få til at se ked ud af det, hvis man ville. Hun har ørene vendt bag ud - men hun slapper bare af og lytter.

Maja syntes heller ikke det der jordtræning er super inspirerende. Derfor rider jeg for det meste tur. Er kun på banen hvis hun har meget energi - se klippet på min profil. Der har hun sådan ok. energi men syntes stadig ikke det er vildt sjovt.

Prøv evt. med nogle godbidder om det motivere den? Ellers så bare affind dig med at du har en hest, der ikke syntes det er særligt spændende. Hesten er ikke doven, den er bare ikke følsom og overenergisk.

• #2   17. mar 2011 bruger allerede godbider xD
    men jeg syntes bare det er mega ekstemt og det træning man laver skal jo være sjovt for hesten ogs for ellers er der jo ikke noget ved det smiley

• #3   17. mar 2011
    Lad være med at tag hesten ind på banen hvis den ikke syntes det er særligt spændende? Maja ligner en der er ved at falde i søvn, så jeg gør det som sagt kun hvis hun har en energisk dag.

Kig disse billeder.

Maja ser muggen ud, doven, ligeglad osv:
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=216932
    Hvorfor? Hun er i det humør hvor hun helst bare vil på en tur. Hun har udover det som regel altid ørene bag ud, næsten ligemeget hvad.

Maja ser glad og energisk ud:
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=238556
    Sandhed: Maja var overhovedet ikke energisk. Hun bevægede sig ikke en meter uden at der var en der løb med en pisk bag hende - så løb hun ned i den anden ende og man kunne starte forfra. Ørene er fremme fordi der løber en hest lige foran an hende og hun er derfor opmærksom.

Billeder snyder.

• #5   17. mar 2011 frida tak men jeg syntes bare hun ser mega doven od og som om hun keder sig på samme tid smiley
    - altså hun hader at være på ridebanen så nogle gange rider vi tur(næsten hverdag)
    -går ture nogle gange (jeg kan ikke gå/løbe for langt uden at få mega ondt i mine ben smiley )
    men problemet er ogs bare at der ikke er nogen marker man kan træne på smiley
    så hun keder sig mega meget smiley

• #7   17. mar 2011
    Jeg ville holde mig i naturen hvis hesten ligner en der keder sig :o)
    Også kun komme på ridebanen en gang om måneden fx. eller hvis hesten har en energisk dag..

• #8   17. mar 2011 altså jeg kan sagtens sende hende op i traileren uden problemer smiley
    og jeg kan ikke de 7 lege helt endnu så det skal lige øves noget mere men tror bare hun keder sig alt for meget på banen så vi må vente med alt det sjove til sommer smiley
    -stopper self ikke med jordtræningen smiley

• #9   17. mar 2011 jemen jeg kan jo ikke lave noget i naturen på denne tid af året?

• #10   17. mar 2011
    Man kan ride tur... ? smiley
    Gå tur.. Dressur kan man også, jordøvelser kan man også - du kan alt..

• #11   17. mar 2011 -jeg gider ikke ride tur hver dag
    -jeg kan ikke gå langt uden at få ondt i mine ben
    -rider ikke dressur jeg er bidløs så der går lige lidt tid endnu før jeg går igang med det
    -jeg kan jo ikke træne hende midt ude på vejen?

• #12   17. mar 2011 Min første tanke er, om din hest måske mangler et eller andet? Har du overvejet at få taget en blodprøve og analyseret, om hun får de næringsstoffer mv., som hun har brug for? For hun har vel ikke altid været så slukket på banen... eller...?

Når hun er tjekket igennem, og det er konkluderet, at hun ikke mangler noget, så prøv at kigge lidt på træningen.

Hvad med at prøve noget helt nyt? Måske keder hun sig, fordi I ofte laver det samme? Der er jo mange muligheder... Hvad med f.eks. at lave en "udfordringsbane" til hende? Med plastik og balloner og andet "gejl"? Eller prøv klikkertræning, evt.?

• #14   17. mar 2011 Måske er hun ikke doven, men klog?
    Måske er hun ikke sur, men savner udfordring?

• #15   17. mar 2011 vi ha ligeskiftet til noget nyt foder med alle neringer i og som slanker

- men tak for alle tingene smiley

• #16   17. mar 2011
    Tja.. Ser det som lidt egoistisk at du bare ikke vil ride tur hver dag hvis din hest nu keder sig på banen - har selv part på en af slagsen og med den slags hest som det lyder til din også er der bliver man nød til at lytte til hesten..

Maja er fuldstændig ligeglad med om jeg ikke gider tur hver dag. Har hun en "normaldag" så kan jeg lige prøve at få hende ind på banen.. Så kan hun ikke holdes i trav i 5 meter og det er en kamp at få hende frem i trav...
    Det øjelbik man rider uden for banen liver hun op - også selvom hun ikke har set en bane de sidste fx. 2 måneder.

Maja er bare ret svær at imponere fordi hun ikke er en nervøs hest så det der med plastic, bomme osv. - det er super nemt, ingen udfordring. Kilkkertræning fatter hun absolut bjælle af - hun skovler godbidder ind, men forstår ikke rigtigt meningen i det.. Også er hun som sagt heller ikke følsom så det at smile, kysse, spanske skridt osv. kan man ikke rigtigt lære hende..
    Og jordtræning.. Tja.. hun snork sover imens man laver det - hun gør da hvad man beder om men ligner en der sover...

• #17   17. mar 2011 jeg gider ikke ride tur hver dag da jeg har den holdning at når man har hest handler det ikke kun om at ride!
    og jeg er næsten aldrig på banen!
    jeg går for det meste korte ture!
    rider kun ture ca 3-4 gange om ugen går tur1-2 dage og er på banden 1-2 dage!

smiley

• #18   18. mar 2011
    For en hest der ikke bryder sig om banen så er 1-2 dage om ugen meget ofte..

Muligt du ikke syntes det - men hvis hesten keder sig på banen, så må det jo være det..

• #19   18. mar 2011 jeg skriver ca. jeg har bestemt ikke været på banen mange gange i år pga. frost og så er det pladret og glat ovs. så har ikke været der særlig meget!
    det er mest om sommeren jeg er der men der er det som om hun bedre kan lig at være der men ser stadig en smule for afslappet ud smiley

• #20   19. mar 2011 Har hun røde øjne der hvor det skal være hvid? Men prøv at få tjekket en blod prøve om der er nået den mangler siden den ikke har nået energi...
    Ved nemlig der hvor jeg har mine heste opstaldet der var der en hest der bare havde mistet alt energien og så rimelig lige glad ud med alt hvor vi tjekket øjne og de var begyndt at blive røde hvor der bliv lavet en blod prøve som blev tjekket igennem hvor det viste sig at den manglet nået tror det var B vitaminer og da han så begyndte at få det frisket han helt op

• #21   19. mar 2011 nej de er ikke rødt
    men igår da je var der udevar jeg på banden den første halvdel og i skoven den anden (fra jorden)
    og så lagde jeg meget mærke til hvordan hun var de forskællige steder:
    på Banden:sur og doven og ikke nem at have med at gøre, svær at få til at løbe ovs.
    i skoven: frisk med øerne fremme og højt løftet hoved og små travede hele vejen imens jeg gik.
    der lå en stor gren tværs en over skoven som hun bare sprang helt vild glad over.
    så jeg tror jeg må være i naturen hver dag og måske på banden halvdelen af tiden den ene dag smiley

• #22   19. mar 2011 undskyld stave fejlende jeg er lige stået op smiley

• #23   19. mar 2011 Okay ja så kan det godt ske du bare skulle finde på nået nyt at lave som er sjovt for hesten når du er inde

• #24   19. mar 2011 jeg skal måske starte til springning (biidløst)
    så må jeg så om det er noget for hende
    men trænder self stadig fra jorden smiley

• #25   19. mar 2011 Hva så med at prøve at løse spring hende vis hun er glad for det samt lave nået med bumme

• #26   19. mar 2011 har gjort massere af gange hjemme ved min far. men problemet ligger i at vi har ikke spring der hvor hun står og så skal jeg ride helt hjem til min far også gider hun ikke mere smiley
    men nu starter jeg på lidt undervisning i spring og ser om det er noget for hende

• #27   19. mar 2011 Så må du finde nået andet hun kan springe over vis det er det hun kan lide eller få nogen af de spring du har der hjemme op til hende

• #28   19. mar 2011 nej for så har vi ikke nogen hjemme ved min far.
    og der er ikke noget man kan bruge hvor hun står men det er jo ligemeget jeg prøver lige at state til spring undervisning et bar gange

Kommentér på:
Doven hest??eller andet??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce