700 visninger
|
Oprettet:
Spændende naturfænomen {{forumTopicSubject}}
Jeg tog i går dette billede, af et naturfænomen jeg alligevel ikke har oplevet før. Jeg har set noget lignende, men jeg har aldrig set en hel regnbue, uden der var regn til stede.
(link fjernet)
Hvordan synes i jeg har fanget det, og hvad kunne jeg gøre bedre i situationen?
Og hvis der er nogle der ligger inde med svaret på hvad dette smukke fænomen hedder, ville jeg blive meget glad!
Tak på forhånd.
- Mia
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 567
Regnbuen var også utydelig, og hvis jeg redigere yderligere på farverne, bliver solnedgangen og den blå himmel alt for voldsomme. Har desværre ikke et program hvor jeg kan vælge kun at redigere regnbuen. Ellers tak
jan 2009
Følger: 131 Følgere: 122 Heste: 8 Emner: 126 Svar: 881
- Ellers rigtig godt fanget!
okt 2009
Mange tak, kan sagtens se hvad i mener
© Pernille Stæhr
Ja. Det var også sådan jeg oplevede hele fænomenet, regnbuen var meget utydelig. Der var jo heller ingen regn. Men tak, kan godt se det ville have været godt hvis den var tydeligere
okt 2009
Mange tak. Der var absolut ingen regnskyer, kun de små utydelige, som man også kan se på billedet. Jeg har set noget lignende, men aldrig nogensinde en hel regnbue. Gad godt finde ud af hvad det hedder, og hvad der sker
Jeg er utrolig glad for at du kan lide billedet, mange tusind tak!
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 1.696
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.548
Selve fænomenet mener jeg at have set før, dog ikke så tydeligt og smukt som dette. Men en aura af farver der strækker sig i en bue over en åben himmel ved solnedgang, har jeg set før, og det er i sandhed et smukt syn
jan 2008
Jeg mener at regnbuen er opstået, fordi solen står bag en masse regnskyer, og så fremkalder solstrålerne i skyerne (der jo udelukkende består af vand) selvfølgelig en regnbue, når strålerne rammer atmosfæren
- Det er i hvert fald sådan jeg nok vil forklarer det, men jeg er ikke meteorolog eller noget
jan 2008
(link fjernet) solnedgangen i vest (venstre side af billedet), og så kom der en enkelt regnsky ind fra nord (i højre side) og mod øst så det sådan her ud (link fjernet) . Jeg har ikke redigeret i noget (andet end det sædvanlige med kontrast og lidt fremhævelse af farver men ellers intet)!
Og her er det lidt andre billeder:
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Det er utroligt hvilke smukke fænomener vejret og naturen kan skabe (og dejligt for os med et kamera)
okt 2009
Mange tusind tak, jeg er meget glad for at i kan lide det
Anna-Sophie Lund Johnsen ©
Mange tak. Jeg ved desværre ikke hvordan jeg skal fremhæve regnbuen yderligere, ellers havde jeg gjort det! Har som sagt også set noget lignende, men aldrig en hel bue. En af mine veninder snakkede om at man kaldte ringen på himlen for "Corona", og at det ikke var særlig tit at det fandt sted. Billedet snyder lidt, da skyerne foran solen ikke var så mørke som de fremstår. I mit forsøg på at fremhæve "Coronaen" så meget som muligt, er de mørke farver blevet dominerende, jeg mener ikke at de skyer som var over solen lignede regnskyer. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Smukke billeder, har også oplevet præcis det samme. Gotta love the nature!
jan 2008
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
Kunne man også se regnbuen med det blotte øje? Jeg er lidt overrasket over at der er en regnbue på dit billede, da regnbuer normalt opstår når man har ryggen til solen og kigger på en regnsky¨. så det er første gang jeg ser en regnbue i modlys.
Det er et flot og dramatisk billede, du har fanget. Jeg ville evt beskære det i toppen samt venstre side, så det meste af det der er uden for regnbuen blev skåret væk. det vil give et mere interessant billede, da træerne og solen ville komme til at fylde lidt mere i billedet og regnbuen så vil indramme billedet.
Anna-Sophie Lund Johnsen ©
Wauw nogle flotte dramatiske skyer!
(",)
okt 2009
Ja, det kunne man. Jeg blev meget overrasket da jeg fik øje på den!
Mange tak for det. Det lyder også til at være en spændende beskæring, det vil jeg bestemt prøve
Spændende naturfænomen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside