{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Spændende naturfænomen {{forumTopicSubject}}

Jeg tog i går dette billede, af et naturfænomen jeg alligevel ikke har oplevet før. Jeg har set noget lignende, men jeg har aldrig set en hel regnbue, uden der var regn til stede.

(link fjernet)

Hvordan synes i jeg har fanget det, og hvad kunne jeg gøre bedre i situationen?

Og hvis der er nogle der ligger inde med svaret på hvad dette smukke fænomen hedder, ville jeg blive meget glad!

Tak på forhånd.
- Mia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spændende naturfænomen
  • #2   19. mar 2011 © Pernille Stæhr
    Regnbuen var også utydelig, og hvis jeg redigere yderligere på farverne, bliver solnedgangen og den blå himmel alt for voldsomme. Har desværre ikke et program hvor jeg kan vælge kun at redigere regnbuen. Ellers tak smiley

• #3   19. mar 2011 Jeg ville også redigere lidt på farverne på regnbuen, den er lidt utydelig ;s
    - Ellers rigtig godt fanget! smiley

• #5   19. mar 2011 TTP - photo © - Team'Tryk altid! - Therese&Filur! T
    Mange tak, kan sagtens se hvad i mener smiley

© Pernille Stæhr
    Ja. Det var også sådan jeg oplevede hele fænomenet, regnbuen var meget utydelig. Der var jo heller ingen regn. Men tak, kan godt se det ville have været godt hvis den var tydeligere smiley

• #6   20. mar 2011 Lykke *Team TWH* - Nu med TWH føl! > RIP Dixie <
    Mange tak. Der var absolut ingen regnskyer, kun de små utydelige, som man også kan se på billedet. Jeg har set noget lignende, men aldrig nogensinde en hel regnbue. Gad godt finde ud af hvad det hedder, og hvad der sker smiley

Jeg er utrolig glad for at du kan lide billedet, mange tusind tak!

• #7   20. mar 2011 Jeg er af samme mening som lykke! Flot (:!

• #9   20. mar 2011 Fedt billede smiley Kan godt lide vinkel, komposition og farverne på billedet. Egentlig også den høje kontrast, men det er rigtigt at regnbuen går lidt i ét med himlen, så måske der skulle gøres noget dér, og så er det måske lidt ærgerligt at billedet er så mørkt nogen steder, men ellers synes jeg at det er fedt. smiley

Selve fænomenet mener jeg at have set før, dog ikke så tydeligt og smukt som dette. Men en aura af farver der strækker sig i en bue over en åben himmel ved solnedgang, har jeg set før, og det er i sandhed et smukt syn smiley Desværre har jeg ikke formået at få et godt billede af det, og som sagt er dette nok det mest tydelige jeg har set af det smiley Skæppe skønt billede, med en dejlig aftenstemning!

• #10   20. mar 2011 Ps.
    Jeg mener at regnbuen er opstået, fordi solen står bag en masse regnskyer, og så fremkalder solstrålerne i skyerne (der jo udelukkende består af vand) selvfølgelig en regnbue, når strålerne rammer atmosfæren smiley
    - Det er i hvert fald sådan jeg nok vil forklarer det, men jeg er ikke meteorolog eller noget smiley

• #11   20. mar 2011 Nu vi er ved underlige naturfænomener, så kom jeg også til at tænke på ét jeg har set (hvis det er okay at jeg også poster et billede herinde)
    (link fjernet) solnedgangen i vest (venstre side af billedet), og så kom der en enkelt regnsky ind fra nord (i højre side) og mod øst så det sådan her ud (link fjernet) . Jeg har ikke redigeret i noget (andet end det sædvanlige med kontrast og lidt fremhævelse af farver men ellers intet)!
    Og her er det lidt andre billeder:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Det er utroligt hvilke smukke fænomener vejret og naturen kan skabe (og dejligt for os med et kamera) smiley

• #12   20. mar 2011 *SHT* Mogge'boy smiley ., Josephine Eilsø Mors og * Vand-dråberne - evig minde om sol *
    Mange tusind tak, jeg er meget glad for at i kan lide det smiley

Anna-Sophie Lund Johnsen ©
    Mange tak. Jeg ved desværre ikke hvordan jeg skal fremhæve regnbuen yderligere, ellers havde jeg gjort det! Har som sagt også set noget lignende, men aldrig en hel bue. En af mine veninder snakkede om at man kaldte ringen på himlen for "Corona", og at det ikke var særlig tit at det fandt sted. Billedet snyder lidt, da skyerne foran solen ikke var så mørke som de fremstår. I mit forsøg på at fremhæve "Coronaen" så meget som muligt, er de mørke farver blevet dominerende, jeg mener ikke at de skyer som var over solen lignede regnskyer. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Smukke billeder, har også oplevet præcis det samme. Gotta love the nature! smiley

• #13   20. mar 2011 Okay, ja det kan godt passe smiley Tja regnskyer eller ej, så er skyer jo lavet af vand, men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl mht. dets opståen smiley

• #14   20. mar 2011 Mia Nørholm Jensen ©
    Kunne man også se regnbuen med det blotte øje? Jeg er lidt overrasket over at der er en regnbue på dit billede, da regnbuer normalt opstår når man har ryggen til solen og kigger på en regnsky¨. så det er første gang jeg ser en regnbue i modlys.

Det er et flot og dramatisk billede, du har fanget. Jeg ville evt beskære det i toppen samt venstre side, så det meste af det der er uden for regnbuen blev skåret væk. det vil give et mere interessant billede, da træerne og solen ville komme til at fylde lidt mere i billedet og regnbuen så vil indramme billedet.

Anna-Sophie Lund Johnsen ©
    Wauw nogle flotte dramatiske skyer!

(",)

• #15   20. mar 2011 Jette N (",)
    Ja, det kunne man. Jeg blev meget overrasket da jeg fik øje på den!
    Mange tak for det. Det lyder også til at være en spændende beskæring, det vil jeg bestemt prøve smiley

Kommentér på:
Spændende naturfænomen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce