{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Ondt hvor,stift bagben,knækker i hofte {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle trække min hest ind fra folden idag, der er sådan en lille bakke som vi skulle ned af, han stoppede og ville ikke gå videre, jeg tænkte ikke yderligere over det, måske ville han bare ikke med ind.
Jeg fik ham til at gå videre, striglede som jeg plejede men opdagede noget mistænksomt. smiley

På det venstre lår, når jeg rammer et bestemt punkt knækker han sammen mellem krydset og lænden og skyder ryg, jeg kan gøre det flere gange i streg og reaktionen er den samme.
Jeg ville så have ham rykket til siden for komme til den anden side, når han skal gå til siden knækker det oppe i lænden/krydset - ligesom hvis vi knækker fingre.

Han vil også frygtelig gerne stå og hvile på det venstre bagben. Der er intet når jeg løfter nogle af benene, han stritter ikke imod som han plejer.

Jeg lukkede ham ud på fold til de andre igen, jeg kunne godt se at han gik lidt mærkeligt på det venstre bagben, men ikke som om han var halt, bare lidt stiv i betrækket.
Han kom ud uden dækken når nu vejret var så godt, han plejer ALTID at rulle sig, gjorde han ikke idag, men i stedet begyndte han at lege helt vildt og voldsomt med vallakken på 3, de stejelde og løb som tosser rundt på folden, op og ned af bakkerne det var helt vildt, har aldrig set dem så aktive før.

Så skulle han have dækken på igen, trak ham ind, eller det vil sige hen til bakken hvor han stoppede op igen, denne gang lagde jeg mærke til hvordan han går ned af bakken.
Han knækker sammen i hoften, trække venstre bagben lidt ud til siden, uden rigtig at løfte det og sætter det i jorden med et "bumb," men det er kun ned af bakke o i skridt, i trav/galop er der ikke noget besynderligt at se.

Hvad tror I det kan være?
Jeg overvejer lidt om han er faldet på fold og måske skredet en lille smule i hoften?

Der er nemlig mærker efter en mulig skridning på fold, altså en skarp vending som resulterede i at han væltede.

Jeg har ikke så stor erfaring med skader da mine heste 7-9-13 aldrig har fejlet noget af betydning. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt hvor,stift bagben,knækker i hofte
Kommentér på:
Ondt hvor,stift bagben,knækker i hofte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce