{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Projekt opgave: Ridesporten {{forumTopicSubject}}

Jeg skal skrive projekt opgave i næste uge og jeg har valgt ridesporten som emne. Jeg ville skrive om ridesportens forandring vise det går den forkerte vej og argumentere for det. Rapporten skal fylde 8 sider, og ved siden af skal jeg lave et produkt. Jeg har tænkt på at mixse en video sammen, med godt ridning og forkert ridning og stå at forklare lidt. I opgaven kommer jeg også ind poå avlen, hestevelfærd mm.

Vis i har nogen gode idéer må i heller end gerne komme med dem, og vis i har nogen gode billeder eller videoer jeg evt. kunne bruge ville det være super. Nogen billeder med lidt streger står jeg heller ikke tilbage for smiley

Også har jeg lige et spørgsmål, jeg håber i har et svar på:

Hvad skyldes de overdrevene benløft? Er der nogen der ligger inde med et godt eksempel (video)

Håber i ville hjælpe, jeg skulle gerne score nogen gode karakter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projekt opgave: Ridesporten
  • #1   5. apr 2011 Nogen gode link ville også være dejligt. Altså link med info, tekst osv

• #2   5. apr 2011 Det sted jeg synes det udvikler sig mest forkert er ved (undskyld mit sprog) men det er sgu ved de små IDIOTISKE ponyryttere "ej jeg rider bidløst, det er meget bedre" nej det er ej. Der er ingen metoder der er decideret gode eller korrekte, det sakl afstemmes den enkelte hest.. Mere præcist kan det ikke siges (-:

Jeg går amok over de ponyryttere, der tror hackamore er mere korrekt, og mindre skadeligt, end et bid..
    Mange burde vente med at få pony, indtil de har lært at ride ordentligt, og så burde beriderne tage elevskoleponyerne, og gøre dem til reelle læreheste.

• #3   5. apr 2011 Jeg er ikke enig med Jeannette.

Prøv at finde den tråd med Edward Gal clinic'en. Der ligger masser af materiale til dit projekt.

• #4   5. apr 2011 Førhen var det beriderens opgave, at "opdrage" på rideskolehestene, det er det ikke længere - desværre.
    Jeg vil selv være berider, så jeg ville elske at få de små "dumme" ponyer i hænder. Jeg er ked af jeg ikke havde en god lærepony. Det er forkert at unge ryttere skal bruge 5 år på at lede efter en pony, der kan lære dem noget..
    - de burde skulle have de bedste betingelser for, at lære hvodan man sidder og gør brug af hjælperne, på ponyer, der er opdelt på forskellige niveauer :). Det bliver helt klart også det, jeg vil gå efter når jeg engang kommer dertil smiley

• #5   5. apr 2011 Jeanette - Så du synes hackamore er værre end den rædsomme baglod ridning som praktiseres af et kæmpe antal ryttere?

• #6   5. apr 2011 Det ville hjælpe en hel del at vide hvilket fag opgaven skal skrives i smiley

der er jo KÆMPE forskel på om opgaven skal være samfundsfags faglig eller rettet mod andre indfaldsvinkler (biologi, psykologi, historie, billedkunst osv.)

• #7   5. apr 2011 Eva K: Nej, jeg synes bare at mange, der bruger hackamore, tror ofte de er mere skånsomme, jeg snakkede ikke om træningsmetoder, men min utilfredshed over mange tror hackamore er langt mindre skadeligt, det handler mest af alt om, hvad der udløser ens rytterproblem..
    Jeg går ikke ind for underlod ridning, men LDR har jeg gode erfaringer med, kig mine billeder af min hoppe, og så kan du selv se, at den træningsform får hende til at gå afslappet, men med masser af power (-: .

• #8   5. apr 2011 Camilla A: Jeg er glad for du har andre synspunkter, men jeg må nu nok sige jeg langt fra er enig med dig ;)..
    Jeg ser mine heste løber rundt på så mange måder (-: endda også som LDR metoderne fremviser.

• #9   5. apr 2011 Ja, selvfølgelig! Hvis du kan skaffe Gerd Heuschmanns bog "Det ømme punkt", så har du i hvert fald masser af materiale til din rapport!

Jeannette: Jeg kunne ikke være mere Uenig smiley

• #10   5. apr 2011 okay.. Jeg tror sgu I alle misforstår mig q: .

Mine heste lider ingen overlast - ellers er det sjovt jeg arbejder for to beridere, har tilredet mange heste UDEN utilfredse "kunder" og solgt en del også..

Bogen "Det ømme punkt - Undgå skadeligt dressurridning" er super god, giver fin mening, men derfor kan du sagtens hive synsvinkler ind fra ALLE træningsmetoder.. Jeg glæder mig utrolig meget til den LDR clinic jeg skal se ved Pia Munck i maj ;)..

Sikke mange skæld ud man kan få, når man alligevel har så stor erfaring :-).

Mine heste søger selv ned i den holdning - og uintelligente er de ikke.

• #11   5. apr 2011 Jeg tror ikke vi får mere ud af den diskussion, jeg kunne finde mange argumenter, men jeg ser ikke lige belæg for brugen af det her, med så mange overgreb overfor mine holdninger smiley

• #12   5. apr 2011 Jeanette - Så forstår jeg bedre og der er jeg enig. Bidet eller hackamoren er ikke problemet, det er hånden bag :o)
    Og derudover så tror jeg at vi rider så forskelligt og har forskellige holdninger til korrekt ridning at vi nok skal oprette vores egen tråd for at snakke videre, hehe :o) Tak for din uddybning ellers..

• #13   6. apr 2011 Jeanette: Er det et overgreb på dine holdninger at man skriver at man er uenig med dig?

Enig med Helle R.

Men ja, det kunne være at fokus skulle rettes tilbage til trådstarters emne smiley

• #14   6. apr 2011 Tak for svar smiley

Jamen jeg skal ikke skrive inden for et bestemt fag, det er bare en almindelige "folkeskole projekt opgave". smiley

Over emnet er forandring. Og jeg valgte så ridesporten som mit emne da jeg syntes den har forandret sig meget på 20-30 år.

• #15   6. apr 2011 Og det er mine lærer der skal læse rapporten også skal jeg fremlægge for hele årgangen.

Kommentér på:
Projekt opgave: Ridesporten

Annonce