4. sep 2007 Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 607
Projekt opgave: Ridesporten {{forumTopicSubject}}
Jeg skal skrive projekt opgave i næste uge og jeg har valgt ridesporten som emne. Jeg ville skrive om ridesportens forandring vise det går den forkerte vej og argumentere for det. Rapporten skal fylde 8 sider, og ved siden af skal jeg lave et produkt. Jeg har tænkt på at mixse en video sammen, med godt ridning og forkert ridning og stå at forklare lidt. I opgaven kommer jeg også ind poå avlen, hestevelfærd mm.
Vis i har nogen gode idéer må i heller end gerne komme med dem, og vis i har nogen gode billeder eller videoer jeg evt. kunne bruge ville det være super. Nogen billeder med lidt streger står jeg heller ikke tilbage for
Også har jeg lige et spørgsmål, jeg håber i har et svar på:
Hvad skyldes de overdrevene benløft? Er der nogen der ligger inde med et godt eksempel (video)
Håber i ville hjælpe, jeg skulle gerne score nogen gode karakter
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 607
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 113 Heste: 5 Svar: 405
Jeg går amok over de ponyryttere, der tror hackamore er mere korrekt, og mindre skadeligt, end et bid..
Mange burde vente med at få pony, indtil de har lært at ride ordentligt, og så burde beriderne tage elevskoleponyerne, og gøre dem til reelle læreheste.
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Prøv at finde den tråd med Edward Gal clinic'en. Der ligger masser af materiale til dit projekt.
dec 2006
Jeg vil selv være berider, så jeg ville elske at få de små "dumme" ponyer i hænder. Jeg er ked af jeg ikke havde en god lærepony. Det er forkert at unge ryttere skal bruge 5 år på at lede efter en pony, der kan lære dem noget..
- de burde skulle have de bedste betingelser for, at lære hvodan man sidder og gør brug af hjælperne, på ponyer, der er opdelt på forskellige niveauer :). Det bliver helt klart også det, jeg vil gå efter når jeg engang kommer dertil
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.096
jun 2007
Følger: 142 Følgere: 138 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.180
der er jo KÆMPE forskel på om opgaven skal være samfundsfags faglig eller rettet mod andre indfaldsvinkler (biologi, psykologi, historie, billedkunst osv.)
dec 2006
Jeg går ikke ind for underlod ridning, men LDR har jeg gode erfaringer med, kig mine billeder af min hoppe, og så kan du selv se, at den træningsform får hende til at gå afslappet, men med masser af power (-: .
dec 2006
Jeg ser mine heste løber rundt på så mange måder (-: endda også som LDR metoderne fremviser.
aug 2008
Jeannette: Jeg kunne ikke være mere Uenig
dec 2006
Mine heste lider ingen overlast - ellers er det sjovt jeg arbejder for to beridere, har tilredet mange heste UDEN utilfredse "kunder" og solgt en del også..
Bogen "Det ømme punkt - Undgå skadeligt dressurridning" er super god, giver fin mening, men derfor kan du sagtens hive synsvinkler ind fra ALLE træningsmetoder.. Jeg glæder mig utrolig meget til den LDR clinic jeg skal se ved Pia Munck i maj ;)..
Sikke mange skæld ud man kan få, når man alligevel har så stor erfaring :-).
Mine heste søger selv ned i den holdning - og uintelligente er de ikke.
dec 2006
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.096
Og derudover så tror jeg at vi rider så forskelligt og har forskellige holdninger til korrekt ridning at vi nok skal oprette vores egen tråd for at snakke videre, hehe :o) Tak for din uddybning ellers..
aug 2008
Enig med Helle R.
Men ja, det kunne være at fokus skulle rettes tilbage til trådstarters emne
sep 2007
Jamen jeg skal ikke skrive inden for et bestemt fag, det er bare en almindelige "folkeskole projekt opgave".
Over emnet er forandring. Og jeg valgte så ridesporten som mit emne da jeg syntes den har forandret sig meget på 20-30 år.
sep 2007
Projekt opgave: Ridesporten