{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Please HJÆLP mig! {{forumTopicSubject}}

hej alle...

seriøst det er et akut problem.. vil i ikke nok please være søde at hjælpe mig..!!! ellers mister jeg min bedste ven!! :,(

min hafflinger på 9 år løber ud af alle stødhegn! lige meget hvor meget stød der er på eller hvor mange hegn der der... det er så mærkeligt og alle jeg snakker med er helt blanke.. det er som om han dyrker det som en sport.. han er meget stærk og meget viljefast og han er fuldstændig ligeglad med hegnet... det er som en leg for ham.. vi har prøvet alt.. lavet dobbelthegn.. gjort ham våd, sågar prøvet at give ham stød.. men han er helt ligeglad!! jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre!!!
han står på en kæmpe græsmark så det er ikke det der er problemet.. han er meget hingstet og har flere gange rendt ind til hopperne men her den anden dag løb han igenem 4 hegn og 3 led... og ud på vejen og helt væk og var nær blevet indblandet i en ulykke..

jeg er tudefærdig!!! lige nu må han stå inde og jeg må motionerer han 4 timer om dagen!...
vil i ikke PLEASE hjælpe mig eller henvise mig til nogen der måske kan!!! jeg er grædt og grædt og grædt! han er min bedste ven og vores historie er så hård og har været så lang og vi har været så meget igennem og jeg nægter at miste ham nu!! :,(
please!! hjælp mig!!! :,(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Please HJÆLP mig!
  • #1   18. apr 2011 ja har jeg også i tankerne<3.. men det er en af de eneste muligheder jeg kan komme i tanke om.. :,( kan ikke klare at miste ham.

  • #2   18. apr 2011 springer han over eller løber han igennem?
    hvis han løber igennem : gætter på at i har stød hegn.. ellers lav et helt normalt "træ hegn" med stødhegn foran træhegnet..ved godt at det ikke er lige til at bygge... det er jeg ked af at høre...


  • #3   18. apr 2011 Hvor meget volt er der i hegnet ?
    Ligger det lige ud til en vej?

    Kan ikk esige andet end at passe og pleje ham..
    Hvis det går helt galt skal du måske sende ham ud til en bondemand.. Og give ham noget fri luft der, min onkel ejer en går der kan han måske stå.. ?


  • #4   18. apr 2011 han både springer over og løber igennem.. altså problemet er at han løber igennem men han er også sprunget over et par gange.. men problemert er at han løber igennem stødhegnet! det med træhegnet er en god ide! men det koster omkring 20.000 at lave og det kan jeg ikke betale! :,(

    og med hensyn til dyrelæge er det en mulighed men det er også en af de enste ting jeg kan komme på!


  • #5   18. apr 2011 gård*

  • #6   18. apr 2011 Ellers må sprøjten jo stå, *får en klump i halsen!* smiley

  • #7   18. apr 2011 ^^ R '' L '' B ^^ .
    kan ikke huske det men det er noget af de stærkeste man kan få!... men han er ligeglad med det.. og ja det ligger ud til småveje som føre ud til en stor vej..
    en bondemand?.. hvor ligger den gård henne?


  • #8   18. apr 2011 stop.. det må du ikke sige,, :,( han er min bedste ven i hele verden og jeg har kæmpet sådan for ham!!! alle har givet op! men vil ikke for jeg elsker ham!

  • #9   18. apr 2011 Jeg kan se det er hårdt! Prøv du engang og tag over til en god veninde eller sådan nogetm der bor langt væk fra dig, tag din pony med dig og lav en slags "ridelejr" Det vil styrke både dig og din ponys venskab til hinanden, og måske stopper den.. Jeg ved det ikke, men kan give et råd, aldrig stop med at drømme!

  • #10   18. apr 2011 Kan se du laver en masse horse man ship, lær den evt. at frygte hegnet, ved godt det er barsk ,men det lære den måske at gå uden om, og det er jo hans liv værd!

  • #11   18. apr 2011 det er rigtig sødt af dig men det vil ikke hjælpe.. det er noget han har gjort altid.. igen har kunne holde ham inde... :,S jeg kan ikke spise eller noget som helst fordi jeg er så frustreret! jeg er en drømmer og han skulle rigtigt havde været slagtet men jeg rede ham og lovede ham at jeg ville kæmpe for ham til det sidste og det agter jeg at gøre! men lige nu ser det sidste ud til at være nært og det må det ikke! :,(

  • #12   18. apr 2011 Kan ikke se andet en at lære den at frygte hegnet? Ellers kan det være menneske liv der også kommer ind i den sidste ulykke.. Hvem ved ? Men hvordan kan du overleve uden noget at spise, få noget mad i maven, og det skal være noget lækkert! (:

  • #13   18. apr 2011 Altså der hvor jeg har mine stående, er der en "hestevisker" eller hvad man kalder det. Og op til flere af de heste han har haft .har ødelagt op til flere af foldende, ogdet viste sig at de ikke kunne se hegnet heller ikkehvis det var træ. Og det var ligemeget hvad så løb de igennem, så det kan sagtens være nogetaf det (at den ikke kan se hegnet ordenligt) ellers prøv at sætte noget larmende plastici (staves) rundt på nogle stedet på hegnet måske? Ellersmå i jo kontakte dyrelæge eller en "hestevisker" eller havd man kalder det.

  • #14   18. apr 2011 jeg ved det.. men han har metoder han bruger når han skal gennem hegnet så han ved godt der er strøm i men han brugter metoder til det og vi har prøvet at give ham stød men det hjælper ikke..

  • #15   18. apr 2011 min tanke er at hvis man laver et hegn på omkring 130-140 stykker med flere tråde da det jo kommer op i hovede højde på ham og måske reagere han på det.

    gøtter pæå jeres hegn kun går til brinngeN:)


  • #16   18. apr 2011 hegnet er over 1,5 meter :s og han er ikke bange for plastic da jeg har trænet det med ham :s han ved godt at det er der for han gør det bevist som var det en leg.. men har du nummert på den hestevisker i brugte?

  • #17   18. apr 2011 han løbet nærmest under det... han løfter det simpelthen med hovedet selv om han for stød...

  • #18   18. apr 2011 det jeg mener er at der ikke bare skal være 3 tråde der skal vare 20 cm mellem vær tråd:)

    rent ud sagt tror jeg hverken en hestevisker kiropraktor dyrelæge osv vil hjælpe.
    for at være ærlig syntes jeg at en hestevisker er spild af penge:)



  • #19   18. apr 2011 mm... tror bare han er ligeglad med hvor mange tråde der er på... han ved at han kan løbe gennem det.. han er ikke som andre heste.. han er utrolig inteligent og meget lærenem på godt of ondt..


  • #20   18. apr 2011 hmm....
    jeg aner det ikke, det var ihvertfald mit bud.
    men håber du finder en løsning:)


  • #21   18. apr 2011 oka... tak.. det skal jeg :,/ kom endelig med flere bud hvis i har nogle folkens smiley

  • #22   19. apr 2011 Nej, det har jeg ikke

  • #23   20. apr 2011 hey hvis du vidste hvad jeg gør. undskyld nu bliver jeg sur! jeg har tudet og tudet jeg er fuldstændig ude af den. men jeg kan ikke bare sætte nyt hegn eller bare få en massør osv. måske du har pengene men det har jeg ikke! JEG GØR ALT HVAD JEG KAN MEN DET ER IKKE MIG DER EJER STEDET HAN STÅR OG ALT JEG VIL SKAL JEG HAVDE LOV TIL AF EJERNE som lidt har givet op. jeg er så stresset og så ked af det og hvis jeg mister den hest kan jeg ikke funger! du har misforstået et eller andet helt! lad hver med at skriv den slags når du ikke ved det! gør mig rigitg ked af det! for du ved ikke hvad jeg og hesten går igennem lige nu og det er vildt hårdt!

  • #24   21. apr 2011 Team små smiley LUCKY BEACH!<3 OH YEAR smiley <:
    det er helt ok.. jeg gik måske også over stregen i den bedsked jeg sendte.. blev bare så frustreret da alt det her virkelig er hårdt!
    ja at havde hest er det dyreste og mest krævende jeg har prøvet men det er det værd.. jeg arbejder en gang om ugen i ca 3-4 timer med at muge ud på min gamle rideskole.. og jeg tjener penge men det er selvfølgelig ikke nok. men jeg bruger kun penge på hest og mine veninder.. aldrig på mig selv. burde få et andet arbejde har bare ikke haft overskudet. og ind til nu med hegnet har jeg kunne klare smed osv med de penge jeg tjener + det mine forældre giver (istedet for eks lommepenge)
    vi har snakket med dyrelægen som ikke rigtig havde noget råd.. desuden venter vi på nogle urter der skulle virke på stress og homoner.. og så snakker jeg frem og tilbage med mine forældre om at bruge næsten alle mine penge på at sætte træ hegn rundt om ridebanen da jeg muligvis har råd til det.. så kommer han ikke til at stå på græs men så må der blive lagt wrap ud istedet. og han kan nok heller ikke gå sammen med de andre heste smiley men så må jeg nogle dage tage ham i longeringstov ud på folden til de andre så han kan spise græs og snakke med dem mens jeg er der.. det er ikke optimalt men det er bedre end at han skal stå i boksen! smiley ved ikke hvad jeg ellers skal gøre!

    knus og tak
    ps. i må stadig meget gerne komme med forslag hvis i har et godt råd..


Kommentér på:
Please HJÆLP mig!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce