{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse
  • #2   11. maj 2011 ja oke,

  • #3   15. maj 2011 Halm er klart billigst, men synes ikke det er det nemmeste at have med at gøre. Vi har eksperimentet med lidt af hvert. Har prøvet tørv, spåner, hamp og træpiller.

    Bruger nu udelukkende træpiller, da det er nemt at have med at gøre. Vi fjerner klatter hver dag, og påfylder ca. 1 pakke pr. uge pr. hest. Bruger 10-12 pakker i opstart til en boks.

    Vil man gerne have en god bund, kan jeg anbefale en af tørv, og så bruge enten spåner eller træ/halm-piller som ugentlig strøgelse. Personligt er jeg mere til træ- eller halmpiller kontra spåner. Synes de suger langt bedre.

    Hamp er også et rigtig godt alternativ, men det kræver at man kan have dem stående tørt, da det oftest leveres i big bags, og får det fugt inden brug har det en tendens til at klupme sammen. Det samme gælder iøvrigt træpillerne. Vi bestiller i big bags til opstart, og derefter i tårne med sække af 25 kg.

    Prismæssigt koster en balle halm (af 12 kg) typisk 5-10 kr. Vi gav 41 kr pr. sæk med træpiller. Stod mine heste på halm så skulle de have en ren balle hver dag, hvorimod med træpiller kan jeg nøjes med en sæk om ugen. Så selvom halm umiddelbart er billigere, så synes jeg faktisk at det andet er billigere i længden - i hvert fald for os. Det kommer jo nok også an på hvor meget ens hest sviner. Min ene er et møgsvin på halm, og står bare så pænt på træpiller.


  • #4   15. maj 2011 smiley har også tænkt det ville være biligere på træpiller, men da vi producere halmen selv er det jo sådan set næsten gratis for os,

    men ville mene træpiller eller tørv giver et bedre indeklima, i forhold til halm og spåner der støver.
    Har ikke allergi heste, men vil ikke risikere at få det, og nu vi bygger ny stald så vil jeg gerne det er ordenligt fra start..





  • #6   16. maj 2011 Ja oke

Kommentér på:
Strøelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce