{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Gammel seneskade {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står og får part på en ny hest her i næste måned. Den er 7 år gammel og er 171. DV vallak.
Han har gået rigtig meget i sine tidligere år og kan gå gp klasser. men for nogen år siden fik han en seneskade som gør han nok ikke kan komme op og gå det samme igen. eller det kommer han ikke til.
Han har gået haltfri de sidste 2 år, da han er redet på tur et par gange om året, og så har ejer puttet sådan nogen cooler på, og det har virket. så han er haltfri.
Men nu skal han jo gerne lidt igang igen med noget tur og lidt hygge dressur, men hvordan er det bedst?
Og hvordan med gamacher og bandager. Senen har selvfølgelig bedst af selv at kunne støtte sig og holde til trykket, men et par kodeledsgamacher kan vel hjælpe lidt også?
Jeg tænker lidt på at starte med nogen gåture på hård bund, og så måske en smule longering ? På bane self
Hvordan er det bedst at gribe det an så han forbliver haltfri?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel seneskade
  • #1   23. maj 2011 Han er forhåbenlig ikke kun 7 og har allerede gp klasser.

  • #4   23. maj 2011 Ejer siger den er 7, og siger den har gået RIGTIG MEGET, altså for meget. Det er derfor han har fået den, desværre. Men det er også derfor han ikke skal gå noget lign igen.
    Hun siger han kan gå chancementer, traversader, passage og alt det. Vil mene det er næsten det den skal for gp ud over piaff. Vil da med glæde indrømme jeg også syntes det lyder rimelig vildt, men hvad skal jeg da gøre, kan jo ikke vide om det er rigtigt. Så ja intet under skaden er opstået.


  • #5   25. maj 2011 altså den har ihvertfald ikke været startet i GP for der skal den være 8 inden den må det, men derfor kan det da godt være der er nogle der har leget lidt med passage og piaff på en 5 års hest uden den decideret har gået korrekt samlet passage og piaff, derudover er det ikke unormalt man leger med changementer på 5 års heste, de skal jo immervæk lave enkelt changement til deres DSA som 6 års, og det er jo ikke noget der bare bliver perfekt af at prøve en gang.

    men ja det er hård kost for rideheste og desværre er der mange der bukker under inden de overhovedet er kommet i gang. Jeg håber dog du har hørt forkert og hesten er 17 og har været startet i GP for så får du dig en rigtig dygtig lærehest. god fornøjelse...


  • #6   25. maj 2011 Han har ikke været startet. og er desværre ikke 17 smiley

Kommentér på:
Gammel seneskade

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce