{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tips til at læsse.
  • #1   4. jun 2011 mad smiley og god tid

  • #3   4. jun 2011 stil traileren op af en mur, så føler hesten lidt mere 'støtte' og så evt tag alt indholdet ud af traileren, og bare nøjes med at binde den fast... så står hesten uden noget omkrings sig i traileren .. smiley

  • #4   4. jun 2011 Vi har før i tiden haft utrolig meget bøvl med at læsse min pony, hvor vi har "bøvlet" i op til 3 timer. At læsse en hest kommer utrolig meget an på, hvordan hesten er af sind. Vi har prøvet alt ligefra at lave øvelser angående det at trække hesten (på paller, med rebgrimer, forskellige træktove osv), brugt pisk, brugt longetove, hjulpet den op skridt efter skridt, båret den halvt op i traileren, været flere mand til at læsse den, lokket den med mad osv. osv. Vi har efter det fundet ud af, at min pony hverken skal skældes ud, straffes eller "lokkes" op i traileren. Vi har derimod fundet en teknik med, at vi bakker traileren op af en mur, halmballe eller anden form for ting. Derefter skal den bare trækkes op i et træk. Dvs. ikke noget med at lokkes med mad, eller tage det i små bidder. Den skal bare op med det samme. det har hjulpet rigtig meget, og engang imellem er det nødvendigt med et longetov på den ene side af traileren ellers ikke smiley

    Men som sagt, så handler det meget om, hvordan hesten er til dagligt. Nogle heste skal have ro og lokkes stille og roligt op, mens andre bare skal op i et huk, selvfølgelig uden brug af vold smiley


  • #5   4. jun 2011 Det bedste du kan gøre er, at stille traileren i det fri, så den ikke føler sig for presset..
    Så skal du have good tid!
    Træn hesten i, at når du blidt puffer til den med torvet på skulderen, skal den gå frem ad. Og det skal den kunne huske!!! Og så stiller du dig foran traileren, hvor du står på rampen.. Så gør du det du har trænet, med at puffe den på skulderen.. Så snart den gør det rigtige (går op på rampen) Ro den!
    Og sådan bliver du ved, til den tilsidst står deroppe og er helt rolig.. Så går du om på den anden side af skillevæggen og klapper den og roser den hvis den stadigvæk står helt oppe. Så går du længere ned, og roser og klapper osv. Så står du og klør den lidt bag på og snakker og roser, og så tager du bagbommen, og sætter på. Hvis den bakker, gør du bare det hele igen..

    Hvis det lykkedes for dig, er det super!
    I dag kan jeg læsse min pony, som ellers ikke gad i trailer. Jeg kan gøre det alene, uden nogen form for hjælp, og min pony er helt tryk ved det smiley Held og lykke smiley


  • #6   5. jun 2011 camila, det er så forskelligt for hest til hest... vi brugte 3 aftner i træk på at fåå læsset min mors islænder.. så stillede vi traileren op ad en mur og så var den mere villigt smiley

  • #7   5. jun 2011 Ja, det er bare at prøve sig frem smiley

Kommentér på:
tips til at læsse.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce