{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Tips til at styrke ens dårlige side {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Long time no see.

Jeg har, efter ikke at have redet i mange år, fået lov at ride en super dejlig veluddannet hest, men desværre er det jo aldrig helt problemfrit.

Hestens dårlige volte er venstre og min dårlige side er venstre.
Jeg kommer hurtigt til at knække sammen i hoften, får svært ved at holde foden i stigebøjlen og ved at give korrekte signaler.
Min underviser, som er ejer af hesten, kommer selvfølgelig med nogle gode råd og hjælper mig godt på vej, og det hjælper også.
Men derfor vil jeg da stadig meget gerne høre jeres tips- det kunne jo være den hellige gral pludselig dukkede op smiley

Hvad har i gjort og hvad gør i, rent teknisk, under ridning? smiley
Og er der måske noget i gør i det daglige, for at forbedre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til at styrke ens dårlige side
  • #1   25. feb 2023 For mig har det før hjulpet med gennaral balancetræning uden hest smiley

  • #2   3. mar 2023 Ja, den bliver nok ikke populær den her, men træning uden hest smiley

    Efter jeg begyndte med løb, er jeg også blevet en bedre rytter, for nu er mine ben lige stærke. Det har forbedret min core-muskulatur så min balance er forbedret. Altså jeg har fået rigtigt meget opstilling foræret, og så kan jeg bedre bruge min energi på at træne hesten, i stedet for at skulle kompensere for mig selv på den ene eller den anden måde. I hvert fald ikke i samme grad.

    Jeg gik også ned i vægt, slankere lår og mås gør det altså også bare nemmere at sidde ordentligt i sadlen og få benene ind til hesten. Jeg ved ikke, hvor dan du ser ud, men jeg var heller ikke overvægtig. Jeg gik bare fra en str. 42 i ridebukser til str. 38, og så passer en 17,5 tommer sadel pludselig. For den sadel har altid ligget godt, men min mås har ikke siddet så godt deri, som da jeg slankede mig.

    Det behøver ikke være løb, men kan også være anden træning, hvor du får trænet din krop i begge sider. Når du er i ligevægt, er det også nemmere for dig at træne hesten lige på begge volter.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 788
    #3   3. mar 2023 Jeg gik til osteopat og blev anbefalet at sidde på en Togu pude ret op og ned, uden at bevæge overkroppen og skiftevis bruge sædet til at skifte fra højre til venstre side.
    Det jeg fik mest ud af var dog disse bolde under hver sædeknogle og ride med dem i opvarmning, jeg siger bare wauw vild følelse når de kommer væk, så ved du nøjagtig hvor du indvirker på hesten.
    https://yogaudstyr.dk/product.php?id=159111&gclid=Cj0KCQiA0oagBhDHARIsAI-BbgcYa2WPr4lME7SksPoYV65P9Ri7WEwXeCtvPVF-Vg6537Qqs22amdsaAi0TEALw_wcB


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 788
    #4   3. mar 2023 https://youtu.be/MO7sCLN4CKg

Kommentér på:
Tips til at styrke ens dårlige side

Annonce