{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Pludselig ændring af adfærd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har mig en dejlig fjordhest som jeg er super glad for, men inden for det seneste halve år har den ændret sig fra og være en 99,99% sikker helt til at være forholdsvis nervøs og tændt. Eller retter under ridning og især på tur.

Har oplevet ham flere gang løbe af med mig, og vi er engang væltet i hjørnet i ridehuset, fordi han stak af med mig, og da jeg red med cordeo (som så mange andre gange før) kunne jeg jo ikke gøre så meget når kræet ikke ville stoppe.
Han bliver tit bange på tur, og det kan være af alt. Fugle, døre som smækker, mennekser, dyr osv.
Han er også blevet meget "dov" overfor mine hjælper og det tit jeg virkelig må tage igennem eller mærkere hårdt.

Synes snart jeg er ved at give op, da når man er vant til en hest hvor der kunne srpænge en bombe ved siden af, synes jeg ikke det er så sjovt mere at ride ham eller træne ham. Og bryder mig slet ikke om tanken om jeg nok snart skal have et skabere bid på ham, for at kunne holde ham når han bliver bange. Havde ønsket at kunne ride ham bidløs når vi alligevel kun rider på hygge plan, men efter mit styrt med ham er det helt udelukket, da jeg ikke tør.

Han går sammen med en hest som tit bliver bange for de mindste ting, havde tænkt det var det som der gjorde det. Men havde også tænkt på om han måske havde noget med synet, for han kan blive bange for store sten, mennesker på gaden osv, (altså synlige ting).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ændring af adfærd?
  • #1   26. jun 2011 Det skal siges han får kiopraktor på tirsdag, for at se om han har ondt nogen steder, men nogle dage er han sød og flink og andre dage er han et helvede og ville da mene at hvis han havde ondt, så var han et helvede hele tiden.

  • #2   26. jun 2011 Har du overvejet at komme på ridelejr her i uge 30? Så kunne vi kigge på det i et helt forløb?
    Der kan være mange ting der spiller ind. Dels det, at I har været super connectede, og han har været fuldstændig tunet ind på dig og dit humør - han kan simpelthen reagere på din usikkerhed.
    Men umiddelbart, så tror jeg, at han er signal-forvirret, og hvis jeg har ret i det, så er det heldigvis ret let at fixe.
    Det kan også være foder, mange flytninger eller som du selv er inde på, noget fysisk. I har jo en speciel plads i mit hjerte, og jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kan finde Jer frem igen - jeg bliver bare nød til at se jer in action for at kunne komme nærmere hvad der kunne være årsagen. Men mine penge ligger på at han er signal-forvirret - og det kan skyldes noget helt ubevidst.


  • #3   27. jun 2011 Det er mest på tur han bliver bange. Ja han kan blive bange selv når der intet er at blive bange for. Igår blev han bange for en som sad og luede ukrudt og en som var ude at gø tur med barne vogn. Hvilket han aldrig plejer. For mig er det ikke en logisk opfølelse hvis han er signal forvirret.

Kommentér på:
Pludselig ændring af adfærd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce