{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Kandar ridning {{forumTopicSubject}}

Hej HG's dressurryttere.
Jeg vil lige høre jeres mening til ridning med kandar. Hvornår synes i hesten er klar til at blive trænet med kandar? Hvad plan skal den gå på, og hvilke øvelser skal den kunne inden i vil mene den er klar ti at lære kandaren at kende.

Mvh. Mette Kathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandar ridning
  • #1   26. jul 2011 Altså rent programmæssigt må man ride med kandar fra MB0, og den bliver obligatorisk i MA0....

    Jeg synes at rent aldersmæssigt at de færreste heste er klar før de er 7 år, og at man ikke skal vurder om man skal bruge kandar udfra hvilke øvelser hesten går, men hvor sikker man som rytter er i hånden og om hesten er klar til den højere samlingsgrad kandaren skabe. Hvis hesten fungere fint uden, mener jeg ikke man bør ride med den før man skal starte klasserne det er påkrævet i.


  • #2   26. jul 2011 kigger lige med smiley

  • #3   26. jul 2011 Når hesten og rytteren er klar. Hvis du skal op og ride MB0 skal du jo
    ride med kandar. Men ellers spørg hvad din træner synes. Aldermæssigt
    vil jeg også sige omkring 7, men det afhænger også hvor vidt om hesten
    er klar til at gå med kandar og om rytteren kan håndtere det. smiley Hesten
    skal have ordenlig bæring til at gå med kandar og skal have styrken til
    at ligge sig ordenligt til på det. Rytteren skal også huske at det her er 2 bid,
    og det ene er stangbid så det er meget stærkere end normalt.

    Held og lykke smiley


  • #5   26. jul 2011 Det er kun til trængings bassit jeg tænker, med hensyn til mig og min hest, da je ikke rider stævner lige pt. Hesten kan øvelser op i LA og er ved at lære passage og piaf.
    Hesten er 10, og super stabil, har redet med kandar før, hos beridere og heste handlere.


  • #6   26. jul 2011 Hvis din hest har styrken til det, kan du vel godt rode lidt rundt med det og
    prøve at se hvordan han/hun reagere på den smiley Så længe man tager den
    med ro og ikke forlanger for meget til at starte med.


  • #7   26. jul 2011 Hvis du føler dig sikker i din hånd at du kan håndtere det, så kan der jo ikke ske noget ved at prøve smiley

  • #8   26. jul 2011 Okay, tak for jeres mening, det er altid rart at høre hvordan andre ser på det smiley

Kommentér på:
Kandar ridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce