{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Anspring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har en hoppe på 6 år, som har været i ridning i 5-6 måneder, hun har lært anspring osv. - Vi havde en periode hvor hun var virkelig strid, hvor hun bukkede, løb, kastede med hovedet osv. - Det er vi så "kommet over" nu, nu er mit problem bare at når jeg skal springe hende an i galop løber hun bare afsted, hun skyder skulderen, og er lige ved at vælte, ligemeget hvor meget jeg prøver at få hende til at rette op i skulderen hjælper det ikke. Hvis jeg så "tager ordenlig" fat i hendes skulder når vi laver anspring (For at hun ikke skyder skulder fra start), tager hun den ned af langsiden i bukkespring.

Vi har haft et stykke tid hvor jeg måtte galoppere med hende i longe da hun bukkede hver gang jeg lagde schenkel til hende (Det gør hun ikke mere)

Nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Min underviser holder ferie, så der går noget tid før jeg kan få hjælp derfra smiley

Hilsen Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anspring?
  • #1   4. aug 2011 Ved ikke om dette kan hjælpe.
    Jeg havde et problem der hed, at når jeg lagde benene til ham, løb han bare fuldt fart trav-løb på den korte side og nærmest væltede. Nu er jeg begyndt ved det sidste lang-stykke lige inden hjørnet at ligge benet tilbage, men ikke pressse, kun lige at det støtter på flanken af ham, så han ved hvad der skal ske, så presser jeg så når jeg rammer hjørnet..

• #4   4. aug 2011 Nu kender jeg ikke hoppen og dens fysiske form, men det lyder for mig som om hun er ude balance, og derved har svært ved at holde sig oppe når du beder om galop.

Jeg ville nok arbejde meget i volter i trav, blødgøre hende i trav så hun kan dreje sig på en 5 øre i trav. Og først derefter arbejde med gallopen. evt longere hende i galop hvis hun kan der.

Gallopen kommer også nemmere hvis du kan ride hende på lige strækninger i skov eller lign. der skal hun ikke holde balancen på samme måde som på banen, og hun vil ikke skulle kæmpe så meget. Hun vil sikkert løbe den i gang i starten, men efterhånden som musklerne bliver smidigere vil hun højst sandsynligt komme med let anspring når hun finder balancen.

Jeg har haft samme type problem med et par af mine heste, og har afhjulpet problemerne ved at gøre som beskrevet.

Men hvis hun er i fysisk god form, og allerede har god balance i galop, ville jeg måske overveje at få tjekket ryggen.

• #5   4. aug 2011 Tak for alle svarene! smiley

Louise: Hun har heller ikke en særlig god balance, men jeg har trænet meget i trav, som du siger, og der har hun fik balance, jeg har også lavet meget longearbejde - Og øver også galop i longe, desværre har vi ikke tur muligheder, andet end en by at ride i, ellers skal vi ud på en meget lang gåtur på en landevej, hvor bilerne køre stærkt, og det har jeg ikke nerverne til da hun er en meget opmærksom hest.

Hun har næsten lige fået tjekket ryg (Pga. hendes bukkespring) men der var ikke noget.
    Men tusind tak for svarene, jeg bliver ved med longe arbejde i galop smiley

• #6   4. aug 2011 Når du ikke har tur muligheder, så ville jeg arbejde videre med traven under ridning, mange volter, også gerne de helt små. Og så blive ved at arbejde med hende i longe i galop. For når ryggen er i orden, så må det være balancen det kniber med, det kan gøre dem meget usamarbejdsvillige at skulle kæmpe for at holde balancen, plus at nogen muskler vil være meget ømme.

• #7   5. aug 2011 Tusind tak for din hjælp! Pt. skal hun stå stille pga. slem muk, men derefter vil jeg gå igang igen med det! smiley

• #8   5. aug 2011 Det var så lidt. håber det virker for dig og at du får styr på det.

Kommentér på:
Anspring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce