Galop anspring {{forumTopicSubject}}
Hej HG ?
Jeg har en 3 årig hest som bliver 4 næste år. Hun kan de grundlæggende ting som at stoppe og lave volter og trave og kan galoper lidt.
Jeg er i tvivl om jeg skal lære hende galop anspring nu eller når hun er 4 år?
Og hvor tit og hvor lang tid rider i jeres ungheste ?
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Men det er at øve at komme ind i galop og ud af galop, og derefter hurtig at genfinde rytme og bæring.
Jeg galoperer sjældent på min 5 års, da han endnu ik er klar til det.
Det kræver utrolig meget for en hest at træde ind under sig, og springe ind i galoppen. Den skal ha takt, rytme, bæring og styrke.
Min blir redet 5-6 gange om ugen
Men vi gir sjældent gas.
Ofte er det almindelig kedelig ridning, hvor vi øver netop takt og bæring, både på buet spor og ligeudretning.
Synes jeg at jeg mangler energi bagfra at tide på en dag, laver jeg et eller 2 anspring til galop, derefter traver jeg igen
Men så har jeg fået hesten med bagfra, og rider videre på den nye energi
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Kommer den i galop, rider du langsiden ud, tager tilbage i trav, roser.
Lykkedes det ej, finder du roen i trav igen, roser og venter med galop til hesten er klar
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.343
Jeg har en 4års, som har været redet siden februar. Hende rider jeg for tiden 4-5 gange om ugen. Her rider jeg mellem 35 og 50 minutter. Jeg bruger typisk omkring 10-15 min på opvarmning i skridt. Jeg rider dressur på hende 3-4 gange om ugen, og så springer jeg normalt 1 gang
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Min 4,5 års, som har været redet i 6 måneder er ved og lære at lave anspring
Jeg bestræber mig på at ride min unghest 3-4 gange i ugen. Det varierer lidt - for tiden har jeg meget fokus på galoppen og han er derfor en del i longe. Han bliver aldrig redet så han er svedt eller er fysisk udmattet, og rider ham ca 20-45 minutter ad gangen
mar 2008
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 8 Emner: 26 Svar: 58
så du kan sagtens starte med at øve galop og anspring med hende, det tager hun ikke skade af
Galop anspring