{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galop anspring
  • #1   24. okt 2015 Jeg synes ikke selve galoppen er vigtig

Men det er at øve at komme ind i galop og ud af galop, og derefter hurtig at genfinde rytme og bæring.

Jeg galoperer sjældent på min 5 års, da han endnu ik er klar til det.
    Det kræver utrolig meget for en hest at træde ind under sig, og springe ind i galoppen. Den skal ha takt, rytme, bæring og styrke.

Min blir redet 5-6 gange om ugen

Men vi gir sjældent gas.
    Ofte er det almindelig kedelig ridning, hvor vi øver netop takt og bæring, både på buet spor og ligeudretning.
    Synes jeg at jeg mangler energi bagfra at tide på en dag, laver jeg et eller 2 anspring til galop, derefter traver jeg igen
    Men så har jeg fået hesten med bagfra, og rider videre på den nye energi

• #2   24. okt 2015 Prøv i et hjørne at lave et almindelig anspring som på en øvet hest.
    Kommer den i galop, rider du langsiden ud, tager tilbage i trav, roser.
    Lykkedes det ej, finder du roen i trav igen, roser og venter med galop til hesten er klar

• #3   24. okt 2015 Hvis hun virker klar til det fysisk og psykisk, så ville jeg nok begynde at træne galopanspring, og forsøge at indlære hesten nogle signaler for galop.

Jeg har en 4års, som har været redet siden februar. Hende rider jeg for tiden 4-5 gange om ugen. Her rider jeg mellem 35 og 50 minutter. Jeg bruger typisk omkring 10-15 min på opvarmning i skridt. Jeg rider dressur på hende 3-4 gange om ugen, og så springer jeg normalt 1 gang smiley Hun er desuden også ret stærk fysisk, og så er hun også meget klar til arbejdet psykisk smiley

• #4   24. okt 2015 Det afhænger jo af hesten, hvornår den er klar til at galoppere smiley

Min 4,5 års, som har været redet i 6 måneder er ved og lære at lave anspring smiley Jeg har indlært et lydsignal i longen og træner en del galop i longen (ca 2-3 gange om ugen), hvor jeg har fokus på ro, at han laver anspringene fra så kort trav, som han nu engang kan klare, og at han kommer op i et tempo i galoppen hvor han får fin takt og rytme.

Jeg bestræber mig på at ride min unghest 3-4 gange i ugen. Det varierer lidt - for tiden har jeg meget fokus på galoppen og han er derfor en del i longe. Han bliver aldrig redet så han er svedt eller er fysisk udmattet, og rider ham ca 20-45 minutter ad gangen smiley

• #5   24. okt 2015 Lantanas bror startede tilridning for 6 måneder siden, som 3,5års og han rides 5 gange om ugen i 30-40min. i alle 3 gangarter uden problemer dog mangler han stadig en smule styrke og bæring i galoppen.
    så du kan sagtens starte med at øve galop og anspring med hende, det tager hun ikke skade af smiley

Kommentér på:
Galop anspring

Annonce