{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galop anspring
  • #1   16. jul 2014 mjah det er jo forskelligt fra hest til hest. men altså min feks. der stiller jeg hende godt til indvendig, rider naturligvis nedsidning, og så i et hjørne lægger jeg udvendige ben tilbage og klemmer samtidig med indvendige ben, samtidig med jeg siger "tsk tsk" eller "galop" så plejer hun at lave et anspring til galop =)

• #2   16. jul 2014 En rigtig hest er en Michellino: Det er også det jeg gøre. Men første gang jeg gøre det laver hun ikke anspring. Bagefter så laver hun nogle fine anspring som om hun fandt ud af det var det hun skulle. Men jeg tænker bare til fx. et stævne, så ville det jo ikke gå at hun ikke laver anspring første gang. Derfor vil jeg gerne have hun reagere på det med det samme smiley

• #3   16. jul 2014 Da jeg skulle lære min egen hest at lave galop anspring, sørgede jeg for at mine signaler var meget overdrevene! Så sørgede for at jeg pressede mere til hende med benene end normalt, og hav eventuelt pisken ved røven, som hjælp smiley Min egen lærte det hurtigt og hver gang jeg så skulle have hende i galop styrtede hun frem, fordi at hun vidste at signalerne ville være forstærket smiley så for at vende hende af med den meget pludselig hurtige galop, lavede jeg små fine signaler, på volte, så hun lærte at gå i galop 'normalt' smiley

• #4   16. jul 2014 Jeg ville få lidt hjælp af en kompetent underviser. Det er meget forskelligt fra hest til hest. Hvor følsomme de er osv osv.
    Min er fx meget følsom. Her er forberedelsen utrolig vigtig da hun ellers laver et kæmpe over-anspring. Forberedelsen ligger i en lille halv parade på udvendig tøjle som er forberedelsen til alle øvelser. Herefter skubber jeg ganske lidt frem ad med indvendige sædeben. Og vupti så kommer der et fint og afslappet anspring. smiley

Det er meget forskelligt om hesten er så følsom at man ikke behøver ar bruge benene. Få en til at hjælpe dig der kan se sådanne ting. smiley

• #5   17. jul 2014 Husk at støtte op i tøjlen.. Jeg er slem til at slippe hele lortet foran og tro at så løber den nok fremad.
    Men efter en god gang skæld ud af min underviser har jeg fået det ind i hovedet.
    En halv parade inden anspringet så hesten ved der skal ske noget g så er det indvendige ben der laver anspringet. smiley

• #6   17. jul 2014 Min egen er også utrolig følsom, derfor var hun også nem at lære det. Det er bare vigtigt at man ikke løber dem i gang, men får en ønsket reaktion, så snart man bedet om det. Men ja, en underviser er også en god idé smiley

• #7   17. jul 2014 Sandra N: Ja, så er det en dum ide at øge traven lidt inden man laver anspring? smiley

• #8   17. jul 2014 Det synes jeg! Eftersom at øge traven og at lave et galop anspring er to forskellige ting, som hesten ikke burde forbinde med hinanden. Hvis du lærer at din hest skal øge traven, for at gå i galop, vil du muligvis få en lidt forvirret hest, når du så skal til at øge traven, så springer den måske bare an i galop smiley Hesten skal lære signalet til galop, fra arbejds trav. Så når du bare driver den frem i trav, så tænker den at den skal have fart i traven, og tænker ikke galop smiley håber ikke at det blev alt for indviklet!

Kommentér på:
Galop anspring

Annonce