770 visninger
|
Oprettet:
25. aug 2009 Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
at slappe af på hesten {{forumTopicSubject}}
Jeg underviser den her søde pige engang i mellem, men aner simpelthen snart ikk mine levende råd... hun kan ikk slappe af på hesten, hun sidder helt spændt i hele kroppen, og hun siger at det er noget hun har døjet med i mange år uanset hvad hest det er.
men men jeg vil så gerne have hende til at slappe af der oppe, og syntes snart jeg har prøvet alt.
hvad forslår I for at få en rytter til at slappe af?
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Jeg har selv udfordringer med at spænde op på hesten, hvis jeg f.eks. bliver utryg (og der skal desværre ikke så meget til efter mit uheld for 4 år siden) - nogle gange opdagede jeg det ikke selv, før min underviser gjorde mig opmærksom på det. Men jeg har udviklet en teknik med meget lange, meget dybe indåndinger, hvor jeg samtidig manifesterer et eller andet fredfyldt billede på min nethinde. Det forhindrer mig ikke i at spænde op, men hjælper mig til hurtigt at kunne slappe af igen, når det sker.
Ved ikke, om samme metode vil fungere for den pige, du underviser? Det afhænger jo nok også lidt af årsagen til, hun spænder op... Men det har i hvert fald hjulpet mig.
Held og lykke med det - jeg håber, I får løst udfordringen.
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
aug 2009
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Uden bliver hun NØDT til at slappe af ellers kan hun ikke holde balancen:-)
aug 2009
feb 2009
Følger: 40 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 140
Lad hende ride rundt og lytte til noget musik, og hun så KUN skal koncentrere sig om musikken, evt. nynne lidt med?
Nu arbejder jeg til dagligt med "hjerner" -for at gøre det kort og forståeligt
Hjernen har svært ved at fokusere på for mange ting på 1 gang.
Hvis pigen nu udelukkende fokusere på musikken + afslapning, er jeg ret sikker på at det vil have en stor effekt!
Jeg ved at det lyder lidt ekstrem, men prøv lige at give det et forsøg
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
KH Anne
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
Rider i alle gangarter...
For jeg ville starte helt i skridt, om det så tager måneder, ville jeg ikke lade hende gå videre før hun er helt afslappet i skridt. Øve vejrtrækninger, og helt ned i mven med luftet. (det er meget mere vigtigt end man tror) Er selv meget fukuseret på dette,da jeg selv har det med at holde vejret, når jeg er virkelig koncentreret. Og det gør altså at man spænder meget. Men meget dybevejrtrækninger, og lav skulder/arme øvelser, ligesom til gymnastik. Med tiden vil hun få længere og længere perioder uden at spænder, og når det så vender tilbage, så tager man lige øvelserne igen...
til at starte med skridte hun rundt, og allerede når hun starter, ligger hun ud med øvelserne, så kan hun måske skridte en halvvolte, og så igang med øvelser igen det øjeblik hun spænder. Men det er virklelig vigtigt at hunde kigger ind i sig selv, og virkelig mærke efter om hun spænder og fokusere på sin vejrtrækning. Hun skal selv være med 100 % også når du ikke lige er der. Ellers kan du se det som en umulig opgave...
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Kan kun give dig fuldstændig ret i det du skriver.
Jeg er selv rigtig slem til at spænde når jeg rider Stay, men hvis jeg samtidig skal holde styr på en flok kalve så forsvinder spændingerne. Vupti så kanjeg ride min hest uden problemer.
Pernille
Prøv at droppe baneridningenog alt det fokus på at slappe af. Hvis du har muligehd for det så tag hende med ud påen tur. helst som håndhest. Snak om alt muligt andet så hun glemmer at spænde. Syng en sang, LEg nogle ordlege. Alt hvad der kanfjerne fokus fra hesten
sep 2006
Følger: 79 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 197
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 46
Fik der råd at tage en dyb ind ånding og synes faktisk det virker..
Men alle folk er jo forskellige..
aug 2009
dybe indåndinger og alt det der trationele virker ikk på hende. men vil da klart prøve det med musiken. og hun ricder hendes egen hest
at slappe af på hesten
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside