{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Dansk stil. HJÆLP! :-D {{forumTopicSubject}}

Hvad syntes i om min dansk stil? :-D.
jeg har ikke skrevet så meget endnu, men kom gerne med ris og ros smiley .. jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre herfra, så skriv hvis du har en idé! smiley

Lad mig spole tiden frem til 2014, det år hvor jeg fylder 16. Det år hvor mine ponyår slutter, det hårdeste år i mit liv.
Lad mig starte her;

Jeg lukkede et internet op, skrev i det øverste søgefelt ' www.hestegalleri.dk '
Jeg lukkede ind på min bruger. Jeg havde fået en bedsked, hvor der stod: Er det rigtig at Deva er tilsalg?
jeg valgte at lade som ingenting. folk kunne da være ligeglade! Jeg trykkede på 'opret annonce' i annoncen skrev jeg:
Deva Royal, En ven for livet.
Det er med brænede hjerter og våde øjne jeg skriver denne annonce.
Deva er en pony med et fantastisk temperament. i spring er hun ivrig og glad, hun trækker godt på springene og springer med stor lyst! Hun er ikke just dressurpony, men kan det grundlæggede. Ville helt sikkert også kunne nå langt med rette rytter indenfor det tema, men da rytteren ikke lige har haft interessen der, er der ikke blevet gjordt det store ud af det. Hun er passet med vacc. smed og er chippet! Hvis du kunne tænke dig en ny bedsteven, så er Deva måske den rette for dig.
KUN SERIØSE HENVENDELSER!
jeg trykkede 'opret annoncen'
En tåre trillede ned af min kind. jeg lukkede computeren igen, gik nedenuden tog mine støvler på, og gik ud af døren.. jeg gik ned mod foldene, Deva og de andre stod og ventede på at blive lukket ind, jeg åbende døren og hestene stormede ind. jeg lukkede boksdørerne, jeg stoppede op ved Devas boks og gik ind til hende, klappede hendes hals og kyssede hendes mule. " jeg elsker dig, verdens allerbedste pony " Jeg sagde det med en glæde og en sorg i stemmen på samme tid. min far dukkede op i døren. " hvornår skal vi kører imorgen? " sprugte han, vi skulle nemlig til stævne. vores første MB! " kl. 08:15 " svarede jeg med et falsk smil på læben. " okay, så kører vi der! " sagde han og gik igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk stil. HJÆLP! :-D
  • #2   26. aug 2011 Tak! :-D.

Jeg går i 7 klasse smiley

• #3   26. aug 2011 super god stil:D men her er lidt rettelser;) og der er nogle af ordene jeg har skrevet med stort for at vise at det KUN er det ord der er galt:)

-jeg åbnede internettet
    -jeg LOGGEDE ind på min bruger
    -det er med BRÆNDENDE HJERTE og våde øjne
    -men kan det GRUNDLÆGGENDE
    -men da rytteren ikke lige har haft interessen, ER DER ikke blevet...
    -hvis du kunne tænke dig en ny BEDSTE VEN
    -'verdens BEDSTE pony "
    -hvornår skal vi KØRE i morgen?
    -vores første MB-STÆVNE

EFTER: vores første MB!
    skal du lave et nyt afsnit fordi du starter på en ny dag:)

det var lidt af det jeg kunne finde og som Ég elska þig Merkur .siger HUSK at starte med stort efter punktum, udråbstegn og spørgsmålstegn:) og også at du bruger MEGET jeg når du starter en ny sætning:)

håber mit konstruktive kritik kunne bruges:D

• #4   26. aug 2011 Michelle.

syntes det lyder forkert at sige vores første 'MB-stævne"

jeg har altid bare sagt MB smiley

• #5   26. aug 2011 Hvorfor skal jeg starte et nyt afnit når der starter en ny dag?

jeg vil ikke ha' kapitler i min stil smiley

• #6   26. aug 2011 og det ser også anderledes ud når det er på mit word smiley

• #7   26. aug 2011 1, ( jeg tror ikke at din lære ved hvad "bare MB betyder:) så derfor skriver jeg det som en hjælp for hende:)
    2, for ellers flyder teksten sammen, vi som læsere ved ikke at du skifter til en ny dag, men det gør vi hvis du rykker din linje en ned:)

• #8   26. aug 2011 det er den også i mit word, men da jeg kopierede det herind, blev det rykket sammen smiley

• #10   26. aug 2011 Kristine.

ehhh? okay xD .. hahah smiley

• #11   26. aug 2011 Så har jeg skrevet mere smiley

Faldt du for aldersgrænsen? - det gjorde jeg.

Lad mig spole tiden frem til 2014, det år hvor jeg fylder 16. Det år hvor mine ponyår slutter, det hårdeste år i mit liv.
    Lad mig starte her;

Jeg lukkede et internet op, skrev i det øverste søgefelt ' www.hestegalleri.dk '
    Jeg lukkede ind på min bruger. Jeg havde fået en bedsked, hvor der stod: Er det rigtig at Deva er tilsalg?
    jeg valgte at lade som ingenting. folk kunne da være ligeglade! Jeg trykkede på 'opret annonce' i annoncen skrev jeg:
    Deva Royal, En ven for livet.
    Det er med brændende hjerte og våde øjne jeg skriver denne annonce.
    Deva er en pony med et fantastisk temperament. i spring er hun ivrig og glad, hun trækker godt på springene og springer med stor lyst! Hun er ikke just dressurpony, men kan det grundlæggede. Ville helt sikkert også kunne nå langt med rette rytter indenfor det tema, men da rytteren ikke lige har haft interessen der, er der ikke blevet gjordt det store ud af det. Hun er passet med vacc. smed og er chippet! Hvis du kunne tænke dig en ny bedste ven, så er Deva måske den rette for dig.
    KUN SERIØSE HENVENDELSER!
    jeg trykkede 'opret annoncen'
    En tåre trillede ned af min kind. jeg lukkede computeren igen, gik nedenuden tog mine støvler på, og gik ud af døren.. jeg gik ned mod foldene, Deva og de andre stod og ventede på at blive lukket ind, jeg åbende døren og hestene stormede ind. jeg lukkede boksdørerne, jeg stoppede op ved Devas boks og gik ind til hende, klappede hendes hals og kyssede hendes mule. " jeg elsker dig, verdens allerbedste pony " Jeg sagde det med en glæde og en sorg i stemmen på samme tid. min far dukkede op i døren. " hvornår skal vi kører imorgen? " sprugte han, vi skulle nemlig til stævne. vores første MB! " kl. 08:15 " svarede jeg med et falsk smil på læben. " okay, så kører vi der! " sagde han og gik igen. Igen klappede jeg hende på halsen, hun var så smuk. " Godnat smukke, jeg vil gå i seng nu.. " Jeg gik indenfor og tog mine støvler af, og gik op på mit værelse, jeg skiftede tøj og gik i seng. Næste dag vågnede jeg op kl. 06:37. Jeg skyndte mig op, tog ridetøj på og spiste morgenmad. Jeg gik ud i stalden for at gøre Deva klar til stævnet. Min smukke pony stod og gumlede på lidt hø. jeg hviskede stille " Deva?" og Deva kiggede på mig, jeg smilede lidt. Først gik jeg hen og blandede hendes foder og gik stille hen og hælte det ned i hendes krybbe, da hun så var færdig trak jeg hende ud på staldgangen og flettede hendes man og hale.
    jeg fandt hendes transport sæt, hvor der var broderet: ' Læsbjerg Auto '
    Jeg lagde det på Deva.
    min far kom langsomt ind i stalden, " er du klar til at læsse? " sprugte han med et lille smil.
    " ja, det er jeg! " svarede jeg. Vi læssede hende og kørte afsted mod stævnet. Det var en lang tur, men endelig var vi der! Jeg gik ind i traileren for at få Deva ud så vi kunne komme igang med at opvarme. Vi fik hende sadlet op, og jeg red om på opvarmning og skridtede lidt, så satte jeg hende i trav, efter lidt red vi mod et lille kryds på omkring 60centimeter. Hun klarede det med lethed. Jeg satte hende i galop, ved et lille signal. Vi galoperede nu mod en lodret op 1meter, det klarede hun også med lethed! Herefter tog vi okseren på 130centimeter! Tilridningen var værst, og det var længe siden jeg havde spruget 130, så jeg var nervøs, men Deva klarede det som om det kun var 50centimeter! Hun var virkelig en stjerne pony! Min far lavede tegn til at jeg skulle komme hen til ham, så jeg red hen til ham. Han sagde jeg skulle ride stærkt hvis jeg skulle sikkere mig en placering.
    Nu var der kun 10 minutter til jeg skulle ind, så jeg tog lige et spring på 110centimeter.
    " Cecilie Andersen bedes holde sig klar! " lød det i højtaleren, så jeg skridtede hen mod banen. " Start nummer 18 sluttede anden fase med 4fejl med tiden 28,5 sekunder. " lød højtaleren igen. Nu blev jeg kaldt ind. Jeg fik krampe i mine ben, jeg var skide nervøs! " BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIB! " lød det nu, jeg satte Deva i galop. Red mod det første spring. Tilridnigen var værst, så tænk ikke på springet, men over springet! fløj det gennem mit hovede. Jeg glemte med mine knæ, og talte " 1 - 2 - 3 - 4 - 5 og spring! " Deva fløj over den første forhendring! Næste spring var med hvide støtter, hvilket Deva IKKE kunne li. Det gjorde mig nervøs, men jeg ville gennemfører det! så jeg glemte med mine knæ og tænkte ' RID FORHELVEDE! ' Deva mærkede ikke det mindste til at støtterne var hvide, og fløj bare over! nu til tredje spring tænkte jeg, tredje gang er lykkendes gang! - eller var det?
    det tredje spring var næsten altid det værste! igen fløj Deva over, og styrede mod det næste spring.
    Vi var nu ved omspringningen! hovederundet var fejlfri, og nu manglede vi bare andenfase.
    Sidste spring i andenfase. Jeg var lige ved at tisse i mine fine hvide stævebukser. jeg var bange for hvad der ville ske nu! Ville deva stoppe? Ville hun dreje udenom? Ville hun tage en bom? eller ville hun bare springe?!
    Deva sprang!
    hun fløj simpelthen som aldrig før! Jeg kunne se folk fundt på stævnepladsen var lige med at tabe sin kæbe.
    Nu var Deva på jorden igen, og galopere rundt. På vej ud græd jeg. Min far kom mig løbende i møde. " I var fejlfri! Jeres første 110centimeters klasse!!!! " Han råbte nermæst så hele pladsen kunne hører ham, jeg skridtede bare lige forbi ham. Jeg mærkede mine kinder var møgvåde! Jeg græd og græd, jeg kunne slet ikke stoppe igen. Min far kom små løbende op ved siden af Deva, han kiggede på mig. " Hvorfor græder du? "
    " Forstår du det slet ikke? " sagde jeg med en kæmpe sorg i stemmen. " Deva er tilsalg?! " Jeg travede væk fra ham. Han forstod det åbenbart ikke. Han tænkte kun på pengene. Jeg skridtede lidt rundt på pladsen, kiggede på de andre der sprang. Der gik nu MA for kategori 3, De var så heldige at kunne ride pony i mange år endnu!
    Deva begyndte at græsse, jeg hoppede af hende og satte mig på græsste ved siden af hende. Min far kom hen imod os. jeg kiggede væk. Han prikkede mig på skulderen imens han mumlede noget. jeg kiggede på ham " Hvad? " Sagde jeg kort.
    " Jeg har lige været oppe i dommer tårnet og melde jer til MA, jeg ved godt det er de i springer derhjemme, men jeg syntes du skal ha' lov til at prøve, det er jo alligevel snart slut, med at ride pony, så syntes du skal skridte hende ned på traileren og komme i sving med at gøre dig klar til næste klasse! " Nu græd jeg igen, men denne gang var det glædes tåre! Jeg krammede ham, " Tak far! " sagde jeg imens jeg var ved at hoppe op på Deva. Jeg drev lidt på Deva, og skridtede mod traileren. Jeg hoppede af hende igen, og fastgjorde hende med et tov til traileren. Jeg små løb op til opvarmningen, for at finde far. " sådan, nu er jeg klar til at gå bane! " sagde jeg.

Kommentér på:
Dansk stil. HJÆLP! :-D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce