{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er total forvirret ????
  • #1   5. sep 2011
    (link fjernet)

Der står alle heste der er født efter 30/6-09 skal chippes..

Men heste, som er født før 1. juli 2009 skal ikke chipmærkes når:
    • Hesten er allerede mærket med en chip
    • Hesten har et brændemærke eller frysemærke med nummer (tal)
    • Hesten har et pas, udstedt af en officielt anerkendt avlsorganisation eller en organisation, der administrerer konkurrence- og væddeløbsheste, forudsat at der i passet er angivet et signalement af hesten med udfyldt tegning

• #2   5. sep 2011 hejsa.. de skal desværre være chippet for at man kan lave et pas på dem ;( så ja det er rigtigt nok.. det er så dyrlægerne kan bibbe dem hvis der skulle ske noget, så går det hurtigere...

• #3   5. sep 2011 med mindre at du selv står som ejer i dtc. for så skal de ikke. så kan du bare ringe ind og få lavet et pas på dem.. min hybris har nemlig ingen chip. men har fået lavet chip alligevel

• #4   5. sep 2011 - pas alligevel skulle der stå smiley

• #5   5. sep 2011 alle heste der er frysemærket HAR allerrede et pas.. men læs det link der står reglerne.. nej du skal nemmelig ikke have begge dele..

• #6   5. sep 2011 jeg har da først lige fået pas på hybris, og så vidt jeg har fået afvide får dem der mangler pas, det først her til december, hvis de altså er registreret i DTC. hvis man ikke har omregistreret sin traver (altså ikke står som ejer el hvis den er meldt død) og skal ha pas til dem, så skal de chippes...

• #7   5. sep 2011 den en er meldt død i 2003 og er fra 95 og den anden er fra 96 smiley

• #8   5. sep 2011 alle heste med fryse mærker har pas.. ikke det "rigtige heste pas" men et pas som er gyldigt..

ang det med at den er meldt død..? det ved jeg sku``ikke liiige noget om.. er det lovligt?

• #9   5. sep 2011 har fådt at vide han ikke kan få pas pga han er meldt død . eller skal han have lysegrøndt og det syndes jeg er forkert nå han har fuldstamtavle smiley

• #10   5. sep 2011 uha... hvorfor er han meldt død..? der må jeg melde pas.. aner ikke hvad du skal gører.. ring til dyrlægen og spørg.

• #11   5. sep 2011 det eneste du kan gøre er at få fat i en dyrlæge der er villig til at fuske i papirene når den er meldt død.. for DTC kan intet gøre, de er bare nogle idioter derinde.. og man må ikke registrere en traver i dansk rideforbund el hva det hedder... så der er desværre det evige problem når folk melder hesten død og sælger den som ridehest.. mange gjorde det i gamle dage hvis hest fejlede noget så den ville få gener hvis den nærmede sig en travbane igen el hvis hesten blev farlig når den kom på travbanen.. det var deres sikring på at folk ikke ville øve sig og starte den i løb igen!! men efter de nye regler er kommet er det jo knapt så godt ;(

• #12   5. sep 2011 den er meldt død pga den ikke kunne få luft nok smiley

• #13   5. sep 2011 Nå oki, det betyder vel egentlig også at gamle ejer ikke ville ha den skulle bruges til trav mere da de måske var bange for den kvalte sig.. ;(

• #14   5. sep 2011 det er min mor der valdt at melde ham død pga jeg kun var 10 år gammel men har eget ham hele hans liv med trode ikke at der ville komme så mange poblemer smiley

• #15   5. sep 2011 nej.. det er os vildt irriterende at de ikke kan lave det om el udstede pas alligevel... men det er bare endnu en dum regl der er blevet lavet... desværre

• #16   5. sep 2011 ja det burte hver mer enkel når hesten har stamtavle

• #17   6. sep 2011 LÆS DETTE
    -skal selv have dyrlæge ud i morgen, for at skrive hans aftegn osv. ned, da jeg skal have lavet pas, som hun så sender ind.

Jeg snakkede med hende, angående det med frysemærke, for det har min hest nemlig. SÅ sagde hun, er det LÆSELIGT, så behøvede den ikke, men er den svær at læse, så skal de, for de kan gøre så mange tal forkert.
    Og vælger du frysemærke, skal den jo alligevel senere hen, have et chip mærke alligevel, når den bliver syg osv. derfor tager jeg chip mærke på ham, selvom det er læseligt ((o:

• #18   6. sep 2011 Blev lige lidt forvirret her.

Skulle faktisk til at skrive til dtc, for at få min hest over i mit navn, men skal jeg istedet ringe til dyrlægen.

Min traver har frysemærke, er læseligt.
    Registreret ejer er død.

Skal jeg så få en dyrlæge ud og chippe ham og blæse på dtc, eller??

• #19   6. sep 2011 Christine

Min hests frysemærke er læseligt.
    Og han er også meldt død inde på travsporten.
    Og angående chip, ville de før eller siden få en igen, for det er MEGET lettere for dyrlægen, at scanne det, end de skal stå og bruge tid på, at læse det frysemærke. Derfor valgte jeg chippet, kan lige så godt gøre det hele på en gang ((o: det er billigere på langt sigt,

• #20   6. sep 2011 Og desuden, har jeg IKKE ringet til DTC.
    Jeg har snakket med en dyrlæge om det hele, for dette var en, som tit kom ud og gav chips, så der var ingen grund til andre samtaler ((o:

Jeg ville kontakte en dyrlæge hvis jeg var dig, en som har tjek på det.
    Jeg har aldrig fået sådan en god samtale, angående frysemærke, derfor blev det som hun sagde, da det var lettest ((o:

Kommentér på:
er total forvirret ????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce