{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Total forvirret og fortvivlet. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej. (:
jeg håber i har lyst til at tage jer lidt tid til mit problem.
Jeg er så forvirret med hensyn til hoppen jeg rider. Hun er ved at være godt oppe i alderen, men har egentlig potentiale til at kunne en del endnu. Det virker bare som om hun ikke har lyst. smiley
Hun er ikke min, men jeg holder virkelig meget af hende, da hun af en eller anden grund har opbygget en enorm tillid til mig. smiley
Men problemet er bare at hun ikk har lyst til ridning mere. tror jeg. altså øvelser vi har lavet førhen gider hun ikk mere, men bider sig fast og løber. tildels sådan at jeg bliver nervøs for at jeg ikk kan stoppe hende mere. :S Så nu jeg i tvivl om jeg bare skal træne hende for at holde hende i gang, eller om jeg skal blive ved at prøve og se om hun ikk kommer over den her "fase". Altså ved jo godt at det hele kan gå op og ned osv.
Suk! jeg vil ikk gøre hende fortræd eller ked af det. er virkelig forvirret.
håber i kan hjælpe mig, også med evt råd til hva jeg kunne lave med hende for at hun får lysten tilbage. for at se billeder kan i se min profil, hun hedder sussi smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Total forvirret og fortvivlet. Hjælp!
  • #1   11. maj 2009 mmh, smerter måske?

Er hun tjekket med kiropraktor, sadelmager, osv?

• #2   11. maj 2009 for ikk så længe siden fik vi en ny rideskole leder. og hun fik alt tjekket ved hestene. tænder, sadel, ormkur. har virkelig ingen anelse om det bare er fordi hun er ved at være så gammel som hun er?! eller om hun bare har en dårlig fase.

• #3   11. maj 2009 jeg vil lave noget fra jorden og gå en masse ture med hende og skride på tur 14dage tid det kan være hun har brug for nogen fri dage det har vi jo osse

• #4   11. maj 2009 malene : Jeg rider hende kun om weekenden, og er en af de eneste. så hun bliver ikk redet meget, men ja det kan være hun mere har brug for at hygge end at skulle arbejde. smiley

• #5   11. maj 2009 E kiropraktor kan stadig finde meget..., som ikk ses af andre, det fandt jeg ud afmed Kiwa smiley

Men hvor gammel er gammel? smiley

• #6   12. maj 2009 At få hesten undersøgt for smerter ville nok være stedet, jeg ville starte i dit sted... smiley Hendes adfærd KUNNE godt tyde på, at hun har ondt. smiley

Hvis der ikke er noget fysisk galt med hoppen, kan det være, hun er "kørt sur" i ridningen. I den situation ville jeg vælge at gå igang med noget groundwork. Det vil have 2 fordele; nemlig at hesten dels får lidt afveksling, så den måske kan komme til at synes, det er sjovt at arbejde igen, og dels at den lærer at reagere hurtigere og bedre på dine signaler - selv de helt lette. smiley

• #7   12. maj 2009 Sara-Maria R: det har jeg også tænkt på.. at hun bare synes det er sjovt at kunne spille på at jeg er en af de eneste derude som ikk slår heste. Men på den anden side er jeg også den eneste hun ikke bider efter, bliver sur på eller sådan. Jeg er også den eneste der kan tage hende ind fra folden uden at hun løber væk. så det virker underligt hvis hun bare vil mig "ondt"..

til i andre: ja hun er måske gået lidt sur i det. for når vi sådan rider udenfor og hygger er der INTET!
    Kender i måske nogle øvelser, som kan få en gammel stiv hoppe igang igen? har selv tænkt på træne med bomme.
    Og vil selvom det er blevet gjort en gang, få hende undersøgt. smiley
    tak for hjælpen smiley

• #8   12. maj 2009 Kathie, skal det være ridning? Det kunne jo være, hun ville synes, det var sjovt med lidt udfordringer fra jorden som en anderledes træningsform. smiley

• #9   12. maj 2009 Tak smiley tror jeg vil prøve lidt sjovt fra jorden med hende.
    er der nogen der evt. har andre ideer til hva jeg kunne lave med hende fra jorden?

• #10   12. maj 2009 Gitte: tak jeg vil se om jeg finder den smiley

Kommentér på:
Total forvirret og fortvivlet. Hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce