Total forvirret og fortvivlet. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej. (:
jeg håber i har lyst til at tage jer lidt tid til mit problem.
Jeg er så forvirret med hensyn til hoppen jeg rider. Hun er ved at være godt oppe i alderen, men har egentlig potentiale til at kunne en del endnu. Det virker bare som om hun ikke har lyst.
Hun er ikke min, men jeg holder virkelig meget af hende, da hun af en eller anden grund har opbygget en enorm tillid til mig.
Men problemet er bare at hun ikk har lyst til ridning mere. tror jeg. altså øvelser vi har lavet førhen gider hun ikk mere, men bider sig fast og løber. tildels sådan at jeg bliver nervøs for at jeg ikk kan stoppe hende mere. :S Så nu jeg i tvivl om jeg bare skal træne hende for at holde hende i gang, eller om jeg skal blive ved at prøve og se om hun ikk kommer over den her "fase". Altså ved jo godt at det hele kan gå op og ned osv.
Suk! jeg vil ikk gøre hende fortræd eller ked af det. er virkelig forvirret.
håber i kan hjælpe mig, også med evt råd til hva jeg kunne lave med hende for at hun får lysten tilbage. for at se billeder kan i se min profil, hun hedder sussi
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Er hun tjekket med kiropraktor, sadelmager, osv?
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 284
jul 2008
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Men hvor gammel er gammel?
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Hvis der ikke er noget fysisk galt med hoppen, kan det være, hun er "kørt sur" i ridningen. I den situation ville jeg vælge at gå igang med noget groundwork. Det vil have 2 fordele; nemlig at hesten dels får lidt afveksling, så den måske kan komme til at synes, det er sjovt at arbejde igen, og dels at den lærer at reagere hurtigere og bedre på dine signaler - selv de helt lette.
jul 2008
til i andre: ja hun er måske gået lidt sur i det. for når vi sådan rider udenfor og hygger er der INTET!
Kender i måske nogle øvelser, som kan få en gammel stiv hoppe igang igen? har selv tænkt på træne med bomme.
Og vil selvom det er blevet gjort en gang, få hende undersøgt.
tak for hjælpen
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
jul 2008
er der nogen der evt. har andre ideer til hva jeg kunne lave med hende fra jorden?
jul 2008
Total forvirret og fortvivlet. Hjælp!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside