{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

PART spørgsmål - pris {{forumTopicSubject}}

Hej !

Da jeg skal opereres i knæet og derfor ikke kan varetage/ ride min pony ca. det næste halve år, så søger jeg helpart / udlån af hende.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg kan sætte prisen til for en helpart. Nogen der har en ide?

Altså du står for at passe hende, tager klatter og laver foder samt rider hende. 5-6 gange om ugen. Jeg klarer indkøb af wrap, foder, strøelse osv. Hun står på et sted med ridehus, roundpen, udendørs springbane og dressurbane.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PART spørgsmål - pris
  • #1   26. sep 2011
    Ja, det er jo så en holdning om man mener der skal betales for det eller ej smiley Gætter på du kun vil have svar om hvis ja, det skal man.

    Skal rytteren betale noget for at ride i ridehuset? - nogle steder følger det rytteren, andre hesten.
    5-6 gange om ugen er meget hvis man går i skole, har arbejde, lektier osv. så måske du også skulle ændre det til det er " så meget man kan og har tid til - men gerne og helst 5-6 gange om ugen ".



  • #4   26. sep 2011 lige præcis. Der er det at ryttere skal betale 150 om året for at bruge faciliteterne.

  • #5   26. sep 2011 Havde tænkt det som en helpart altså du har hesten som din egen..

  • #7   26. sep 2011 Synes ikke de skal give noget... Måske højst en 50 hver måned, da parten hjælper dig med at ride hesten, men er generelt også imod at man skal have noget for en part smiley

  • #8   26. sep 2011 Mette MP - hvis nu det var et udlån, skulle ejer så også stå for alle udgifter, i dine øjne?

  • #9   26. sep 2011 Nej! ikke udlån, men part..... Udlån der er det nærmest som at købe hesten så der står den der udlåner for alle udgifter.. efter min mening

  • #10   26. sep 2011 ærgeligt du bor så langt væk... Ellers kunne jeg meget vel have været interesseret i udlån (:

  • #12   26. sep 2011 Jeg synes godt du kan tage 800- 1000 kr. om måneden. Jeg havde en part hvor vi gav 200 kr. pr hvor mange dage i ugen jeg ville have ham, og jeg havde ham 2 dage om ugen så det blev 400/mdr.

    Hvis du skulle gøre det på denne måde, ville det blive 1200 men synes godt du kan skære det ned til 800-1000 kr.


  • #13   26. sep 2011 ! De sejeste Fjordbasser ! : Ja sådan tænker jeg i hvert fald smiley

    Mette MP: Ja er det jeg mener, men bliver jo stort set samme vilkår bortset fra at låner du så afholder du alle udgifter undtaget dyrlæge og forsikring. Har du helpart tænker jeg at jeg vil tage 600-800 kr. for det. Og du har hende som din egen, på det sted hun står i forvejen.


  • #14   26. sep 2011 Mette MP: Ja er det jeg mener og vilkårene er jo stortset de samme om du har helpart, eller vælger at låne.

    hehe ja synes bare jylland er lige lovligt langt hvis der sker noget smiley


  • #15   26. sep 2011 Ja synes også det ville være langt væk hvis jeg skulle låne min ud til sjælland.. smiley

    men hvis det er det det handler om ville jeg nok også sige 5-800 kr smiley


  • #16   26. sep 2011 Jeg mener altså også at udlån og helpart er nært det samme og at parten så får nogle udgifter.
    Men jeg holder så også samtidig på at alle parter skal betale noget for at have part.
    For mit vedkommende er det sådan at hun har Mille 2 faste dage om ugen, ca. hver anden weekend og så det løse. Hun skal sørge for alt omkring Mille de dage, hvor jeg ikke kommer, dvs blande foder og stø op.
    Jeg underviser hende 1 gang om ugen, hvor jeg er der fra hun kommer og til hun tager hjem, sådan at det er undervisning hele vejen rundt om det at have hest. (3-4 timer pr. gang)

    Hun giver 1000,- pr. måned og så køber hun spring undervisning 1 gang om ugen hos vores træner for 100,- pr. gang.

    Men ofte så er jeg der også på hendes øvrige dage, hvor vi så bare går og hygger med at passe Mille og et par af de andre heste eller vi rider ture sammen.
    Min part er rigtig glad for det er på den måde og synes bestemt hun får meget for de penge (Eller hendes mor synes de får meget for pengene, eftersom en ridetime om ugen på rideskole koster 400,- pr. måned og der lærer de ikke hvordan man har hest).


  • #17   27. sep 2011 Jeg syntes det er fair, hvis det er en helpart, at lejer betaler staldlejen og hvis du selv står for foder mm. Så er det jo helt rimeligt, når lejer har hesten som sin egen.

  • #19   2. okt 2011 Faktisk har jeg næsten fået hende lånt ud nu, vi skal ringes ved i morgen, så det er super dejligt at vide, at hun bliver brugt og passet på som hun fortjener smiley


    Nicoline M : Mange tak! Synes heller ikke det er særlig sjovt at undvære hende. Men der er jo ikke så meget at gøre smiley


Kommentér på:
PART spørgsmål - pris

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce