{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Manglende betaling på bestillingsarbejde {{forumTopicSubject}}

D. 9/8 fik jeg en bestilling på et hesteportræt. Vi aftalte pris og det hele og jeg gik godtroende i gang med tegningen..
Men nu har jeg i over 2 måneder rykket for betalingen! Jeg er virkelig ved at blive frustreret! ..Og ovenikøbet har jeg givet hende en super god pris.. Hun disker op med den ene undskyldning efter den anden og de bliver bare "bedre" og "bedre".. "Jeg er syg", "hesten er syg", "har vist overført til det forkerte kontonr." og så videre, og så videre..
Hvad stiller jeg op?
Havde det været en almindelig handel, havde jeg truet med at gå til politiet, men det kan jeg jo ikke rigtigt her..
Nogle af jer, der laver bestillings-arbejde, der har prøvet noget lignende? Hvad gør i i sådan en situation, og hvad gør i for at undgå det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende betaling på bestillingsarbejde
  • #2   18. okt 2011 Nej, jeg har heldigvis ikke sendt den til hende endnu.. smiley
    Det er ikke en hest med en hel vild fantastisk udstråling, så tvivler på den kan sælges til anden side - men jeg sætter den selvfølgelig til salg, hvis jeg ikke får pengene af hende.. Og så må det bare være en lærestreg, hvis jeg ikke kommer af med den. Jeg er stadig på et lidt tidligt stadie i hesteportrættegningen - så erfaringen er da også fin at få (omend jeg havde valgt en anden hest som motiv, hvis ikke der var penge i skidtet)..
    Men æv bæv - hvor er det bare surt, at udføre et stykke arbejde, og så ikke få penge for det som aftalt! smiley

• #3   19. okt 2011 rigtig øv. Jeg tror desværre ikke du får penge for den.
    Jeg har selv prøvet nogle gang hvor folk bestilte men så ikke ville betale bagefter selvom de havde accepteret pris osv inden.

Så nu hedder det betaling før jeg overhovedet finder papiret frem. ærgeligt men desværre kan man ikke regne med folk.
    Jeg har fx et maleri hængene selv af en hest som var en bestilling og fordi jeg kendte hende troede jeg at hun da selvfølgelig ville betale og hun fik derfor maleriet før jeg fik penge. Men der kom aldrig nogen penge, så til sidst forlangte jeg billedet tilbage for om ikke andet så kan jeg da male det over. Jeg vil bare ikke lade hende slippe afsted med at få en gratis billed som skulle være betalt.

Kommentér på:
Manglende betaling på bestillingsarbejde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce