{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Manglende betaling {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg har solgt min hest i marts måned. Køber ønskede en afdragsordning, og det gik jeg med til. Hun overholdt første afdrag, men jeg skulle i går havde modtaget den sidste betaling. Jeg kan se at hun har læst min besked på Facebook, men ikke svaret, så jeg frygter lidt for at hun ikke betaler det sidste beløb på 4000kr.
Er der nogle af jer der har prøvet at købe ikke har betalt det aftalte beløb, og hvordan forholdte i jer?

På forhånd tak, og hav en skøn dag ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende betaling
  • #1   21. jul 2015 Fik hun ejercertifikatet med på hesten, eller har du stadig det?

• #2   21. jul 2015 Har prøvet det en enkelt gang... Giv køber nogle dages frist til at betale hesten.. og ellers så hent den.. du har vel stadig ejercertifikat og dermed ejerskab over den.. og i har nok også lavet en kontrakt af en eller anden art..
    Da jeg oplevede det, hentede jeg simpelthen bare hesten, og de penge køber havde betalt blev ikke returneret.. det er bare ærgeligt.

• #3   21. jul 2015 Hun har desværre alle papir osv på hesten ??

• #4   21. jul 2015 Ja, så er der nok ikke meget at gøre.. du har på den måde givet hende hesten... ejercertifikat skal altid blive ved ejeren.. har i en kontrakt? og ellers må du håbe hun er et menneske med samvittighed.

• #5   21. jul 2015 Det var ikke helt så godt. Til en evt. anden gang, så bør ejercertifikatet ikke udleveres før hesten er færdigbetalt.

Jeg går ud fra at I skrev kontrakt på købet?

• katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
    #6   21. jul 2015 måske hun ikke har penge nok før den første? spørg hvornår hun kan betale smiley

• #7   21. jul 2015 Hun har selv sagt at hun ville betale igår.

• #8   21. jul 2015 Ja vi har lavet en kontrakt, hvor alle betalingsforhold er skrevet i.

• #9   21. jul 2015 Jeg ville, som Katrine siger, skrive til hende og forhøre mig, om der er problemer med betalingen af de sidste beløb. Ikke i en anklagende tone, men blot for at se om det blot er en fejl, eller om der er ugler i mosen.

Hvis problemet er, at hun ikke kan smide de sidste 4000 nu. Hvad så med at tilbyde at dele den i 2 i stedet.

Eftersom du ikke har papirene, så ville jeg gå stille til værks. Du har ikke længere noget papirmæssigt krav på hesten, og det stiller der en hel del dårligere end du normalt ville have stået i en handel på afbetaling.

• #10   21. jul 2015 Der er blevet skrevet til hende, men har ikke fået et svar, kan se at hun har læst beskeden, men ikke svaret mig ??

• #11   21. jul 2015 hvis hun har børn så kan det være at det er fordi hun ikke har fået børne penge for der er nogle der ikke har fået indnu pga kluder i det

jeg ville ikke udlevere ejercertifikatet før hun havde betalt sidste afdrag hvis det var mig.

• #12   21. jul 2015 Ja lidt en bommert at give hende det med, kan jeg se smiley Jeg tror at jeg giver hende til fredag, og så må jeg tage den derfra.

• katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
    #13   21. jul 2015 det kan jo være at hun skalhave lidt tænketid før hun svarer. nogle folk har brug for tid til at formulere sig, især hvis du måske har været lidt anklagende, eller har virket vred i din besked.

• #14   21. jul 2015 Hun kan jo også være ved at prøve at finde de manglede penge et andet sted. Og så er det måske nemmere for hende at tie til hun har fundet pengene, end at indrømme at hun ikke lige har dem på hånden alligevel.

• #15   21. jul 2015 Har du ikke skrevet til hende og spurgt, hvorfor hun ikke overførte penge i går? Der kan ligge en fornuftig forklaring bag. Ville bare skrive til hende og høre, om alt er som det skal være.

- okay, jeg tror jeg misforstod det, hun har set din besked på facebook. Så ville jeg bare vente til hun svarer, der er altså ikke gået særlig lang tid. Hvis ikke hun svarer inden i morgen, så ville jeg skrive og høre, om hun ikke har set beskeden.

• #16   21. jul 2015 Jeg har skrevet til hende smiley Men har ikke fået noget svar

• #17   21. jul 2015 Folk der vil betale d 20. Er folk der bruger deres børnepenge til det, det er helt sikkert deres sag, men typisk er det folk som ikke har særlig meget styr på økonomien, det siger min erfaring mig.
    Det var virkelig dumt at sende ejersertifikatet med, du står dårligt også med en kontrakt, hun kan jo sige at hun har betalt kontant og så skal du bevise at det er usandt.
    En retsag koster 500,- hvis beløbet er under 50.000,- så skriv du til retten, de 500,- kan det godt betale sig at smide efter det, hun vil jo ikke ende med en dom, hvis hun er ca normal

Kommentér på:
Manglende betaling

Annonce