Sadel glider frem. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Her de sidste 2-3 måneder er min sadel begyndt at glide voldsomt frem. Til at starte med, troede jeg det var pga. hans utrolig glatte pels, men så blev han klippet, og pelsen blev straks mere ru - og sadlen gled stadig frem. Så prøvede jeg med alle mine underlag - men den gled stadig frem. Så fik vi tjekket sadlen og fandt ud af, at kopjernet var blevet for stort til ham. Vi fik det skiftet, men den glider stadig frem. Jeg sørger altid for at spænde min gjord efter jævnligt under ridningen, og jeg kan ikke se nogen grund til, at den glider frem, når nu vi har fået skiftet kopjern.
Er der nogen af jer der kan forklare mig hvorfor den gør det, og give nogle tips til, hvad der kan hjælpe på det? Det ville være super dejligt, da han jo ingen skulderfrihed har, når sadlen ligger helt ude på skuldrene af ham.
// Rikke - © RBH
apr 2010
Følger: 220 Følgere: 185 Heste: 8 Emner: 197 Svar: 945
- er han lidt rund måske?
apr 2009
Følger: 102 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 118
maj 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 191 Svar: 845
Jeg skal i hvert fald ikke bruge halerem, det er da en ting der er helt sikkert
Tror jeg vil prøve med et geleunderlag, som i foreslår, og se om det virker
Anita: Har dog aldrig hørt om, at man kan bruge geleunderlag direkte på hestens ryg. Vil først og fremmest prøve det under sadlen
Men Diablo har gået med hans sadel i snart 2 år, og det er først nu problemet er opstået.
maj 2008
maj 2008
maj 2008
maj 2008
dec 2003
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 417
Af egen erfaring vil jeg forslå at få en sadelmager ud og kigge, De ved trods alt, hvad de gør!
Jeg har lært at det ikke hjælper ret meget med en pad under. Det kan stadig skade hestens ryg. Så hellere gå ud og finde en ny sadel, end at stå med en hest med rygproblemer!
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 12
maj 2008
Laura: Jeg har godt nok aldrig hørt om, at det skulle kunne skade hestens ryg, men det vil jeg da lige tage med i mine overvejelser.
Marie-Louise: Mange tak for de mange råd. Surt at høre, at det ikke har hjulpet på dig, håber der er noget der kan hjælpe mig
Det skal lige siges, at Diablo er til salg, så under alle omstændigheder er det forhåbentligt kun et par måneder vi snakker om - derfor "vil" jeg ikke gå ud og bruge en formue på sadelmagere og ny sadel, da den sadel han går med nu, ikke skal sælges med ham. Forstå mig ret, selvfølgelig vil jeg det bedste for min pony, men kan jeg finde en midlertidig løsning som fungerer fint, så vil jeg helst det.
Sadel glider frem.