{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Galop problemer? Kondi? Træt? {{forumTopicSubject}}


Jeg har denne her dejlige part. Ejer rider tur når hun har den og jeg rider fortrinsvis dressur de 1-2 dage om ugen jeg har den.

Dvs. hesten bliver redet alle ugens dage - måske med en fri dag. Og redet i alle gangarter inkl. lidt spring måske.

Med forhenværende ejer gik han LA dressur og jeg har set video hvor han absolut ingen problemer havde med at sætte i galop - men...

Jeg kan kun sætte ham i galop 3-4 gange, så kan han bare ikke mere - han virker så træt, ligemeget hvordan man prøver, hvilken volte, hastighed, hvor meget man driver osv.
Har der udover haft nogle problemer med at holde ham igang - dvs. når man sætter i galop så skal der drives frem, ellers så laver han bare anspringet, tager 2 galoptrin på stedet og falder i trav.
Han kan godt ½-1 volte eller langside. Men det sidder i mig at jeg skal drive på ham konstant fordi jeg tror han pludselig falder i trav, da han har det med at gøre det ud i det blå.

Udover det, så bliver hesten sååååå forpustet efter ½ times ridning - måske 3 kvarter. Trods den bliver redet hver dag.

Findes der noget der hedder " dårlig dressur kondi? " for ja, jeg forlanger han traver 5 min i træk eller mere. Selvfølgelig er det skridt indlagt når vi rider også.

Igår red jeg dressur, idag ville jeg også gøre det. Men kunne mærke da jeg skridtede varm på tur at han ikke var ved humøret, normalt er han frisk på tur, sænker så tempoet lidt på banen.
Men her var det ikke særligt energisk.

Jeg kom ind på banen, red lidt rundt i trav, kunne bare mærke der intet go var.
Forsøgte at sætte i galop, men der var bare ingen reaktion. Han var tung i traven, dvs. hvis jeg kortede tøjlerne for meget bar jeg hans hoved og det nægter jeg sku ;). Plejer at komme til sidst når vi rider, så ved jeg at han er træt og vi skal trave af.
Kunne have redet rundt og bare travet og skridtet, han kunne sagtens gå schenkelvigning mm- men valgte at hoppe af og lave tricks istedet.
Kan hans træthed skyldes dressur dagen før - eller måske en dag der bare ikke lige var hans...
Hvis din hest har det sådan, acceptere du det så, eller bliver du ved med at klø på, fordi hesten skal adlyde selvom den er træt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop problemer? Kondi? Træt?
Kommentér på:
Galop problemer? Kondi? Træt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce