{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Sko på fold om vinteren? {{forumTopicSubject}}

Nogle af jer der har heste der er skoet om vinteren, - som også går meget på fold?
Jeg tænker nemlig lidt på hvad jeg skal gøre, for at undgå at min hest glider/kommer til skade.
Grunden til at han har forsko på, er at han er ømtået på forbenene.
Ligenu er der jo ingen problemer, men jeg tænker lidt med isslag - og sne? Hvad gør I der? Hesten er på fold fra ca 8-16 hver dag i al slags vejr.

Bør jeg tage skoene af ham? Eller beholde dem på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko på fold om vinteren?
  • #1   8. dec 2011 Hvis den er ømtået, så behold dem på, og læg snesåler i (: Så kommer sneen ikke til at sidde fast!

• #2   8. dec 2011 min han går med sko på alle fire og går ude ca. 8-15, når der ligger meget sne får han isklumper i hovene, men de skal bare pilles ud når hyppen kommer ind . jeg har aldrig haft problemer med skader eller noget som følge af sko om vinteren

• #3   8. dec 2011 Min står ude om vinteren med sko, og har ikke haft problemer med det, har nogle gange smurt skoen med stearin, det har hjulpet lidt... Men har aldrig haft problemer med skader osv, men renser også hovene hver gang han kommer ind eller jeg tager ud til hestene.. smiley

• #5   8. dec 2011 min skal gå med 4 sko. da det er en ordre fra dyrlægen, da han halter hvis han ikke har sko på, da han er så øm.. smiley ville gerne have han gik uden sko, men ikke alle heste der kan.

• #6   8. dec 2011 min går normalt med sko - fjerne bare sneklumperne en gang i mellem smiley Hun har aldrig været skadet smiley
    I år går hun så uden da jeg ikke kan ride - så det bliver dyrere for mig hvis hun bare skal gå på folden med sko som skal skiftes konstant -,-
    Hun går kun med sko fordi hun har noget i benene ( ikke af betydning) men det gør at hvis hun ikke har forsko på når hun bliver redet så bliver hun skadet smiley

• #7   8. dec 2011 Hvad er snesåler?

Glider hesten ikke, hvis der er isslag? Altså mere end dem uden sko?

Marie & Timon: Min kan ikke gå uden sko. - Han er indfodet, og går nærmet på sålen=ømtået. Ville ønske han kunne.. Men så snart vi nærmer os noget der bare ligner asfalt humper han nærmest. (Og han står opstaldet i Esbjerg=asfalt alle steder)

• #8   8. dec 2011 Min glider ikke ret meget mere end dem uden sko, han har lært det. Men det første år var det ikke altid helt nemt for ham at holde balancen...

• #9   8. dec 2011 Nu har jeg haft min hest i de to slemme vintre - og hun har løbet og leget og spillet klovn - og hun er ikke gledet eller noget? smiley Så min glider i hvert fald ikke mere end dem uden sko. Den lille vi har, hun har ikke sko på, og man kan ikke se forskel på om de har sko eller ikke sko på? smiley

• #10   8. dec 2011 Min part har også sko på alle fire hove, og står ude 8-16. Det er lidt glat ja, men han klarer det nu fint smiley

• #11   8. dec 2011 Jo de glider mere med metal under fødderne, det er som skøjter jo (:
    Snesåler:
    (link fjernet)

• #12   8. dec 2011 min går i løsdrift og har sko på.. det er prøvet at lade være med sko men han er for platfodet, så lige meget hvad så flader han ud..

jeg har bare alm rollers på, (det har jeg på fordi så flytter han benene hurtigere, da han har meget tændens til at jokke forskoen af, eller at jokke på sig selv)

han glider normalt ikke

• #13   8. dec 2011 Puha ja, "min" han har forsko på og har allerede sne/is i skoene. Så jeg tager en hovrenser med ud og får det ud inden vi kommer ind, eller glider han inde i stalden.

Og ja min skøjter også rundt ude på asfalten når der ligger is desværre =(

• #14   8. dec 2011 så behold dem på, ellers bliver din hest jo halt.
    Desuden hvis den er ude hver eneste dag i al slags vejr, plejer de fleste heste at passe på når det bliver glat. smiley
    Det er mere hvis de har været indenfor i et par dage, så kan de jo godt være kåd, og så skal man jo til at passe på mht foldskader osv.
    OBS! MEN alle heste kan jo komme ud for en foldskade med eller uden sko, i ALT slags vejr. smiley

• #15   8. dec 2011 Som Diana/ballonfisken siger så snesåler smiley Jeg har fået det på min og den er hverken irriteret eller andet af det, dog ved jeg ikke om det virker endnu, da sneen ikke har været her :;D

• #16   8. dec 2011 Tag hellere skoene af, det har jeg gjort. fordi selvom man putter snesåler i kan hesten jo stadig sagtens glide..
    hellere lade den gå uden sko, end at den ender med at komme til skade..

De kan jo godt træne dem til at gå uden sko om vinteren..

• #17   8. dec 2011 Jeg plejer at ligge helsåler i, som med garanti hjælper på det.
    Jeg har ikke meget tiltro til Snesåler, synes ikke de virker en skid. Så jeg vil hellere betale det mere og være sikker på at sneen ikke kan sætte sig fast i skoen (:

• #18   8. dec 2011 Jeg har haft 2 ponyer, der havde sko på året rundt, de har ikke været skadet af at glide, men lærte at klare sig når det var glat. En hest jeg passede havde problemer med klodser under hovene når vi red tur, da brugte jeg boots uden på skoene, så gik det fint.

• #19   9. dec 2011 Min plejer at ha sko og snesåler på så sneen ikke sætter sig fast smiley Og så plejer han at få mordax i smiley

• #20   10. dec 2011 Sidste år gik "min" ude fra 8-15 stort set hver dag i sneen, med forsko, og hun har løbet rundt som var der ikke sne smiley Der sætter sig os under hovene, som jeg banker ud når hun kommer ind, og så glider hun en lille smule fra fold til stald, men ellers
    er der intet smiley Så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #21   10. dec 2011 Der skulle så stå is og ikke os ! smiley

Et godt råd for at sneen ikke sætter sig i skoene er hovfedt - det virker i hvert fald for mig smiley

Kommentér på:
Sko på fold om vinteren?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce