{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.316 visninger | Oprettet:

Lammepad {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg overvejer lidt at købe mig en lammepad - men jeg ved ikke om det ville være en god idé?
Sadlen er en Windsor Elite fit 2, så den er jo ikke særlig bred - og den ligger så på min smalle varmblodshoppe på 167 cm.

Nogle gange synes jeg bare at sadlen vipper lidt bag til f.eks. når jeg rider letridning - og så er jeg jo bange for at lave en trykskade.. MEN på den anden side, tænker jeg også at lammepadden jo vil gøre hesten bredere over ryggen, og er så bange for at det kan gøre at sadlen ikke passer af den grund - altså den er for smal i forhold til hesten smiley

Men men, det er der i gerne skulle komme ind i billedet smiley Hvordan er jeres erfaring - hvorfor bruger i lammepad, og er en lammepad ALTID en god ting?

Håber at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammepad
  • #1   2. jan 2012 Jeg skal købe en lammepad til min sadel, da den trykker ham smiley Og lammepaden gør at de steder den trykker mest ikke er lige så hårde, det gør den lidt blødere for hesten smiley Derfor skal jeg bruge det smiley

• #2   2. jan 2012 Min mors hest snubbi fik ondt i ryggen af sit lammepad. Vi ´fik kiropraktor på og hun sagde at vi skulle tage det af med det samme. Lammet fylder kammeret i sadlen ud så der blier mnde luft til rygsøjlen og at det derfor vil klæmme, så nu har vi købt et andet pad. Ved der er rigtig mange der er uenige med mig omkrinng lammepad, men det er jo bare hvad min kiropraktor sagde til mig(:

• #3   2. jan 2012 « emilie&momrik »

Det er også forskelligt fra hest til hest smiley Hvis jeg var dig ville jeg snakke med en sadelmager smiley Sådan var der ude til Pedro, hun sagde jeg skulle have ny sadel men indtil videre skulle jeg ride med lammepad smiley

• #4   2. jan 2012 Vi har skam købt ny sadel(: Han går nu med en special syet bomløssadel fra spanien. Så det nye pad vi havde købt er et tryk fordelende so man jo skal bruge til bomløse(:

• #5   2. jan 2012 « emilie&momrik »

Undskyld det der med at snakke med sin sadelmager var nu til Stine xD

• #7   2. jan 2012 Hehe okai:P Men ja, ville nu også foreslå at snakke med en sadelmager, det er jo klart det bedste at kunne ride uden div. pads og special underlag(:

• #8   2. jan 2012 Min underviser anbefalede et gelepad i stedet for lammepad, idet lammepaden bare fylder.
    Ingen tvivl om at et veltilpasset sadel er nr1 smiley

• #9   2. jan 2012 Enig med Tranums- når sadlen vipper ligger den ikke korrekt. Og det hjælper et lammepad ikke på. Desværre :o)
    Lammepad bruges i mine øjne i samråd med en sadelmager hvis det er for en periode eller fordi man VIL bruge det og sadlen så gøres tilsvarende bredere. Gelepads tager altså også noget plads selvom det ikke er ligeså meget som lam. Generelt vil jeg kun anbefale man bruger ekstra ting når det er anbefalet af dyrlæge pga ømhed i ryggen. Men sadlen skal altid tilpasses hesten- ellers er det kun dig selv du har at takke når hesten ikke længere vil have dig på ryggen eller begynder at halte eller på anden måde viser ubehag under ridning pga smerter fra en utilpasset sadel...
    Jeg håber du får taget kontakt til en sadelmager :o)

• #10   2. jan 2012
    Er sadelen tilpasset, vil den ikke passe med lammepad på.
    Og vipper den bag til, så passer den ikke smiley

• #11   2. jan 2012 I virker alle til at være meget enige i det med en sadelmager - så det vil jeg da kraftigt overveje smiley

Men det er på ingen måde fordi den vipper meget, overhovedet ikke, men bare lidt. Men som jeg kan forstå på jer, så er en lammepad ikke det man skal gøre ved dette problem smiley

• #12   2. jan 2012
    Lammepad ser jeg generelt ikke meningen i, med mindre sadelmager selv har anbefalet det i forbindelse med genoptræning eller andet smiley

• #14   3. jan 2012 Du fik faktisk ikke rigtig gentaget noget smiley

Men det virker da som en god idé - tror dog jeg vil prøve at få en til at kigge på min sadel smiley Måske ikke en sadelmager i første omgang, men bare en som ved lidt om det - men tak smiley

• #15   4. jan 2012 Jeg vil så lige tilføje at jeg har haft lammepad- det samme, i en del år. Det blev brugt da min gamle hest blev erklæret færdig som konkurrencehest og derfor blev væsentligt mindre i muskelmasse og derved blev sadlen for bred til ham. Jeg lagde derfor lammepad under og det blev altså ikke fladt af den grund. Jeg red også med det bare uden sadel da han blev så spidsrygget det sidste år og det er stadig samme tykkelse som da jeg købte det. Men jeg vil altid få en sadelmager ud og tjekke min sadel igennem under alle omstændigheder da det er det bedste for hesten.

• #16   4. jan 2012 Altså, det lammepad du har, var det det, som Christina omtaler, eller et alm. lammepad? smiley

• #17   4. jan 2012 Et lammeskindspad fra Christ til 600 kr dengang:o)
    Ifølge min sadelmager ødelægger gelepads polstringen på sadelpuderne så jeg vil ikke anbefale nogen at bruge det. Og han anbefaler kun lammeskindspad i de tilfælde hvor man ved at hesten snart får sin normale muskelmasse tilbage efter en skade så man ikke skal bruge en masse ekstra penge på at ændre bomvidden.

• #18   4. jan 2012 Okay smiley ja, der er mange forskellige meninger og idéer, så jeg vil se om ikke jeg kan bruge nogle af dem til noget fornuftigt smiley

tak for svar

Kommentér på:
Lammepad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce