{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Proff. fotograf - Er det i orden? {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev i en gruppe på Facebook "Kender I de, at man ville ønske man kunne skære sig selv ud af billedet?" (på engelsk), og linkede derefter til det her billede:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2769933.jpg?08-01-2012_00:20:41

Nogle timer senere modtager jeg så en privat besked fra en proff. og kendt fotograf i USA, som skriver følgende:

"Hi, Lykke...

I saw your "wish" to have yourself removed from that image with your horse - although it's lovely as it is.

That's a fairly easy fix for a photoshop professional and I'd be happy to handle that for you if you could supply a note from the photographer saying it would be okay!

Warm regards,

xxx"

Eftersom hun er en proff. fotograf, skulle jeg måske nok have regnet med at hun ville noget for det, men den tanke strejfede mig faktisk ikke, så jeg sagde bare at det ville jeg meget gerne hvis hun ville.

Det er så først efter jeg har sagt ja, at hun indskyder at det ca. vil tage en halv time og koster 205 DKK.

Jeg kunne sikkert få et fantastisk godt billede ud af det, men havde jeg vidst at det kostede den pris, havde jeg sagt nej fra start.

Jeg forstår udemærket, at hun gerne vil have betaling, da hun jo udfører et stykke arbejde og lever af dette, men jeg synes så også, at man bør gøre klart fra start, at man gerne vil hjælpe, men at det ikke er gratis.

Hvad mener I?

(jeg har x'et fotografens navn, da jeg ikke ønsker at udhænge nogen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Proff. fotograf - Er det i orden?
  • #1   17. jan 2012 Øv, det er lidt groft : /

• #2   17. jan 2012 Jeg synes godt, at du kan sige 'nej tak', da fotografen jo som sagt ikke har oplyst det inden. Men det er da en rigtig træls situation at stå i.

btw. Virkelig dejligt billede smiley

• #3   17. jan 2012 Øv, det er lidt strengt...
    Men tror nu ikke det er så svært at lave selv, med det rigtige program ;O)

• #4   17. jan 2012 Jeg synes personligt at det virker sneaky! X skriver overstrømmende venligt, åh jeg vil gerne hjælpe osv. men så snart du siger ja, så kommer der en "men det koster XX". Hvis DU havde henvendt dig som kunde ville du jo vide fra starten af, at dette var noget du bestiller X til, og som du skal betale for, men når vedkommende tilbyder sig på denne måde og med det, der er skrevet til dig, ville jeg i første omgang også tro det var fordi X ville hjælpe dig kvit og frit.

Som jeg sagde til dig i går, så bare vær høflig og skriv at det har du desværre ikke råd til.

• #5   17. jan 2012 Jeg synes godt at du kan sige pænt nej tak - Især hvis hun ikke er startet på opgaven endnu. For jeg vil også mene at hun ikke har nogen aftale, før end du har godkendt prisen.

(",)

• #6   17. jan 2012 Du kan jo altid sige nej :o)
    Men kan ikke se problemet i at hun ikke oplyste prisen i første omgang - hun fortæller jo blot at hun KAN gøre det.
    I sig selv, det at hun er proffessionel, hvorfor så overhovedet forvente at hun ville gøre det gratis? smiley

Har tit oplevet at jeg er blevet spurgt om jeg vil tage nogen billeder for nogen, og det siger jeg sjældent nej til. Men idet jeg siger ja til det, oplyser jeg det ikke samtidig at det koster xx antal kr. Det må man da selv spørge ind til smiley
    Ligesom jeg da heller ikke "FORVENTER" at nogen ville tage billeder af mig gratis - at nogen så vil gøre det alligevel - jamen det er jo blot en bonus.

• #7   17. jan 2012 » Maria Rasch «

Det er mere at hun skriver "and I'd be happy to handle that for you".. Det ville jo være det samme, hvis nogen sagde til dig: "Må jeg gerne tage billeder af dig" Du så siger ja, og det så bagefter kommer "Forresten så skal du liiige betale for det" .. You see? smiley

• #8   17. jan 2012 Jeg synes at du skal sige pænt nej tak, har selv programmet photoshop - og det er så nemt så nemt at skære dig ud af billedet - ved godt hun er prof - men vi har det samme program, og 205 kr er nu lige lov meget efter min mening smiley

• #9   17. jan 2012
    Lidt sneaky, men så igen .. no harm done smiley
    Du havde jo ikke bundet dig til noget og hvis hun nu havde skrevet en pris til at starte med, havde du højst sandsynligt sagt blankt nej, men hvis hun først skriver det efter en dialog er igang, så kunne det jo være at du gik med til det smiley

Kommentér på:
Proff. fotograf - Er det i orden?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce