7. dec 2011 Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Proff. fotograf - Er det i orden? {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev i en gruppe på Facebook "Kender I de, at man ville ønske man kunne skære sig selv ud af billedet?" (på engelsk), og linkede derefter til det her billede:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2769933.jpg?08-01-2012_00:20:41
Nogle timer senere modtager jeg så en privat besked fra en proff. og kendt fotograf i USA, som skriver følgende:
"Hi, Lykke...
I saw your "wish" to have yourself removed from that image with your horse - although it's lovely as it is.
That's a fairly easy fix for a photoshop professional and I'd be happy to handle that for you if you could supply a note from the photographer saying it would be okay!
Warm regards,
xxx"
Eftersom hun er en proff. fotograf, skulle jeg måske nok have regnet med at hun ville noget for det, men den tanke strejfede mig faktisk ikke, så jeg sagde bare at det ville jeg meget gerne hvis hun ville.
Det er så først efter jeg har sagt ja, at hun indskyder at det ca. vil tage en halv time og koster 205 DKK.
Jeg kunne sikkert få et fantastisk godt billede ud af det, men havde jeg vidst at det kostede den pris, havde jeg sagt nej fra start.
Jeg forstår udemærket, at hun gerne vil have betaling, da hun jo udfører et stykke arbejde og lever af dette, men jeg synes så også, at man bør gøre klart fra start, at man gerne vil hjælpe, men at det ikke er gratis.
Hvad mener I?
(jeg har x'et fotografens navn, da jeg ikke ønsker at udhænge nogen)
dec 2007
Følger: 222 Følgere: 215 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 734
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 375
btw. Virkelig dejligt billede
okt 2010
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 492
Men tror nu ikke det er så svært at lave selv, med det rigtige program ;O)
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.226
Som jeg sagde til dig i går, så bare vær høflig og skriv at det har du desværre ikke råd til.
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
(",)
nov 2010
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 57 Svar: 622
Men kan ikke se problemet i at hun ikke oplyste prisen i første omgang - hun fortæller jo blot at hun KAN gøre det.
I sig selv, det at hun er proffessionel, hvorfor så overhovedet forvente at hun ville gøre det gratis?
Har tit oplevet at jeg er blevet spurgt om jeg vil tage nogen billeder for nogen, og det siger jeg sjældent nej til. Men idet jeg siger ja til det, oplyser jeg det ikke samtidig at det koster xx antal kr. Det må man da selv spørge ind til
Ligesom jeg da heller ikke "FORVENTER" at nogen ville tage billeder af mig gratis - at nogen så vil gøre det alligevel - jamen det er jo blot en bonus.
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 375
Det er mere at hun skriver "and I'd be happy to handle that for you".. Det ville jo være det samme, hvis nogen sagde til dig: "Må jeg gerne tage billeder af dig" Du så siger ja, og det så bagefter kommer "Forresten så skal du liiige betale for det" .. You see?
jan 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 35 Svar: 405
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Lidt sneaky, men så igen .. no harm done
Du havde jo ikke bundet dig til noget og hvis hun nu havde skrevet en pris til at starte med, havde du højst sandsynligt sagt blankt nej, men hvis hun først skriver det efter en dialog er igang, så kunne det jo være at du gik med til det
Proff. fotograf - Er det i orden?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside