{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Hva ville i gi ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig noget så grusomt i en super smuk sort hoppe her på den gård på Island hvor jeg arbejder, men er meget i tvivl om hva jeg skal byde for hende hvis det er at jeg vælger at spørge om jeg kan få hende med hjem (her på gården er alle heste nemlig tilsalg til den rette pris).
Men vil jo ikke give overpris for hende når jeg i forvejen ved at jeg skal give min. omkring 15.000 bare for at få hende hjem.
Men hvad ville i mene en sådan hoppe er hver ? Hun er 4 år gammel, i gang med tilridning, bliub på 104, efter F: Dáti frá Þúfu og MF: Andvari frá Ey I, hun vælger pt. tølt under rytter, men har en super lækker trav i longen.
For alternativet er at jeg skal vente til jeg kommer hjem og så finde en hest her hjemme, for der er jo også pt. mange lækre heste tilsalg til en fornuftig pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ville i gi ?
  • #2   20. jan 2012 Ikke at jeg ville kunne give dig en ca pris, men et album med hesten ville helt klart gøre underværker, så man bedre kan vurdere smiley

  • #3   20. jan 2012 15.000 var egentlig også den pris jeg sådan ca havde regnet med, men ved intet om priser på heste fra Island (;

    Et album kan det godt ske der kommer senere, men de eneste billeder jeg har af hende pt er hvor hun står stille på folden og i boksen (:


  • #5   21. jan 2012 Tjaa. prisen for at få hende hjem skal jo også lige regnes med + den øgede risiko for sommereksem hos importerede heste er i mine øjne ikke helt uvæsentlig.

    Jeg tror jeg ville finde en hest herhjemme... der er virkeligt mange gode heste til salg for gode priser.


  • #6   21. jan 2012 Ja chancen for sommereksem er jeg skam klar over og den er skam taget med i overvejelserne (:
    Men syntes jo et eller andet sted også at det kunne være meget fedt at få en hest fra den gård hvor jeg arbejder lige pt (:


  • #7   21. jan 2012 Tror de vil kræve en 45-50.000 hvis jeg kender islændinge ret . Det gode er at man altid kan prutte med prisen!
    Jeg kunne godt blive lidt bange for a hvis du bød 15.000 a de ville kigge dumt på dig og grine lidt a dig .
    Personligt synes jeg ogaå 15.000 er for lidt . Jeg ville nok nærmere sige 25.000 . Virker som en hest alle kan ride, bevægelser ved jeg ikke ? Andvari fra ey er en god hingst . Self trækker det ned a faderen er dårligt kåret . Men netop sådan en type hest er en alle leder efter . Men det er bare min personlige mening smiley


  • #8   21. jan 2012 Okay måske ikk 50 men min. 35 tror jeg

  • #9   21. jan 2012 Ja det ville helt sikkert være prisen i DK, men priserne på Island er jo lavere, ellers ville det jo heller ikke kunne betale sig at importere almindelige rideheste.


  • #10   22. jan 2012 Hun er bestemt ikke en alle kan ride, hun er meget følsom og giver et lille ryg hvergang man laver en lyd hun ikke lige havde forudset, og det samme når man klikker med tungen så giver hun et ryg og sæter farten op, dette kan selvfølgelig også være fordi hun er ung, men hun er mere følsom end mange af de andre heste i stalden.

    Bevægelserne virker rigtig gode og meget sikre på trods af hendes alder.

    45-50.000 det syntes jeg godt nok lyder som rimelig mange penge for så ung en hest, og som priserne ser ud rundt omkring kan jeg jo få ret så meget mere hest hjemme i DK når man ligger transporten oven i er vi jo på 60-65.000 det jo helt vildt !


  • #11   22. jan 2012 De følsomme heste er stortset også altid dem du får mest ridemæssigt ud a, fordi de bare lige reagerer lidt hurtigere .
    At hesten er ung er nødvendigvis ikke et argument for at hesten skal væge billig!
    Føl med den rette afstamning kan nemt koste 50.000 .
    Jeg vil sige ud fra den beskrivelse du kommer med, ville jeg kræve 40 for den . Men jeg kender heller ikk hesten, men også det er det er en hoppe gør prisen stiger . Synes 15 er urealistik


  • #12   22. jan 2012 Og nej er ikk enig med dig i at du kan få meget mere
    Hest for den pris i Danmark . I Danmark har man tendens til at tage meget høj pris for ikke ret meget . På Island kan du nemt finde en talentfuld hest for en slik, ifht. Hvad den vil koste i Danmark


  • #13   22. jan 2012 Ja måske hestene har været i overpris før, men sådan som tingene ser ud lige nu er der altså mange der sælger ret fine til ikke særlig mange penge (i for hold til for bare 2 år siden)
    Og vil våge at påstå at jeg kan finde en ganske udemærket hoppe til under 50 hjemme i DK.

    Men nu må vi se hvordan hun udvikler sig den næste måned og så må jeg jo spørge hvad prisen er og så må jeg jo se om jeg vil gi det de vil ha for hende.


  • #14   22. jan 2012 Ja det muligt, men der er også temmelig stor chance for at finde en rigtig god hoppe for 50 på Island

  • #15   22. jan 2012 Men du skal også tænke på a den vil stige i værdi i løbet Af træningen

  • #16   22. jan 2012 Ja det er jeg klar over at hun højst sandsyligt vil, men jeg vil alligevel vente og se tiden an, der er jo trods alt en masse heste her oppe (: Men tak for dine råd og meninger om priser, det vil jeg helt sikkert have i baghovedet.

Kommentér på:
Hva ville i gi ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce