{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Løsdrift problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har en helt ny og lækker løsdrift på 50 m2. Jeg har 3 heste som går der så de har god plads en DV på knap 2 år, en Tinker hoppe på 4 år og en Tinker hoppe på 6 år.

I begyndelsen havde jeg min Tinker vallak gående i stedet for min 6 års hoppe. Det gik super min vallak var leder af flokken alle kunne få lov at gå ind, alle 3 blev bundet op når de blev fodret og de kunne alle 3 stå og spise af de 2 haybarer inde i løsdriften.

Jeg valgte så at bytte rundt på min hoppe og vallak grundet ridning og han trængte til at blive håndteret lidt mere.

Desværre så er min hoppe en rigtig "kælling" normalt er hun en stille og rolig hest og plejer bare at falde ind i flokken men finder sig ikke i noget men ellers sød og omgængelig. Men hun kan simpelthen ikke udstå den anden 4 års hoppe, hun jager hende væk og sparker ud efter hende hvis hun bare nærmer sig.

Den første dag trak jeg dem ind som vanligt en af gangen for at binde dem op da de skulle fodres og det gik også fint indtil jeg lige gik udenfor mens de spiste så flippede min 6 års hoppe ud på den 4 års (som bare stod og spiste af sin krybbe) og begyndte at sparke vildt efter hende og staklen var jo bundet op og kunne ikke komme væk - jeg røg lige ind og råbte og skældte hende ud og hun kravlede over i sit eget hjørne igen. Jeg slap de 2 andre og de spiste alle videre og jeg gik udenfor igen og f.... om ikke hun gjorde det een gang til men nu kunne den så komme væk mens min egen stadig var bundet. Min 6 års hoppe gør ikke den 2 års noget og hun må gerne være der!!! Siden har jeg valgt at fodre den 4 års udenfor og tænkte de skal bare have lidt tid til at finde deres pladser, men ak ak nu er der gået en måned og der er kun sket meget lille fremskridt nu kan den 4 års få lov til at stå udenfor løsdriften når min 6 års er derinde men så snart hun nærmer sig døren så bliver den jagtet væk. Indimellem så går den 4 års ind i løsdriften og så stiller min hoppe sig udenfor og nærmest holder hende fanget derinde men oplever også at de alle 3 (2+4 års står inde i løsdriften og den 6 års udenfor) og så står de bare og sover uden problem men de kan ikke stå derinde sammen smiley hvis de alle 3 pludselig er kommet derind på en gang så vælter den ud med 100 km i timen som om den er bange for at blive sparket smiley

Det er lidt frustrerende og jeg håber der er nogle af jer der måske har gode råd til hvordan man får dem til at acceptere hinanden, så de alle kan få lov til at komme ind og stå i ly og læ om natten især nu hvor det er koldt/blæsende osv??

Håber at høre fra Jer derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift problem
Kommentér på:
Løsdrift problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce