{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

mug hjælp {{forumTopicSubject}}

Min lille prinsesse har fået mug på alle 4 ben MEN det ene ben er det virkelig voldsomt på som i kan se på det link jeg har sat ind har hun et stort sår som er lidt større end en 5'er det er betændt

så mit spørgsmål er jeg har altid kun brugt sæbespåner og ikke andet og det er altid gået væk men jeg ved ikke rigtig om jeg skal gøre noget andet når det er så slemt som det er nu nogle mener man skal bruge honning andre mener noget helt andet men jeg ved det godt nok ikke

for lige og forklare som jeg plejer og gøre
1: klippe hestens kode fri for så meget hår som muligt
2: vaske det i sæbespåner 2 gange 15 min om dagen
3: kun hvis der er rigtig meget muder på folden ligge en forbinding på så der ikke kommer mere betændelse

men tror i det ville være nok ?
kom med nogle gode råd MEN jeg vil ikke stå og proppe min hest med kemikalier helst natur produkter smiley

og til linket
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=354877

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mug hjælp
  • #1   11. feb 2012 Lige nu står min hest også med mug, dog opdagede jeg det ret hurtigt.
    Jeg vasker hans ben med sæbespåner, godt og grundigt. Vasker det ud igen, og gør hans ben våde med rent vand. Derefter tager jeg noget dermalux (shampo), og "skrubber" det ind. Det skal sidde i 15 minutter, derefter vaskes det ud. Derefter tørr jeg benene og smøre mugsalve på smiley

• #2   11. feb 2012 Dengang min havde mug gjorde jeg sådan:

Klippede alle hårene af, omkring stedet der var angrebet.
    Vaskede det i Virkon S 1 gang om dagen, og så smurte jeg et ordenligt lag Blue Horse skinhealer på. Jeg gjorde det HVER dag indtil det var væk.

Der gik ca en uges tid så var det væk.

• #4   12. feb 2012 Hej Lise,

Forrige fredag fandt jeg selv mug i slem grad på min hests ene hov, og fik det tjekket af andre i stalden. Det var så på alle fire hove, men der var ikke huld som på den værste hov. (magen til dit billed)

Flere bud om at det sku vaskes desinficeres og smøres med salve.

Men dagen efter da jeg havde anskaffe hvad jeg sku bruge, fik jeg endnu et råd som hjalp...

Al håret er klippet af hvor der var mug. Jeg smurte det godt ind i mug salve (en halv dåse) Dagen efter ku jeg nuldre og pille forsiktigt, og smørre det ind igen. Nuldre og pille dagen efter igen og så et døgn mere. 5. Dagen fik jeg stort set kradset det sidste af. Vaskede hovene grundigt med sæbevand, og redte firsiktigt i det med sæben i. Skyllede det efter med lunkent vand, så det ikke var sæberester tilbage og så ellers tørre til det er tørt. Tjekker hans hove meget grundigt nu, og de lysserøde hævelser har lagt sig... Jeg kan ikke finde noget mug på ham nu, så for mig virkede det uden vask....

Håber du forstår min forklaring... og pøj pøj

• #5   12. feb 2012 Når mine har mug plejer jeg bare at vaske i sæbespåner og derefter sprøjte/smøre aloe vera på, det plejer at virke for mig..

• #6   12. feb 2012 vask den i medi skrub og tør godt efter .pudrer godt med klorhexidin pulver fra apoteket til betændelsen er væk . i nogle dage og smør med muksalve med vitamin e .en til to gange i ugen (kan købes i land og fritid)

Kommentér på:
mug hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce