lille uheld- fatale følger! (meget langt) {{forumTopicSubject}}
jeg skiftede job i starten af februar, og allerede anden dag på jobbet, laver jeg en mindre arbejdsskade på mig selv, det var et hændeligt uheld. men risikoen for fatale følger er der.
jeg følger sikkerhed procedurene og tager på skadestuen, og får den behøvede behandling, og glemmer så i øvrigt alt om mit lille uheld.
i onsdags da jeg står op, arbejder om natten, ligger der en besked på min teleofnsvare. det er en læge fra hospitalet, der oplyser mig om at undersøgelserne er inkonklusive, og at de derfor er nødt til at starte om igen. jeg ksla derfor kontakte ambulatoriet, næste dag.
da jeg kommer på arbejde den dag, googler jeg inkonklusiv, for det var et ord jeg ikke lige kendte.
torsdag morgen ringer jeg til ambulatoriet, og kommer i tale med den sygeplejerske som lægen har sagt jeg ksla snakke med, og jeg når kun at sige mit navn, så ved hun hvem jeg er.. så blev jeg jo skræmt, aldrig har jeg oplevet ikke at skulle oplyse mit CPR-nummer. men det var ikke nødvendigt her.
sygeplejersken beder mig møde op til nye undersøgelser, da de første ikke dur. og vi aftaler at jeg dagen efter kommer lige efter arbejde kl 7.30.
jeg beder hende forklare mig hvad man mener med inkonklusiv og hun forklare at resultatet af min undersøgelse ligger i en grå zone, men at un er sikker på det er en teknisk fejl.
der må jeg erkende at tæppet blev revet godt og grundigt væk under mig.
jeg har besøg af mine forældre, og da jeg komme hjem sidder de klar med morgen maden, og med det samme kan min mor se at der er noget galt, og jeg fortæller hende om lægens og sygeplejerskens ord. min far bliver forfærdet, og som så ofte før når han møder noget der er svært eller farligt (følelsesmæssigt, lukker han sig inde i sig selv). min mor, min alt omfavnende mor, prøver at berolige mig.
jeg snakker så med en veninde der tvinger mig til at ringe til min nye chef, og fortælle ham hvad der lige sker, for hun kan tydeligt mærke at jeg er påvirket. og hun kender mig mange gange bedre end jeg kender mig selv. så da jeg har sundet mi lidt ringer jeg til min chef.
han er yderst omsorgsfuld og spørger efter hvad jeg har behov for. om han ksla sygemelde mig. jeg takker nej og vi laver en aftale om at jeg møder ind og passer mit job, men skulle jeg nu opdage midt på natten at jeg ikke magter det, så går jeg bare hjem. han advisere den kollega der har rådighedsvagten, så jeg ikek skla forklare mig, hvis filmen knækker.... og så skal jeg selvfølgelig holde min chef opdateret.
med den aftale i hus, lægger jeg mig til at sove.
min søvn er slet slet ikke rolig, og heller ikke lang nok, men jeg står op og tager på arbejde.
jeg møder den kollega der har rådighedsvagten, eller rette hende som chefen troede havde vagten, og hun vil meget gerne tale med mig når de andre er gået, men de ahr lige noget de skla vende med hinanden dem fra aften holdet.
de ender med at bruge lang tid på at vende aftens begivenheder, og men sjeg sidder der midt i deres snakken, kan jeg godt mærke at jeg slet ikek er til stede, og at jeg som sådan er lige glad for jeg har andre ting at tænke på.
kollegaen trækker mig så til side og skal tale med mig, ham der rent faktisk har rådighedsvagten den aften, vil gerne med, og da det her jo handler om mig vælger jeg at det er ok at han får a vide, hvad der sker og hvad der er aftalt med vores chef. begge kollegaer er lige som chefen super omsorgsfulde.
Fredag morgen tager jeg på sygehuset og får lavet de nye undersøgelser, og igen har river de tæppet væk under mig, med en kommentar. og samtidig fortæller de mig at jeg tidligst kan få svar på onsdag.
åh gud hvor er der lang tid til på onsdag, dette svar, kan komme til at vende fuldstændig op og ned på mit liv og mine drømme, og som om det ikke var nok, så skræmmer det mig fra vid og sans.
min chef har været fantastisk, og jeg har fået det som jeg vil have det i weekenden, han er meget forstående og meget omsorgsfuld... noget jeg aldrig har oplevet fra en chef før. mine kollegaer er ligeledes super omsorgsfulde, og ingen af dem virker umiddelbart skræmte, hvilket jo er fantastisk, med mindre end de skjuler deres frygt.
mine veninder støtter godt op, og min mor har smidt alt hun havde i hænderne og trods det at hun kørte hjem til KBH i torsdags kom hun igen lørdag morgen. det er både en lang og dyr rejse for en pensionist, men hvor er jeg taknemlig for at være omgivet af fantastiske mennesker.
viser undersøgelserne at være falsk alarm, så har jeg lært, at mit bagland er super støttende, at jeg har lært at værdsætte det.
jeg har lært at glæde mig over når min hverdag bare kører jævnt kedeligt i en grå trummerum, jeg syntes mit liv det sidste år har været alt for spændende. og så har jeg ikke mindst lært at passe bedre på mig selv.....
viser undersøgelserne sig at være med skidt resultat, så aner jeg ikke hvad jeg ksal gøre ved mig, og mit liv.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
Jeg håber det aller bedste for dig...
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
Jeg føler med dig og ønsker dig alt held og lykke fremover.
aug 2008
da jeg som 18 årig gjorde rent på sygehus også, stak jeg mig men aldrig har jeg spekuleret over det.
de mange gange efter jeg har fået lavet tests har jeg aldrig spekulret over resultatet....og det gjorde jeg heller ikke denne gang, herre gud det var et lille prik, der godt nok blødte en del,men mere var der jo ikke i det....
indtil jeg modtog opringningen om at mine prøver ligger i en grå zone....
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 137
jan 2007
Følger: 127 Følgere: 108 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.451
Trøste krammer herfra.
aug 2008
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.323
Min mor har været gennem det samme - hun arbejder med stofmisbrugere. Heldigvis var resultaterne negative i sidste ende, men hvor var ventetiden lang. Så vidt jeg husker, var hun igennem flere forskellige behandler i mellemtiden, i så fald at hun skulle være blevet smittet med et eller andet.
Jeg håber virkelig det bedste for dig..
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.133
aug 2008
desværre har endnu en kollega stukket sig lørdag morgen, på samme brugers nål.....
feb 2009
Følger: 54 Følgere: 59 Heste: 10 Emner: 21 Svar: 228
Det er heller ikke ok at en anden kollega så stikker sig på samme brugers nål, det siger bare mig at der må være noget galt med den måde nålene bliver omgået på, ikke jeg siger det er jeres skyld men der må være en bedre måde afd. kan sikker i ikke kan stikke jer.
Mange knus og kram herfra.
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
jeg haaber at du faar gode nyheder paa onsdag... sender dig en masse positive tanker og et cyberknus.
jeg har lavet en del arbejde hvor der har vaeret kanyler (dog mest dyr) har dog aldrig formaaet at stikke mig selv... hvordan skete det?
aug 2008
de nye nåle eller systemer gør at nålen aldrig er synlig, så vi kan ikke stikke os på dem.
som sagt er de bestilt og der ventes på at de kommer
aug 2008
vores beboer har ikke pligt til at oplyse om de har nogle former for sygdomme, heller ikke sygdomme som hiv og hepatitis...
jeg er ikke som sådan bange for selve HIV virus, men det at den ændre på muligheden for at opnå mine drømme.... og så frygter jeg mest af alt samfundets reaktion på mig som HIV smittet (hvis altså jeg er det)
jeg ved godt at folk i dag er meget bedre oplyste om HIV, og smitte risiko, men når jeg står der om natten og bager boller til mine kollegaer og beboere, og panikken får tag i mig, så bliver jeg sku bange for at hvis jeg nu er positiv at jeg så kan smitte dem, og overvejer om jeg ksal tage handsker på når jeg rør ved dejen, om jeg ksal lade være at bruge toilettet, omjeg ksal medbringe min egen kaffekop osv..... jeg ved godt det er altterligt og at jeg ikke kan smitte på den måde, men panikken er der. og hvis jeg kan panikke sådan hvorfor skulle resten af samfundet ikke også gå i panik også....
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Og jeg tror jeg ville gøre mig de samme tanker omkring smitte som du gør dig - også selvom vi ved at det jo ikke er sådan smitten kan gå videre...
Jeg håber for dig at prøverne er negative, så du kan komme videre. Det er jo ikke en holdbar situation du er i nu.
Hvorfor siger du ikke ja til den sygemelding? Du har så mange ting at tænke på lige nu, at det måske ville være meget godt at få et øjebliks fred. Ellers ender det da bare med du går helt ned. Og forhåbentlig er du fit for fight når prøvesvarene er negative
aug 2008
men lige i denne situation, er en virkeligheds flugt, måske det helt rigtige, dajeg jo ikke ved om svaret er det ene eller det andet. så helre arbejde og tvinge mig selv til at tænke på noget andet, og holde panikken for døren, end at sidde ind til svarene er der og bide negle og gå helt ned.
skulle svarene være af negativ karakter, ja så er situationen en anden, og jo så ender det med en syge melding.
jeg har fået noget snor af min chef, og både han og jeg føler at det er den rette måde at gøre det på... at jeg uden videre bare kan smutte fra jobbet hvis det brænder sammen for mig, det eneste jeg ksal er at vække rådighedsvagten, resten er hans eller hendes problem.
jeg tror en virkeligheds flugt er godt lige nu
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Er du/I ikke vaccineret mod hepatitis??
Det er vi, ikke fordi vi forventer at blive smittet men fordi klienterne ikke skal oplyse om noget..
Men håber på det bedste resultat for dig...
aug 2008
jeg er dog vaccineret. faktisk mere end en gang. af forskellige grunde, men på mit tidligere arbejde fik vi en beboer ind der har hepatitis og det blev vi alle sammen vaccineret mod inden han kom, fordi det sikkerhedsmæssigt var mest forsvarligt, da han kan finde på at bide.
sidst jeg blev vaccineret var jo så den 8 feb... og selv om jeg er vaccineret ved flere lejligheder før giver de stadig et boost, for at være på den sikre side
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
Håber også den anden løser sig til den gode side..
aug 2008
og igne det er ikek selv HIV jeg er mest bekymret for lige nu, men samfundets reaktion, og det er mine drømme aldrig bliver til at opnå....
havde jeg selv læst det her emne, så havde jeg nok også tænkt ej søster rejs dig op og kom videre, og tænker da egentlig også sådan om mig selv når jeg er i kontrol. for jeg har normalt ikke tendens til at pive. men lige det her give rmig kontroltab, og panik træder i stedet og panik er stærk
jan 2006
Og når du har den aftale med din chef, så betyder det jo heller ikke lige så meget, når nu du kan gå, hvis det går galt for dig.
Håber det bedste for dig.
aug 2008
jan 2006
Vi mennesker er ikke robotter, så man kan ikke have kontrol hele tiden
aug 2008
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.226
Jeg vil krydse fingre for, at du ikke er blevet smittet med noget, og kan slippe med forskrækkelsen!
feb 2009
stort skulder klap til dig.
Krydser alt hvad jeg har for at du får det gode svar.
aug 2008
feb 2009
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
Og der er ikke noget pinligt over de følelser du har:o)
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 688
Jeg håber virkelig at testen viser sig at være negativ.
Hvis det på nogen måde kan trøste dig, så er analysen for HIV sådan indrettet, at der vil fremkomme nogle falsk-positive svar, fordi man vil være sikre på at fange alle de positive, og så dobbelt-tester de positive.
Det er selvfølgelig ubehageligt at gå med ventetiden (puh hvor jeg bare føler med dig!), men hellere det, end at sende folk ud som tror de er negative, men reelt er HIV-positive...
aug 2008
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 688
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 77
aug 2008
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.226
Mine fingre er stadig krydsede!
aug 2008
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
aug 2008
lille uheld- fatale følger! (meget langt)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside