{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
353 visninger | Oprettet:

Første gang med rytter {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle smiley

Ja her enten sødag eller tirsdag skal Payback have rytter på ryggen for første gang smiley (fylder 3 d. 13-03-2012)..

Hun er klar til det både fysisk og psykisk smiley

Har haft alt udstyr på hende, samt lagt en smule vægt på hende..

Så nu vil jeg hører har i nogen gode råd ? smiley

Jeg har tilredet før, men man kan aldrig få råd nok jo, og er bar så spændt da hun betyder rigtig meget for mig og har kendt hende siden hun var få timer gammel, faktisk allerede da hun var i hendes mors mave, da jeg har passet moren i alt 7år smiley

Men ja vil blot hører om i har nogen gode råd smiley

Rytteren er en spinkel pige på knap 18år, kender min hoppe, og er meget rolig smiley
Jeg står på jorden konstant smiley
Har selv tænkt på at bruge skammel hvilket hoppen er vant til smiley
Og første gang ville jeg smide hende op uden sadel (self. først op og ligge ned igen og så op og sidde)..
Og så sadle hende op, foden i stigbøjlen op og hænge og til sidst op og sidde..

Hvordan lyder det for jer ?

Hoppen har ind til nu været meget rolig og ligeglad med alt jeg har budt hende..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang med rytter
  • #1   10. mar 2012 Mange tak smiley glæder mig helt ekstremt smiley

• #2   10. mar 2012 Jeg ville ikke stige op i stigbøjlen da hesten kan blive skæv i ryggen smiley

• #3   10. mar 2012 Lucca kan den jo os sener hen i ridningen, og den skal jo lærer at man stiger op i bøjlen, men vi gør det fra skammel simpelthen for at skåne så meget som muligt

• #4   10. mar 2012 Jeg vil også vente med at stige op i bøjlen, til den har fået nogle muskler :o)
    Stig evt op fra skammel :o)

Men god fornøjelse :o) det er altid spændende at arbejde med en unghest :o)

• #5   10. mar 2012 Din hest så ikke mig der bestemmer men jeg stiger op ved en skammel, både for at skåne min hest og min sadel.

• #6   10. mar 2012 ELKJÆR
    Men hvordan vil du stige op fra skammel uden at sætte foden i stigbøjlen ?

for kaster man sig bar op for hesten da et chok uden lige :S

Ja det er nemlig smiley har selv tilredet min egen plus en del andre i løbet af mine mange år som rytter, og elsker det, ved intet bedre smiley

• #7   10. mar 2012 Lucca
    Siger jo netop vi vil stige op fra skammel :S
    Men man er da nød til at sætte foden i stigbøjlen og svinge benet rundt :S
    Kan ikke rigtig se andre måder at komme op ellers:S Jo kaste sig op men det kan da ikke være godt for hesten :S

• #8   10. mar 2012 Mener også at du skal stige op ved hjælp af en skammel, ik bare hoppe fra skammel til sadel!!

• #9   10. mar 2012 Jeg klarer mig da fint uden at sætte foden i stigbøjlen?
    Hvis skamlen er høj nok kan du bare glide op på hesten?

• #10   10. mar 2012 ELKJÆR
    Okay godt smiley så kan jeg fortælle at det os er det der er planen smiley

Lucca
    Det er i mine øjne for farligt på en hest der aldrig har haft rytter på..

• #12   10. mar 2012 Lea smiley
    Tak smiley altså har planer om at bruge skamlen som hjælp, men slet ikke at sætte foden i bøjlen og bar glide over på hesten ser jeg som ALT for farligt når det er en utilreden hest..

• #13   11. mar 2012 Jeg forstår ikke folks glæde ved en skammel, jeg kan udelukkende se en stakkels unghest som rykker lidt over den uvante situation, får skamlen mellem benene og ødelægger sig selv og tilliden til mennesker.

En anden ting jeg synes er voldsomt er at du samme dag vil op og sidde, vi bruger hvertfald et par gange bare med at ligge på hesten inden vi begynder at tænke på at sidde der. Hesten skal have tid til at tænke over vægten på ryggen, ikke også at der sidder et uhyre på ryggen af den.

• #14   11. mar 2012 JustAdreamer
    Hun har haft vægt oppe og ligge før, min veninde som skal tilride har været oppe og ligge på hende..
    Så det er jeg nu ikk så bange for..

Men nu er jeg på ingen måde slem, har set og hørt om mange som bar har sat sig op og redet skridt trav og nogen endda galop allerførste gang den fik rytter på..

• #15   11. mar 2012 Altid godt at høre at der har været nogle oppe og ligge, det lød bare til at det skulle være 123 nu, også op og ligge smiley

At andre gør det hurtigere, gør jo ikke ens egen fortagende mere korrekt, hvis man stadig ikke lytter til hesten (Hvis du forstår hvad jeg mener, INGEN hentydning til du gør det for hurtigt).

Synes der er ufatteligt vigtigt at tage det stille og roligt, ikke op og sidde første dag man ligger osv smiley

• #16   11. mar 2012 JustAdreamer
    Tænker meget over hun ikke for et chok, vil gerne have det hele er positivt, og tager det meget roligt.. har kun som mål at hun skal være styrbar i skridt og trav inden vinteren, så tager det meget roligt smiley

• #17   11. mar 2012 Ej det er bare så skønt, min hade også rytter på for første gang idag, og nej hvor er det dog bare dejligt! smiley

• #18   11. mar 2012 Tænkte på, hvornår ville i begynde at vende dem til tøjlen, her de første par gange har jeg bare smit min søster(13) eller min niece(6) op på hende og så trukket dem en tur i skoven med grimen over hovedtøjet, hvornår mener i de må de begynde at have let ved i tøjlen og dreje og sådan? (-:

• #19   11. mar 2012 Det er opad bakke men udsikten er rigtig go! smiley smiley B

Ja det er nemlig en fed følelse smiley og glæder mig uendeligt smiley

Jeg regner med at starte når hun en gang forstår fremsignalet, hun skal rides på benene, og kun føres/hjælpes på tøjlen..

• #20   11. mar 2012 Det er så dejligt (-:
    Ja min skal også rides med benene, rider meget naturell for det meste helet uden udstyr, så det ligge meget til mig(-: Men hun skal jo vendes til at der er nogen der har "ved" i tøjlen, her de første par uger er de min søster og niece der ridder hende for at skåne hendes ryk så meget så muligt, og så vil jeg selv ride hende der efter. Men tænkte at det ville være en fordel at hun allerede forstod de grundlæggende signaler, altså at klemme med knæene og en anholdning betød stop osv. (-: Tror i godt bare at de kan begynde at gøre det? De er begge dygtige ryttere med meget bløde hænder (-:

• #21   11. mar 2012 Altså min hoppe har jeg tænkt mig at longere, hvor rytteren blot skal tænke på fremsignalet og stopsignalet som at ske med benene og en minimal smule tøjle

• #22   11. mar 2012 Altså rider også med minimal tøjle, men den er der jo (-: Tror bare at jeg tager det som det kommer (-: Hun er MEGET roligt og ufattelig let, kan næsten ikke finde ud af hvad jeg skal lave med hende fordi hun er så let, vær gang jeg presenter hende for noget nyt er hun bare lige glad, og koncentrere sig bare om at det fedt at være ude (-:
    da hun havde rytter på første gang tænkte hun ikke engang over det smiley

• #23   11. mar 2012 De første par gange jeg rider på stor volte i longen der er jeg bare en menneskelig dukke, også stille og roligt ligger jeg benene til når hesten skal frem, tager let i tøjlen når hesten skal stoppe, drejer med når vi skal skifte volte osv. så hesten lærer det sammen med noget den kender i forvejen = longering.

• #24   11. mar 2012 Det er præcist sådan jeg også tænker at gøre det, dog bare i skoven istedet, da jeg ønsker at gøre det til en leg (-: Det første år ønsker jeg ikke at hun skal føle at det er "arbejde", så derfor vælger jeg at gøre det lige der hvor hun syndes det er sjovt, så vil hun forhåbentlig også syndes at det fantastisk at komme ind på ridebanen (-:

• #25   11. mar 2012 Ridebanen er ikke som sådan kedelig, det er os ryttere som gør den smiley
    Min (nu) 4 års elsker simpelthen det der ridning, han elskede at lave spanske skridt og andet fjol når han lige mente det passede ind i vores daglige træning smiley

• #26   11. mar 2012 Nej, jeg mener bestemt heller ikke den er kedelig, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke er så glad for den, syndes bare det er langt rarere uden, men har en særlig mark jeg altid rider på når jeg skal være seriøs, og hestene ved det (-:

Kommentér på:
Første gang med rytter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce