{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Første gang med dækken. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle HG mennesker smiley

Nu er den kolde til på vej... og jeg skal købe dækken til mit føl på et år.... valget af dækken er fundet, men nu da dette er aller første gang med dækken, hvad ville så være smart at gøre til at starte med? han er en meget nevøs pony, som er meget opmærksom og har været igennem rigtig meget og er meget utryk, skal jeg bare starte med tæppe? og så bare træne og træne? eller bare starte med dækken og tage det stille og roligt? smiley

tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gang med dækken.
  • #1   28. sep 2014 Mit råd må være at lade din plag være plag.. Hvorfor smække dækken på en hest som er sund og rask, og ikke skal være i sporten??

  • #2   28. sep 2014 Enig med Sandie!

  • #4   28. sep 2014 Han har ingen vinterpels da han for ikke så længe havde orm og havde det da jeg fik ham, dette havde gjordt at han gik med lang pels da det var somme ( da jeg ikke havde ham ) og derfor har smidt alt pelsen....

    han skal helt være ude så meget som muligt da han helst ikke bare skal stå inde og derfor ville han have mulighed for at være ude længst muligt med dækken, intet tyk dækken..

    ville da ogs gerne han skulle stå uden... men med en pony der ryster... så hellere et tyndere dækken på så han kan være udenfor...


  • #6   28. sep 2014 Jaja smiley men er nu dejligt at kunne forberede sig og ikke stå med en pony som alle første gang lige smadre det hele smiley

    Altså har nu heller ikke sagt det lige præsis bliver nu og i år, men dejligt at have i bagtankerne fordan jeg skulle begynde og lidt ideer fra andre... smiley


  • #7   28. sep 2014 Jeg har altid bare lagt dækkenet på og så ladet være med at gøre det helt store nummer ud af det smiley

    Bare læg hele dækkenet omkring sadellejet og så fold det ud på resten af hesten..


  • #8   28. sep 2014 Jeg ville nok bare prøve med at tæppe, eller måske, som der også er blevet nævnt, ligge det som var det fx et underlag og så folde det ud, på den måde bliver han samtidig også vant til fx underlag osv smiley

  • #9   29. sep 2014 Med min nu 2 års hoppe, startede jeg med at gnubbe hende med fleecedækkenet på halsen, lægge det op af halsen så hun hele tiden kunne følge med, så kørte jeg det ned af siderne og op over hende. Hun synes bare det var herligt at blive nusset med noget der var SÅ blødt smiley

    Så lagde jeg det på ryggen og som de andre skriver foldede det langsomt ud, så det til sidst dækker hele hesten. Tag det langsomt af igen og lad det være det den dag.

    Hvis den er utryg ved det, så bliv ved med at gøre det et par dage til den er tryg! smiley Når den er tryg ved det, så lad den gå med det og så skulle der gerne ikke være nogle problemer. Heller ikke med et udedækken der skratter lidt smiley


  • #10   29. sep 2014 Få en til at holde den, så du har begge hænder fri og mulighed for at nusse osv. Berolig den mest muligt, lad den stå og snuse til dækkenet og stryg det på halsen af den, så den vænner sig til lyden også. Start med bare at lade det ligge på ryggen og så kan du sætte det ordentlig eftersom den accepter situationen. Husk masser af ros.
    Min er selv meget nervøst anlagt, men man bliver overrasket over, hvor meget man kan opnå ved tålmodighed. Evt giv den nogle pauser og så prøv igen, hvis det ikke lige lykkedes smiley


Kommentér på:
Første gang med dækken.

Annonce