{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Første gang med dækken {{forumTopicSubject}}

Godaften HG! smiley

Nu ved jeg godt, at der er et stykke tid til at dækkensæsonen går igang! Men jeg går nu alligevel og leger med tanken om, at Møffe måske skal have dækken på til vinter. Sagen er dog den, at han aldrig har prøvet at have dækken på før (Med mavestropper og bagbensstropper)

Det eneste han har prøvet er, at have et let fleecetæppe, med bringeluk. Han har haft det på inde i stalden og udenfor en enkelt gang! smiley


Mine spørgsmål til jer lyder altså derfor, hvordan ville I præsentere en hest for en ny ting som et dækken? Og hvordan vil I håndtere at spænde mavestropper osv. på den?
Og hvad med fold? Skal den bare have det på og vænne sig til det, ligesom når man propper klokker og gamacher på eller vil I går anderledes frem?
Lad mig høre alle jeres tanker og ideer! Jeg er nemlig selv lidt på bar bund, for situationen skal jo helst foregå ufarligt og roligt smiley


Kommentarer på:  Første gang med dækken
  • #1   22. aug 2013 Vil bare ligge det på, ingen grund til at gøre noget stort ud af det smiley

  • #2   22. aug 2013 Og hvad med stropperne? Vil du bare spænde dem og lade hesten gå med dem eller? smiley

  • #5   22. aug 2013 Jeg kunne bare forestille mig at Møffe (en smule hysterisk til tider) ville reagere på stropperne, men skal vel bare prøve når tiden nærmer sig smiley

    Vil jo helst have at oplevelsen bliver succesfuld smiley


  • #6   22. aug 2013 jeg ville give den det på og så gå med den til den er ligeglad og derefter kan den komme på fold med det sørg for det ikke er for løst så det kan blafre

  • #7   22. aug 2013 kiggede lige kan se den ikke er så gammel ville bestemt vente til den skal rides så han kan få love at lege frit og være "hest" bare et år endnu smiley

  • #8   22. aug 2013 Jeg kan godt forstå dig "Drømmehesten"!! Ville gerne have at Møffe bare skal være en lille baby, men sidste år fik han 'regnråd', på grund af hans kraftige vinterpels og sådan. (Det havde han fra tidligere ejer)
    Det gik selvfølgelig væk med tiden, men kan umuligt tro at det er sund for ham og med et evt. dækken kunne dette undgåes! smiley


  • #9   22. aug 2013 Min 2 års kan sagtens få dækken af og på, han er bange for det til tider men det er slet ikke stropperne han er bange for, det er det store farlige der skal på ryggen af ham. Så vænd ham til det stille og roligt ingen hast.

  • #10   22. aug 2013 Min, dengang, 2-3 års(?) sagde absolut INTET til det, og nu hvor han er ældre er han da en noget hys pony smiley Synes bare du skal prøve dig frem, det er oftest ikke stropperne der er problemet, hvis der er problemer smiley

  • #11   22. aug 2013
    Behold den i boksen når du gør det førstegang, og lad den ikke komme ud med det i blæsevejr, de første par gange, da det kan virke lidt voldsomt, hvis det blaffere smiley

    Held og lykke, bare prøv dig frem smiley Dén har jo ikke noget at være bange for smiley


  • #12   22. aug 2013 vis ham den og lad ham snuse til den og bare stille og roligt smiley
    min tidl hingst på 15 måneder (vi havde fået ham vild, hvor han ikke engang kunne få grime på da han var 13 måneder) kunne stille og roligt på det lagt på smiley
    han stod inde i hans boks og spiste da min søs viste ham det og hans nusede til det og spiste igen og hun lagde det stille hen over ham (det var en zebra regndækken) og han sagde intet til de ekstra 300 gram, og han sagde intet til mavespænderen, han var kun lidt utilfreds hvis de var for stramme så de første 5 gange eller sådan noget sad de så man kunne få en 3 fingre (på højkant) ind smiley
    og efter 10 gange eller sådan noget, kunne man bare smide det over smiley


  • #13   22. aug 2013 Bare læg det på den ligeså stille. Min sagde intet til stropperne på dæknet som 2 års. Det eneste han sys var farligt var at få det op på ryggen. Jeg lavede ikke et stort nummer ud af det. Jeg smed det bare på og spændte det. Færdig slut. Og min er altså sippet. Først nu to år efter at han er ligeglad med at få dæknet på når jeg svinger det over ham... Stropperne har dog aldrig været et problem.

    Hvis den sys det er sært så gå med den indtil den sys det er ok at have på


  • #14   23. aug 2013 Okay! Tak for de gode svaar :-))

    Jeg må jo bare prøve mig selv, kan bare ikke helt se hvordan jeg dog skal få spændt bagbensstropperne uden at komme i kambolage med hans bagben? Normalt stod jeg jo bag min pony, som var vant til det ;-))



Kommentér på:
Første gang med dækken

Annonce