{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Kåring af unghest/plag {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har en hoppe der bliver 2 i næste måned, og vil rigtig gerne have hende kåret.
Tror i det er muligt at finde en der vil gøre det for mig? Jeg er ikke selv til alt det med kåring og har ikke prøvet det før, så vil helst have hun bliver vist ordentlig frem af en der kender til det.

Ved I noget om det ?

På forhånd mange tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring af unghest/plag
  • #1   15. apr 2012 Kan man ikke først kåre når de bliver 3 ?? smiley

  • #2   15. apr 2012 Eller det var måske også meningen?? smiley Ville foreslå at vente til hun bliver 4 og hun er ordentlig tilredet osv. og så få hende til sadelkåring så hun kan få et R også. hvis det er din DV smiley

  • #3   15. apr 2012 Det er min DV smiley
    Men hvis hun skal kåres som 3 års skal hun jo også begynde træning til kåringen smiley

    Jeg er slet ikke inde i alt det med kåring af DV så hvad står alle de der R og H og det for? smiley


  • #4   15. apr 2012 Ja, jeg ville foreslå at vente til hun er 4 og stille hende til sadelkåring..
    DS = 7 i helhed
    DH = 8 og derover i helhed

    Er heller ikke selv helt inde i det, men her er hvad jeg har forstået ved det. Må gerne rette mig hvis jeg er forkert på den..
    De får et ''R'' foran hvis de har deltaget i Rideprøve eller sådan noget.. Så det hedder RDS eller RDH..
    Så kan de vist også få et ''E'' foran R, som vist har noget med føllene at gøre tror jeg..

    For at kunne stille en hingst til kåring i DV skal moren være kåret i RDH

    Så jeg mener selv det er bedst at vente til de er 4 og stille til sadelkåring så de får r med, ellers skal du jo afsted 2 gange, og det er nok ikke helt billigt at stille til kåring..


  • #5   15. apr 2012 okay så det gør ikke noget at vente til hun er 4?
    Troede nemlig bare det skulle gøres når de blev 3.
    Men det giver da meget god mening, det du siger smiley hehe


  • #6   15. apr 2012 du kan kåre dem når de bliver tre..
    du kan vælge mellem en eksteriør kåring eller en sadel kåring..
    ved eksteriør kåringen skal de ikke rides, det skal de i sadel kåringen, hvis de båstår sadel kåringen bliver de tildelt et R foran deres kåringsgrad (DS, DH).
    Hvis man vælger kun at eksteriør kåre, kan man sener melde dem til en 1-dags test hvor de kan få tildelt deres R. Mener også at R'et kan tildeles hvis hesten opnår nogen bestemt resultater inden for sporten.

    DS så er hesten i stambogen
    DH så er hoppem gået i hovedsatambogen


  • #7   15. apr 2012 Er det ligemeget om den er 3 eller 4 år når den skal kåres? den kan vel stadig godt få alle de kårings grader og R'et smiley

  • #8   15. apr 2012 det er lige gyldigt.. Sadel kåring er oftest nemmest som 3 års da de så ikk forventer så meget af dem smiley
    min på tre skal kåres i år..
    men self, hvis hesten liger en vingeskudt and, så venter man, for det får man ikk et godt resultat ud af smiley


  • #9   15. apr 2012 okay tak for dine hjælpende svar! smiley
    Min hoppe ser ikke helt vild smuk ud for tiden så kunne godt være jeg skulle vente lidt smiley hehe
    Jeg er bare helt vild efter at få hende kåret!


  • #10   15. apr 2012 kan se hun er fra 2010 så du kan først kåre hende i 2013 smiley
    Der kan ske meget på et år..


  • #11   15. apr 2012 Jeg ville også have gjort det da min blev 3 men havde ikke råd og hun var ikke klar, så er glad for jeg ventede til i år, nu er hun udviklet bedre, sat muskler osv..

    Du kan også stille til sadelkåring når hun er 3, men så skal du tilride tidligt og hun skal lære hurtigt..
    Mange gøre det at tilride dem når året begynder og stille dem til kåring om sommeren, når de så er blevet kåret bliver de sat ifol et år og så starter ridningen op bagefter..


  • #12   15. apr 2012 det var også først meningen det skulle være i 2013 smiley men jeg kunne godt tænke mig at høre om det da jeg intet ved om det og træningen skal jo så småt påbegyndes hvis hun skal være klar til noget om et år smiley

  • #13   15. apr 2012 min som skal kåres til august startede vi træning med i marts,.
    hun skal så holdes ligerså stille igang ind til august..
    hun bliver redet max 5 gange om ugen i 15 min smiley


  • #14   15. apr 2012 så du vil sige 5 mdr før kåring skal man begynde? smiley

  • #15   16. apr 2012 du kan tage hende til føl og plag skue nu hun er 2år - det giver rigtig god erfaring for dem:-) mange gange er de så lettere at have med når de er 3år:-)

    Min venindes 2års skal også til føl og plagskue i DV i år... Dyreskuer er også sundt for dem!


    Min egen var sidste år (da hun var 2år) til roskilde dyreskue, føl og plagskue samt til eliteskue da hun blev udtaget til dette også, og har en super cool 3års nu!!!


  • #16   16. apr 2012 kunne godt være jeg skulle overveje det. Hvad koster sådan en kåring cirka? smiley

  • #17   16. apr 2012 det er ikke en kåring:-) bare en bedømmelse, det kommer ikke til at stå i hendes papir:-) hos oldenborg mener jeg at jeg gav omk 850kr for føl og plag skue (kan ikke huske det præcis) og dyreskue er alt efter hvilket dyreskue du vælger mener roskilde er ca samme pris som føl og plagskuet...

    st. hestedag er også en mulighed for at give plagen erfaring:-)


  • #18   16. apr 2012 Tænker mere på hvad en kåring løber op i smiley
    Men hold da op det er da lidt dyrt at tage den til skue hvis den ikke får det i papirerne smiley


  • #19   17. apr 2012 Kåring er rimelig dyrt.
    1600 for at være medlem af dv - dette skal du være for at kunne stille eften til kåring.
    Selve kåringen mener jeg koster 1300, så kommer boks og kørsel ved siden af.. Alt efter hvor i landet du vælger den skal kåres henne.


  • #20   17. apr 2012 hold da op det var ikke så lidt! smiley

    Men tak for svaret! smiley hehe så må jeg jo spare op smiley


  • #21   17. apr 2012 Hvis du vil afsted bare for at give erfaring inden
    Kåring så er st hestedag ikke nær så dyrt som
    De andre ting og kræver heller ikke medlemskab af avlsforbund


Kommentér på:
Kåring af unghest/plag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce