{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

At få en hest... {{forumTopicSubject}}

Ja.. Jeg drømmer jo om og få en hest, også fordi jeg altid får et nej, så tænkte jeg.. Tror i det ville være en bedre idé hvis jeg plagede om en shetlænder? Altså nu træner jeg jo både med bid og HMS, også fordi shetlændere ikke er særlig dyre, tror i så det ville kunne gå? Jeg har fået ja, sådan set..

Hvordan er det så med hest? Jeg er klar over de vigtige ting, som den skasl passes hver dag, og ordnes og da begge mine forældre har redet i 35 år, så har jeg godt styr på det. Men har i sådan nogen andre gode råd?

Håber i forstår mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få en hest...
  • #1   9. maj 2012
    Shetlændere koster stadig i foder, opstaldning, undervisning, smed, dyrlæge og kan sagtens blive syge en lørdag nat med kolik = koster mange penge.

    Du skal iøvrigt ikke plage :o). Vis du er moden og accepetere er nej, istedet for at plage. Der er måske en grund til det nej.
    Økonomi, tid osv.


  • #2   9. maj 2012 Somsagt, plager jeg skam heller ikke. Og jeg ved godt det koster penge og er klar over det hele.. Jeg spurgte bare efter om der var noget ekstra med shetlænder ? smiley

  • #3   9. maj 2012
    En shetlænder koster lige så meget som en anden hest :o)
    Man kan slf. opstalde den et sted uden ridebane osv. men vil man være et sted med ridehus, ride bane - så koster det jo.
    Og dyrlægen bliver ikke billigere.


  • #4   9. maj 2012 Har du ikke allerede hest i forvejen? smiley

  • #5   9. maj 2012 Jo, eller nej.. Har part også er det Brian som jeg en måde ejer. smiley

  • #6   9. maj 2012 Jeg skulle også rigtig have haft en shetter smiley
    Men så faldte jeg over Tarenza og hun var faktisk billigere end en shetlænder smiley Jeg vil mene at en shetlænder kræver lige så meget pasning som en stor hest smiley Men held og lykke håber da det lykkes for dig smiley


  • #8   9. maj 2012 kan se du har 2 parter så.

    men er det fordi du så vil have egen istedet for parter?

    og giver de andre ret i at det kræver det samme at have shetlænder som at have hest. og ikke mindst kræver den ligeså meget tid.

    men det afhænger jo også af om du vil ride eller ej smiley


  • #9   10. maj 2012 Hmm.. ja det koster penge at have en shetlænder og ja, den kan gå hen og blive syg.,

    men jeg vil ikke hægle mig på vognen hvor der bliver sagt det, er ligeså dyt som en hest.
    for en shetlænders mavesæk er mindre! nu kan jeg kun snakke ud fra mine egne erfaringer, men de af mine veninder som har en shetlænder som er opstaldet, koster det mindre og hovesmed, er også billigere fordi det er en lille hest.
    jeg har selv fået "rabat" på mine fordi de var pony'er. udeskur er også billiger fordi den ikke skal være ligeså stor. (kan ikke lige huske hvad der står i loven om, hvad max er for en stor hest)
    og ved en shetlænder (nu bliver jeg nok punket for at sige dettexD) men der er det ikke en nødvendighed at give den dækken, undertrøje osv på.

    selvfølgelig skal de behanles godt, ved alle dyrlæger tjek, mad, vand, pasning og pleje og kærlighed

    men du kan vel samligne det med en stor hund vs lille hund.


Kommentér på:
At få en hest...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce