{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Anbefaling af sadel {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg står i den situation, at jeg har fået købt mig en rigtig lortesadel til min hest på anbefaling af en lokal rideudstyrsforretning. ..... Jeg er virkelig ked af den sadel, da den ikke passer min søde ismule ordentligt.

Kan I anbefale en sadel til en bred men kort ismule. Dvs. bred bom og maks 17'' smiley

Hun har før gået med en Santa Cruz Hekla, der hvor jeg købte hende, men jeg ved ikke, om det er en god sadel. Den lå bare godt på hende.

Meeen, hvilke sadler har I og hvad er godt eller skidt ?

Husk... billigst muligt, da jeg kun rider på hyggeplan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af sadel
  • #1   16. maj 2012 OBS: når jeg siger bred bom så faktisk minimum x-bred bom !

  • #2   17. maj 2012 Hej. Jeg har ikke voldsomt meget styr på bom, men jeg har en topreiter sport 2005 til min hyps, som også er meget bred, men har meget kort sadleleje, det er i hvert fald en sadel som varmt kan anbefales smiley - Man sidder super godt i den uden at være slåst fast, også kan den findes det rimlige penge på nettet smiley

  • #3   17. maj 2012 Topreiter ville jeg ikke bruge.
    Den er godt nok ikke billig, men jeg ville anbefale en sadel fra sadelmageren hubertus. Den er dyr ja men for det første får du en sadel som passer 100% til hesten, man får en gratis ompolstring med, plus får man ny hest koster det dig 600 kr for at få den ændret, så har du en sadel som passer til den. Jeg har haft min siden 2007 og har haft den på 3 forskellige heste. Så her og nu koster det en del, men i længden bliver det billigt.


  • #4   17. maj 2012 Hvis jeg var dig ville jeg IKKE vælge topreiter eller Karlslund.

    Men ta' et kig på Eques Levis, Sella, Kosmos eller Spirit. Det er nogle FANTASTISK lækre sadler.

    Ellers er der også det nye sadel mærke Aquila som minder rigtig meget om Eques. smiley

    Hvis du har mange penge på hånden synes jeg du skal overveje Hilbar sadlerne samt Hrímnir sadlerne. smiley


  • #5   17. maj 2012 Hej alle smiley
    Tak for de gode forslag. Jeg vil tage et kig på dem alle.

    Maja: har du et billede af din sadel? Hvor kan den købes?

    Angående jer, som skriver angående lidt dyrere sadler, så har jeg ikke tænkt mig at bruge alverdens på en sadel, da min ishoppe som nævnt skal bruges til skovture og hygge + hun selv var MEGET billig. Jeg vil ikke give mere for en sadel, end jeg har givet for min hest. Jeg vil selvfølgelig finde en ordentlig sadel, men jeg vil ikke bruge mange penge på den. Maks 7000. og det er altså MAKS ! det gør selvfølgelig ikke noget, hvis den er brugt . Bare den passer min skønne hoppe.


  • #6   17. maj 2012 Maja: Er det billigt, hvis man har fundet en næsten ny (en brugt, som er i god stand) til 5200? smiley

  • #7   17. maj 2012 Maria: De Eques sadler, som du foreslår er ret dyre, er de ikke? smiley Har søgt på brugte på Joras. De koster alle over 7000, så vidt jeg kan se. øvøv.

Kommentér på:
Anbefaling af sadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce