{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

KS ved hesten lider den?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg fik min hoppe undersøgt i går og det vidste sig at hun har K'S to steder i ryggen, den i midten er helt slem, der er ingen mellemrum mere så de gnider op af hinanden hele tiden.

Jeg fik hende undersøgt pga hun mistede mere og mere muskel i ryggen og longe træning samt ridetræning hjalp ikke, og vi har givet vitaminerindsprøjtninger, specielfoder til muskelopbygning, intet har hjulpet desværre.

Hun har de sidste knap to år stået i boks og staldgangen og sparket løs med begge bagben, det venstre hammer hun lige i gulvet hele tiden, massøren som kommer til hende hver 2 mdr kan knap nok komme til hende uden der bliver bidt og sparket udefter hende.

Selvom hun for lov at står stille i en periode, ændre det sig ikke, bare hun for et underlag lagt på ryggen reager hun ekstrem med hovedet, samt bagben.

Denne kære dyrlæge der unders
Güte hende, sage jeg bare skulle bruge hende som avlshoppe med K'S er da arveligt ikke? Det sage hun dog det ikke var.
Hun vil ikke lave en attest på hesten står og lider, påtrods af alle disse symptomer jeg mener viser hun lider.

Hvad siger i lider min hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KS ved hesten lider den??
  • #1   7. jun 2012 Synes det lyder som om den lider.. meget! Utroligt at den har ladet dig ride den! Flink hest.

    Der er to former for KS - den ene er arvelig, den anden skyldes forkert træning.

    Synes du skal få en anden dyrlæge ud - gerne en der også er kiropraktor.
    Hvor bor du henne?

    Jeg står i præcis samme situation som dig smiley


  • #3   7. jun 2012 Jeg bor i Tinglev i Sønderjylland, bruger normal en der hedder Anders bak, har også bedt ham kigge på billederne, dog kan det altså godt trække meget ud, da han glemmer alt hele tiden men det er ham jeg har størst tiltror til.

    Som jeg skrev reagere hun meget ja ekstremt på at få underlag eller sadel, jeg er 100% sikker på at hun har haft store smerter under ridningen, jeg har altid fået kiropraktiker på hende massør eller dyrlæge, i de 2 1/2 år jeg har haft hende har jeg fået rettet hende op 5 gangede hun konstant bliver skæv enten i krydset eller i hofter, og hun er også igen skæv.

    Jeg havde faktisk tiden ved den dyrlægen( Katja) som også er kiropraktiker, men fik dog den unge dyrlæge..

    Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ville helst have at hun for fred, da jeg også mener hun står med mange smerter


  • #4   7. jun 2012 NEJ det er sku kun rigtig ingen avl på hende, jeg vil slet ikke udsætte hende for dette jeg er også heller ikke intresseret i et føl hverken fra hende eller fra en anden.

    Men dyrlægen sage hun sagtens kunne bruges til avl, det betød intet


  • #5   7. jun 2012 Tror ikke der er nogen anden vej end at give hende fred. En dyrlæge der ikke mener at den hest har smerter, burde ikke være dyrlæge!

    Er det pga forsikring af du er i tvivl eller?


  • #6   7. jun 2012 Jeg har lun liv på hende så for kun penge hvis hun lider, men jeg vil ikke have min drømmehest står og lider, nej fandme nej, om de betaler ej det vil jeg ikke.

  • #7   7. jun 2012 Så kan det jo være ligemeget hvad dyrlægen siger smiley
    Hvis du er helt afklaret med dig selv og VED at hun lider (hvilket vist er tydeligt) så synes jeg du skal give hende fred.

    Min har ikke på nogen måde ondt i samme grad som din, så derfor venter jeg på forsikringen. Men hvis de har tænk sig at trække tiden i ½-1 år, så får han altså også fred 'på min regning'...
    Man har et ansvar over for dem.


  • #8   7. jun 2012 Ville helt klart få en anden dyrelæge ud med det samme!

  • #9   7. jun 2012 Vi ringede i går aftes til den dyrlæge vi normalt bruger, men han havde så travlt da vi ringede men han lovede os at han ville kigge billederne efter når han kom derud.



  • #10   7. jun 2012 det lyder mærkeligt at dyrelægen ikke vil aklære den ubrugelig når den har så ondt som du skriver. få en anden dyrelæge ud, det der kan jo ikke være rigtigt!

    har selv haft en KS hest, det er en forfærtelig situration at stå med!


Kommentér på:
KS ved hesten lider den??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce